//Plugins sense CDN ?>
Tot i que no serà fins aquest dijous quan el cel d’Igualada quedi inundat de globus aerostàtics de diferents colors, aquest dimecres ja arrenca la 16a edició de l'European Balloon Festival.
Els equips participants a la competició arribaran a la ciutat i faran la primera presa de contacte amb el terreny, el camp de vol. A la tarda seran rebuts oficialment per l’alcalde i les autoritats del municipi.
Es preveu que el festival aplegui una cinquantena de globus d’arreu d’Europa que competiran en les diferents proves, i s’espera la visita de més de 25.000 persones.
Novetats al camp de vol
Per primera vegada el camp de vol de l’Avinguda Catalunya comptarà amb una Zona Village destinada a les empreses punteres relacionades amb el món aeronàutic. L’objectiu és que cada vegada més les empreses hi tinguin un paper protagonista, i que l’European Balloon Festival serveixi per atraure inversió i sigui un motor de promoció empresarial del territori.
La Fun Zone: serà un espai obert dissabte a la tarda amb activitat familiars com ara un xutòmetre, un rocòdrom, sumo i un castell inflable.
L’aposta pels iglús de vent
L’edició d’aquest any vol obrir el festival de globus a la ciutat, i per això s’ha apostat pels iglús de vent. S’inflaran en diferents punts del centre de la ciutat i al seu interior acolliran activitats protagonitzades per entitats culturals.
Catalunya Ràdio
Una altre de les novetats i que denota la importància del certamen, és la transmissió en directe des de la plaça de l’Ajuntament del programa ‘El Suplement’ de Catalunya Ràdio, dirigit per la periodista Sílvia Cóppulo. Serà dissabte al matí de 9 a 13h.
Festival 2.0
Enguany el festival aposta per les eines 2.0 per poder donar tota la informació actualitzada i informar en temps real de totes les novetats que es produeixin des del primer dia del festival. A més d'informar, també es vol crear una comunitat de seguidors arreu del país que puguin enriquir el debat a la xarxa i fer aportacions, ja sigui en forma de comentaris amb el hashtag #ebfIGD a Twitter o bé penjant fotografies al mur de Facebook.