TORNAR
PUBLICITAT

BSTIM arrenca l'edició de la consolidació amb optimisme

En el tercer any del certamen es preveuen almenys 1.000 visitants a l’Escorxador

economia
Dimecres, 22 febrer 2017. 15:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull

En el seu tercer any, el certamen BSTIM vol exhibir durant aquest dimecres i dijous, la capacitat de la indústria tèxtil de l'Anoia i Catalunya per sobreposar-se a la competència asiàtica i oferir productes que s'ajusten a la demanda dels comercialitzadors europeus. Aquesta edició, "la de la consolidació" segons Joan Domènech, president de Fira d'Igualada, ve acompanyada per la passarel·la de moda 08700 que tindrà lloc aquest vespre de dijous: és l'spin-off anoienc de la 080.

BSTIM arrencava la seva tercera edició aquest dimecres al matí al recinte l'Escorxador d'Igualada. S'hi esperen, en les dues jornades, més de 1.000 visitants, amb representants de marques internacionals amb seu a Suècia, Holanda i Itàlia. Els processos de relocalització han realçat les esperances del sector del tèxtil català i en concret anoienc i el convidat en la inauguració, Joan Aregio, Secretari d'Empresa i Competitivitat, afirmava que la Generalitat està fent un esforç a nivell de país per potenciar el sector de la moda. Marc Castells, alcalde d'Igualada, manifestava que "és una manera de reivindicar la nostra potència en aquest sector" davant les firmes estrangeres, presents al certamen. Segons el batlle, BSTIM també és un acte de fe i autoestima en un sector que a Igualada i l'Anoia estava molt castigat.

Joan Aregio, en la seva intervencióLes empreses que han volgut exposar a BSTIM són majoritàriament tallers que fabriquen peces acabades de confecció i gènere de punt d'arreu del país, i pel que fa als compradors, s'espera que el saló s'ompli de responsables de compres, dissenyadors i distribuïdors de marques de moda europees, cada vegada més interessats en trobar proveïdors de proximitat. La Fira vol donar a conèixer el potencial de producció tèxtil que té el país i facilitar els contactes comercials entre empreses productores i marques per tal que puguin tancar el màxim nombre de comandes.

Joan Domènech, president de Fira d'Igualada, remarcava que "el balanç de la facturació generada a les empreses expositores de BSTIM en les dues edicions anteriors supera els quatre milions d'euros segons l'estudi fet per l'entitat". Fagepi, l'altra entitat organitzadora, ha volgut posar l'accent en aquesta edició, en la moda sostenible. I també en la col·laboració i en la projecció internacional, no en va, la fira portuguesa Modtissimo, té un espai propi a l'Escorxador. 'Quid pro quo' una setmana després que BSTIM estigués present també en el certamen lusità.


0 Comentaris

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.