//Plugins sense CDN ?>
Malgrat la voluntat de les entitats comercials igualadines i anoienques, els establiments de persones nouvingudes no s'incorporen, per ara, a les organitzacions que vetllen perquè les normatives es compleixin i hi hagi una 'consonància entre consumidors i venedors'. Segons declara Jordi Martínez, la tasca d'Igualada Comerç i de la Delegació de la Confederació de Comerç de Catalunya passa per 'la integració d'aquests establiments dins del sector comercial'.
A l'Anoia actualment hi ha una comunitat xinesa del voltant de 300 persones, la majoria dels quals es concentren a Igualada. I el nombre de comerços que regenten no deixa de créixer, des de bars fins a botigues de bijuteria, del centre de la ciutat a les afores.
Actualment, només un establiment d'Igualada forma part d'Igualada Comerç, i és de propietaris magrebins. Segons explica Jordi Martínez, president d'Igualada Comerç, 'és obvi que el mercat és lliure i no es poden marcar pautes de comportament comercial però, així i tot, l'entitat vetlla perquè els establiments s'integrin a la societat'.
Els comerços xinesos: menys preu i menys qualitat
Un dels supermercats xinesos obert més recentment és el que s'ubica darrere la Policia Local. L'establiment va obrir les portes fa uns tres mesos i, per ara, compta amb sis persones treballant-hi. L'horari que segueixen els treballadors és des de 2/4 de 10 del matí fins les 9 de la nit i, segons assegura un dels joves, hi compra gent de tota la comarca. Al supermercat s'hi ven de tot a excepció de productes alimentaris, que no són d'interès per a ells atesa la caducitat.
Al gran espai que els xinesos ocupen fa un trimestre s'hi poden comprar peces de roba de tot tipus, material escolar, disfresses, objectes de la llar i de jardineria i tota mena de productes relacionats amb la tecnologia i els electrodomèstics.
Tal i com expressa Martínez, la implantació de comerços per part de nouvinguts -que ofereixen un preu baix per als productes- anirà en detriment dels comerços locals (petits i mitjans) fins al punt en què els consumidors creguin interessant el tipus de producte.
El president d'Igualada Comerç subratlla el valor afegit dels petits establiments locals: la qualitat i el servei. 'Són els consumidors, la societat civil, qui decidirà, a llarg termini, quin producte prefereix'.
Vuit idiomes, per assolir la integració
La delegació de la Confederació de Comerç de Catalunya a Igualada i l'Anoia apunta que l'organització 'procura la integració dels diferents col·lectius de nouvinguts, perquè facin bones pràctiques dins del món del comerç'. En aquest sentit, un dels delegats de la Confederació de Comerç exemplifica que la guia normativa està editada en 8 idiomes diferents, per evitar que els comerciants puguin al·legar ignorància a l'hora d'incomplir la normativa.
A propòsit de les lleis i normes, apunta que els nouvinguts 'saben aprofitar més els horaris comercials, per exemple, procurant obrir totes les hores possibles els seus establiments'.
En primer lloc aclarir que crec en el lliure mercat i la competençia. Pero la meva pregunta es els comerços regentats per xinesos compleixen totes les normatives. Sortide de fums, acces per... Llegir més discapacitats, contra incendis, etc. Juntamenta amb pagant tots els imposts, IVA, impostos municiplas, apertura de local. Tanbé m´agradaria sapiguer si les persones emplades treballant les hores legals o més, els i fan retenció de IRPF, están tots donats d´alta a la Seguretat Social, etc. Per aixó que jo dubto que tots estem jugant la mateixa lliga, i les autoritats corresponents tindrien que estar ventllant per el bé de tots.
Anoiec
8 de novembre 2011.12:58h
Desconeixia aquest nou comerç tan gran i econòmic. Haure de visitar-lo. Moltes mercès!!