TORNAR

La comissió: ‘Els valors de la revisió per Igualada confirmen que la d’Òdena es va fer malament’

Òdena de nou en peu de guerra per la revisió cadastral

economia
Divendres, 29 maig 2009. 03:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull
Aquest dies s’ha posat a exposició pública la Ponència de Valors corresponent a la revisió dels valors cadastrals del municipi d’Igualada. Coneguts aquests valors,els ànims odenencs s’han tornat a encendre i la Comissió del cadastre d’Òdena torna a posar de manifest que ‘la revisió d’Òdena i els valors resultants es van fer malament’. En aquest sentit, han comparat els diferents valors entre tots dos municipis i denuncien que ‘viure a Òdena és entre 200 i 400% més car’.

La Comissió del Cadastre ha recollit en un quadre comparatiu el valors del sòl que hi ha actualment a Òdena després de la revisió del 2007 i els que s’aplicaran a Igualada ja en l’IBI del 2010 (sempre i quan no es modifiqui la ponència ni es presentin recursos).

La mateixa comissió recorda que una de les conseqüències més conegudes dels valors cadastrals dels immobles es l’Impost de Béns Immobles, que tot propietari ha de pagar al municipi on estigui l’immoble. En aquest sentit reiteren, a mode de comparació, que les zones urbanes que tenen un impost més alt a Òdena son els nuclis antics de L’Espelt i Òdena, ‘on el metre quadrat està valorat a 1.088€, però la zona més cara d’Igualada és la de Set Camins, entre els carrers Balmes, Comarca i Dr. Pasteur, on el metre quadrat de sòl quedarà valorat en 423€. Dues vegades i mitja més barat’.

Els membres de la comissió han analitzat i comparat els diferents tipus de sòl i d’immobles com les urbanitzacions, els barris més degradats, o el mateix sòl industrial, comparacions totes amb uns resultats ‘escandalosament més alts en el cas d’Òdena: La urbanització de Puig Rabat (entre 205 i 490€) i el Sector Ponentí de L’Espelt està a 374 €, quan la zona igualadina del Pla de la Massa i Sesoliveres es queda en els 191€.

La gran sorpresa de la comissió i part dels odenencs 'que ja han manifestat el seu descontent per la revisió feta a Òdena', és que, segons afirmen, la revisió d’Òdena i la d’Igualada han estat dirigides per la mateixa persona, l’arquitecta Talieh Farzannejad Reihani.

Un dels motius que explicaria en part aquesta diferència, és, segons la comissió, que en l’estudi de mercat que es va fer per posar valors a les zones d’Òdena ‘es partia del preu metre quadrat construït a Igualada, que es va dir que era de 3.380€. És a dir, que a un pis de 90 metres a Igualada se li suposava un preu de 304.000€ (més de 50 milions de pessetes). Ara, el mateix equip redactor, ha a arribat a la conclusió que el preu metre quadrat construït a la zona de l’eixample d’Igualada està entre els 1.300 i 1.700€’. Malgrat això, la comissió no entén com els preus d’Òdena ‘hagin sortit entre un 200% i un 400% més alts’.

Afegeixen que els veïns es preparen mobilitzacions a Òdena per protestar per aquest greuge comparatiu. La primera acció, però la farà la comissió aquesta mateixa setmana, repartint per les bústies un fulletó amb un quadre comparatiu amb els valors analitzats entre Òdena i Igualada.


16 Comentaris

e

elmonje

14 de juny 2009.00:30h

Respondre

increible i vergonyos, la actuaciò cobard de la comisiò del cadastre a Ôdena. Divendres m’arriva un panfleto de convocatoria per al dia 15 a les 20 hores i quina casualitat (crec poc en les... Llegir més casualitats) no el firma ningú i amb un DIN-A3 com els que fa servir el senyor Casanova i ERC de color groc.Apart de ser de cobarts convocar a la ciudatania sense deixar clar qui lidera aquesta convocatoria, tinc els meus dubtes de la seva legalitat, sinò no entenc aquesta convocatoria anònima.
La noticia de valors de Igualada deixa clar que els valors han baixat actualment, no fa dos anys, quan es va fer la valoraciò de Òdena i Vilanova, llavors era una altre situaciò economica i de valors. En aquesta situacio es troban molts municipis del estat espanyol no nomès a Òdena i Vilanova.
Despres de que el meu Alcalde sr. Guisado ha fet feina demanant una nova revisiò cadastral per que les valoracions tingin sintonia amb la actualitat i fer venìr al director de la oficina del cadastre, per mi com a veì penso que està fent la seva feina, i no entenc la reacciò de celos de la comisiò per aquesta notícia i la posterior convocatoria.
Aquì a Odena resulta que els senyors de la comisiò son dels que suposadament el seu patrimoni segur que els hi ha pujat a l’hora de fer la actualitzaciò i lo que poden estar defensan no son els interesos del tots sinò els seus particulars i si es axins trobo molt be que el sr. Guisado no es deixi manipular per unes persones que suposadament estan defensan els seus propis interesos. La obligacio de l’Alcalde es la de defensar els interesos de tots i penso que ho està fent.
A Vilanova tambè es de jutjat de guardia, alguns dels regidors de la oposiciò que en temps passats han aprofitat la especulaciò inmobiliaria per guanyar diners i s’han aprofitat dels valors alts, avui ho aprofitan per desgastá al govern.
Senyors, no troveu misserable aprofitar-se de la sensibilitat de les persones en un moment dificil, crean confusiò aprofitan-se de les persones que manipuleu?
Per la informaciò que m’ha arrivat d’aquets personatges de la comisiò del cdastre D’Òdena molts dells tenen ja fama de no fer mai res per ningù que no sigui rentable al seu interes, com és el cas de personatges com en Solé Vilanova , un altre del grup de intocables que s pensen que encara tenen el poder per sobre dels politics elegits sobiranament pel poble D’Òdena. Dons hem semble que ho teniu clar amb el Guisado.

