//Plugins sense CDN ?>
Agents econòmics, ajuntaments, Consell Comarcal, universitats -cas de la UOC- i empreses fan pinya per aconseguir que el laboratori europeu del 'connected car', és a dir, el cotxe interactiu, que s'actualitza constantment mitjançant l'accés a internet i la transferència de dades. Aquest 'lobby' ha demanat que la Generalitat valori fer la petició a les institucions europees perquè s'atorgui un fons FEDER al projecte.
L'Anoia es postula per ser el 'connected car living lab', el camp de proves del vehicle connectat, tal com es coneix al cotxe intel·ligent i interactiu, que incorpora dades en temps real per optimitzar les prestacions. Una revolució en matèria d'estalvi i seguretat. Els ajuntaments d'Igualada i Castellolí, conjuntament amb el Consell, la UEA, la Universitat Oberta de Catalunya i el Clustermoto posen sobre la taula aquesta iniciativa. El cost inicial és de 2,4 milions d'euros, que serien aportats per aquestes entitats - i en menor mesura la Generalitat- i també a través d'un fons europeu. Es tracta d'un projecte d'especialització i competitivitat territorial (PECT) i manca el vist-i-plau de l'administració catalana (l'haurà de seleccionar entre diferents propostes) perquè pugui rebre la dotació dels FEDER europeus.
Les cartes que presenta l'Anoia les exposaven aquest dilluns al Campus Motor diferents actors d'aquest projecte. Segons els promotors, hi ha bons trumfos, com són el mateix Campus Motor i el Parc Motor, ubicats a Castellolí, a més de comptar amb un polígon 'verge' al costat, com Can Parera i altres equipaments de nova generació i complementaris com el 4D Health.
En l'estratègia d'aquest 'Anoia Connected Car Living Lab' hi intervenen accions en diversos àmbits: cursos orientats a l'automoció i en el sector TIC -amb la complicitat de TIC Anoia- per a la formació dels joves, a més d'activar competicions internacionals al Parc Motor; convertir aquest equipament en la meca dels assajos del 'connected car' i cercar la interacció amb el sector dels videojocs; el paper de la UOC en l'anàlisi del comportament del consumidor; o, també, la creació d'una fira anual del sector.
El termini d'implementació de les millores necessàries i d'aquestes accions seria del juny del 2017 al juny del 2020. El president del Consell Comarcal, Xavier Boquete, considera que "la idea dóna sentit a la comarca". Acompanyat de l'alcalde de Castellolí, seu del Campus, Joan Serra, de la tinent d'alcalde igualadina, Àngels Chacón, i del president de la UEA, Blai Paco, també assegura que "tenim un projecte guanyador". Ara, esperen la resposta de la Generalitat.
Jaume rodguez enrich
13 de desembre 2016.07:16h
Igualada en el Món Felicitats