//Plugins sense CDN ?>
El futur aeroport anoienc estarà destinat als vols d'empreses; és a dir, no competirà ni amb El Prat ni amb Girona, per exemple, dedicats al transport de passatgers. Hi aterraran vols privats, de negocis o empresarials, així com culturals o esportius, de paqueteria o d’emergències. Es tractarà d’un aeroport que acollirà aeronaus capacitades per a fer vols de curta, mitja i llarga distància, majoritàriament a l'Estat espanyol i a Europa.
Tal i com detalla el projecte presentat a concurs, la superfície prevista ha de permetre una notable àrea de moviment d’aeronaus i a la vegada poder desenvolupar activitats industrials i logístiques relacionades amb el sector aeroportuari, i fins i tot disposa de més superfície de sòl disponible adjacent a aquesta.
El projecte recorda també que Igualada i Òdena ja tenen una clara vocació aeronàutica en tots els sentits, amb la implantació ja fa anys d’empreses relacionades amb el sector: escoles de vol, fabricació, assemblatge i manteniment de globus aerostàtics, vol sense motor, etc.
El terreny
El text resol que l’emplaçament en què es troba ubicat l’aeròdrom presenta un entorn complicat a nivell orogràfic per les pendents, la proximitat de les muntanyes, el Castell de Claramunt i l’Hospital d’Igualada. Per aquests motius, l’orientació òptima correspon a practicar a la pista actual un gir en sentit antihorari inferior als 7º. Amb aquest gir i l’espai actual s’aconseguiria una pista de 1.500 m, que permetria l’aterratge de les avionetes que fan els vols empresarials, però el mateix projecte considera que si en funció de la demanda s’hagués d’allargar la pista, caldria una modificació del planejament urbanístic ja que ni el Pla director de la Conca d’Òdena, ni el POUM d’Òdena ho permetrien, ara com ara. De fet, el conseller Nadal ja ha avançat en la roda de premsa que no hi veu cap problema i ha parlat fins i tot de desplaçar l'autovia per aconseguir els 2 quilòmetres de pista.
Complint amb la normativa de l’Organització d’Aviació Civil Internacional (OACI), l’aeroport comptarà amb unes franges laterals i d’una àrea de seguretat d’extrem de pista. Aquestes zones compliran amb la longitud mínima permesa per la normativa ja que no hi ha més espai.
Hangars i edificis
El projecte donat per bo per la Generalitat també proposa la creació de deu hangars de 1.100 m2 cadascun per a aeronaus d’aviació executiva , 3.600 m2 per a hangars d’aviació general i esportiva, un edifici de 3.400 m2, un bloc tècnic d’uns 2.700 m2, una zona industrial que en la seva primera fase de desenvolupament ocuparia uns 32.800 m2, tres zones d’estacionament senyalitzat de vehicles amb 550 places aproximadament, destinades a la indústria i l’aviació, tant general com esportiva, i també vials d’entrada, moviment i sortida a l’Àrea d’Activitats Aeroportuàries.
Horaris de servei
Així mateix el Consorci de Gestió de l’Aeròdrom garanteix que la franja horària de l’aeroport seria la compresa entre les 7.30 i les 23.00 hores de forma ininterrompuda durant tot l’any, a excepció de situacions excepcionals com poden ser les degudes a les condicions climatològiques que puguin posar en perill la seguretat de les aeronaus o els passatgers. Així mateix es valora positivament que l'horari pugui ser flexible i emmotllable en casos de fires, certàmens i convencions que poden requerir uns horaris menys regulars.
Podeu consultar la resta de memòria el projecte, i també els mapes d'impacte acústic sobre la pista i els entorns (documentació està extreta de la web del municipi d'Òdena).