//Plugins sense CDN ?>
Un marcador mostra en una gran pantalla 4 minuts. Aquest és el temps que tenen els representants de cada empresa per fer un contacte amb la persona que tenen asseguda al davant, explicar el seu projecte i buscar possibles col·laboracions. Un cop el marcador arriba a 0 cal moure’s per canviar d’interlocutor i així successivament fins arribar a fer 50 contactes.
Tant els organitzadors com els participants s’han mostrat molt satisfets del funcionament de l’acte. La gran quantitat d’empreses participants, la seva actitud proactiva i el fet de venir de diferents punts del territori són els principals avantatges que en reconeixen.
Capacitat de síntesis
A l’hora de dinar, just a l’equador de l’acte, a molts participants els començava a fallar la veu. La majoria ja havien fet 25 contactes buscant de trobar una oportunitat de negoci. Segons expliquen Marina Llansana i Oriol Solà, responsables de l’agència de comunicació ‘Lidera’, l’important és ser capaç de resumir el projecte en dos minuts: ‘Amb quatre minuts els dos interlocutors s’han de presentar, per tant, cal fer un gran esforç de síntesis’.
Aquest sistema agrada a la majoria de participants, Ricard Vizcarra, responsable de l’empresa ‘Ecoestudi’ dedicada a consultoria en enginyeria i medi ambient, afimra que és fructífer: ‘amb quatre minuts n’hi ha prou per saber si pots trobar afinitats o no amb l’interlocutor.
El sector serveis, el dominant
La majoria d’empreses participants oferien serveis a les empreses, des de màrqueting o comunicació fins a consultoria o gestioria. Aquest és un dels problemes que més han subratllat els participants. Pep Valls, responsable de l’empresa Evvo, dedicada a solucions en innovació i màrqueting per retail i punt de venda, es mostra satisfet amb l’esdeveniment però troba a faltar participants d’altres sectors: ‘Estaria bé que hi hagués més gent del sector comerç o indústria’.
De fet, el mateix Ramon Felip, president de la UEA, ha afirmat que en properes edicions de l’esdeveniment intentaran potenciar el sector industrial.
No només clients, també sinergies empresarials
Tot i que l’objectiu principal del networking és trobar potencials clients o proveïdors, en aquest cas hi ha empreses del mateix sector, fins i tot algunes que es dediquen a la mateixa activitat, que s’han posat d’acord per tirar endavant projectes comuns. Així ho explica Ramón Felip: ‘he escoltat diferents converses entre empreses que aparentment són competència però que han arribat a principis d’acord.
Una aposta a mig termini
Segurament els telèfons dels participants no trauran fum l’endemà de la trobada, aquests actes són, sobretot, una ronda de contactes, una manera de conèixer gent. Tots els participants afirmen que a partir d’aquí cal destriar els possibles col•laboradors i treballar propostes per aconseguir una opció de negoci de cara el futur.