//Plugins sense CDN ?>
Aquest dimecres, l'Ajuntament d'Igualada anunciava l'arribada d'Airbnb a la ciutat amb un laboratori d'investigació de turisme sostenible. Compartirà l'Adoberia Bella amb el clúster de la pell.
Amb un programa anomenat 'Healthy Destinations Lab' el monstre turístic Airbnb aterra al que fins ara era l'edifici destinat a ser el clúster de la pell, l'Adoberia Bella, i amb el que compartirà espai. La tria d'Igualada ha estat precisament perquè no és un territori turístic. "Aliats amb Airbnb podrem fer un sector turístic potent, un destí del segle XXI" afirmava el batlle Marc Castells. Arnau Muñoz, 'general manager' d'Airbnb a l'Estat i Portugal, mostrava la intenció de que Igualada sigui una experiència pionera "en reconvertir una zona industrial en una destinació atractiva per al visitant".
Els termes de l'acord signifiquen que l'Adoberia Bella serà la seu de les accions de la plataforma turística a Igualada, que serà la rampa de llançament per donar a conèixer els atractius de la Catalunya Central i en concret els de l'Anoia. Ni Castells ni Muñoz han volgut quantificar "per prudència" els llocs de treball que es generaran, però el batll assegurava que "tindrà efectes molt positius". Muñoz especificava que "no es tracta de fer una gran inversió a la ciutat, sinó que posem a disposició d'Igualada tota la potència d'Airbnb a l'Estat espanyol per difondre les possibilitats de l'Anoia com a destí turístic". A partir del gener hi haurà tallers amb comerciants, empreses i restauradors de la ciutat per desenvolupar una metodologia per "a la creació de destinacions turístiques sostenibles". La capital anoienca acollirà també a la primavera un esdeveniment turístic: el New Destinations Summit. Muñoz demana també que a Igualada "hi hagi una comunitat activa d'amfitrions per desenvolupar el producte".
Turisme experiencial
Arnau Muñoz afegia que "hem triat l'Anoia perquè és un espai que no requereix de construcció de noves infraestructures, sinó que ja existeixen i es tracta d'aprofitar-les. Emprar equipaments que estan poc utilitzats" i que "Igualada té esdeveniments que poden ser punters en el món del turisme". Es posarà l'èmfasi "en el turisme experiencial, que obrim als nostres 400 milions d'usuaris".