//Plugins sense CDN ?>
Encara ens envolta molta incertesa, però sembla que, a poc a poc, en lleugera tendència a la millora. I ara és quan no podem caure en determinats errors com és pensar que la situació viscuda no està deixant ni deixarà algunes ferides en els nostres equips, a les nostres empreses.
La inhibició de la creativitat, l’escassa presa de decisions, assumir menys riscos i la davallada de la productivitat en són alguns exemples. Però no oblidem també que el descens en la comunicació, de la col·laboració i treball en equip com a conseqüència de la pèrdua de confiança en els companys i els caps i, en definitiva en el projecte, són encara més greus. Pensar que de forma natural es restablirà la confiança, la motivació i el compromís així com la fuga de talent, és simplement un pensament irreal.
En aquestes situacions és imprescindible recordar la diferència entre dirigir i liderar. Liderar és influir en el procés de presa de decisions dels altres, liderar és convèncer. D’acord amb això, podem entendre que la presència de lideratge és inversament proporcional a la necessitat de fer ús del poder formal per fer que les coses passin. Liderar no està molt lluny de manar.
La situació actual exigeix el màxim esforç en la implementació d’un lideratge efectiu, generador de compromís. Un lideratge que tingui en compte les persones, que es caracteritzi per la integritat, per la comunicació honesta i respectuosa, per la proximitat, establint uns objectius a curt termini que ajudin a encadenar petits èxits que ajudin a restablir la confiança sense perdre la dimensió del projecte a llarg termini. Si sempre és important exercir el lideratge, més ho és encara avui, en els moments difícils... encara que també sembla que el pitjor ja ha passat.
Algunes reflexions sobre tot això:
- Som capaços d´aportar creativitat per trobar noves solucions als problemes que avui tenim?
- Quines sén les propostes de valor que oferim als nostres clients?
- Transmetem (nosaltres) il·lusió i exigència o por i incertesa cap als nostres equips?
- Hi ha coherència entre els missatges que llencem i les accions que emprenem?
- Tenim el talent (persones) necessàries per tirar endavant? Què fem per retenir-les?
- Què farem si han marxat / estan desmotivades?
- Quines decisions importants has pres aquest any? Conseqüències? Tornaries a decidir el mateix de nou?
- Quins reptes tens per endavant? Què / a qui necessites per assolir-los?
- Tens un 'pla de negoci' personal?
Albert Cabezas Director regional Grup Adecco
Adecco és l’empresa líder en gestió de recursos humans, sector en el qual ofereix un servei integral a través de les seves línies especialitzades en treball temporal, formació, selecció de personal, consultoria, externalització de serveis i recol·locació. Dins l’àmbit de la RSC la Fundació Adecco té com a objecte social la integració laboral de col·lectius desafavorits. A l'Estat espanyol, Adecco compta amb més de 300 delegacions i amb una plantilla interna de més de 1.300 empleats. Adecco és present a Igualada des de 1995 (tel. 93 804 10 11). |