e

el rossinyol

Òdena

10 de juny 2009.22:48h

Respondre

Sembla que el proper 15 de juny tindrem moguda a la Plaça d’Òdena, s’està preparant una mobilització per part de la ”Comissió del Cadastre”. Passa-ho!!

e

elmonje

4 de juny 2009.00:00h

Respondre

despres de informar-me i trobar informaciò del tema del cadastre a Òdena que tant joc li dona, dir que voste i alguns mes estan desvirtuan la informaciò amb el objectiu de crea confusiò entre la... Llegir més gent. Amb mi casi ho aconsegueixen.
Jo al contrari que vostè no li fare cap explicaciò de com ha funcionat le revisiò i en quin punt es troba, perque.. vostè segur que está al cas.
Només fa uns anys que visc al municipi D’Òdena i he seguit de molt a prop la evoluciò pol-litica i dels temes que per ser de molta importancia han sigut noticia i motiu de discrepancies socials, però un detall m’ha cridat l’atenciò i es que vostè está radere de tots ells i quina casualitat.. sempre en el bando contrari al de l’equip de govern del nostre municipi. A mida que l’he anat coneixent a deixat de ser el SUPERESPELÌ, a ser un frigit. L’i explico: hem recorda molt a una dona que vaig coneixe a Argentina ja fa molts anys (quan jo era bastant mes jove) era una dona molt maca, inteligent i amb un cos dels que avuì costa de trovar, però era frigida i no paraba de anar amb un home, un altre, un altre i mai trobava plaer.Quan trobarà vostè el plaer?
Permetim que el feliciti perque suposo que la vida l’ha tractat molt be ja que sembla quetè molt de temps per defensar criteris amb no se quin ovjectiu. Bueno si que ho se estar clar.
fel-licito al Santi ja que li ha posat una mica nerviòs i analitzan les seves respostes, penso que vostè es dels que els hi agrada mirarse al mirall mentre parla i molt mes sentirse a si mateix.
segurament aquestes linies no li faran gens de gràcia i li demano excuses si amb alguna d’aquestes paraules he faltat al respecte, però ja estic una mica cansat del seu personatge. També li demano excuses per la meva ortografia, ja que encara no se molt be escriure Català.

ò

òdena forever

òdena

1 de juny 2009.20:27h

Respondre

El lema del pagador es pagar i callar, amb raó no arribes a final de mes.ja,ja,ja

M

Miquel

L'Espelt

1 de juny 2009.18:44h

Respondre

Ostres Santi, ja veig que jo m’explico poc.

Et remeto als comentaris de la notícia www.anoiadiari.cat/noticia/2570/l-ajuntament-d-odena-demana-una-revisio-dels-valors-cadastrals per no duplicar... Llegir més fils.

P

Pep Solé Vilanova

L'Espelt

1 de juny 2009.11:38h

Respondre

pagador, m’ha encantat llegir el teu comentari!! ja ja ja. Et retrata perfectament. No et tornaré a explicar això de queixar-se o no durant 10 anys per que intueixo la teva poca capacitat de... Llegir més comprensió o de manca d’arguments.
No escrius ni un raonament al que diu la noticia. Vol dir que tenim raó. I si tenim raó no escriuré el que penso d’una persona que, tot i sabent que els valors son alts, que paga per sobre del que tocaria i que manifesta que no arriba a fi de mes, segueix pagant com una anyell. Si sabés el teu nom et proposaria per ODENENC DE L’ANY.
No tan sols el valor cadastral no pot estar legalment per sobre del preu de mercat, cosa que passa ara i que sembla que ets incapaç d’entendre ni raonar, si no que la llei diu que s’ha de pagar per la meitat del valor de mercat.
No tinc cap problema en demostrar-te el valors de mercat amb taxacions que s’han fet a tot el municipi per empreses homologades. Però és que aquestes taxacions ara ja son poca cosa davant d’una evidencia tan clara com son els valors posats a Igualada. Espero frisés conèixer els valors de La Pobla.
Potser hauries de deixar d’obsessionar-te amb els que viuen en xalets. Potser hauries de pensar en tots els ciutadans d’Òdena, ciutadans que amb pensions baixes han de fer front a un IBI que els puja d’un 20/50% cada any per la vivenda pròpia. Explica-li a un Sr que viu al Barri de Santa Olga que la seva parcel•la de 105 m2 paga impostos per un suposat valor de mercat de més de 20 milions de pessetes!!!.
pagador, ves fent comentaris del teus que així permet anar fent formació sobre un tema tan complex i interessant com és el cadastre.

p

pagador

igualada

1 de juny 2009.08:51h

Respondre

Si nois si, ja podeu escriure 100 pagines de text per queixar-vos que pagueu molt, pero jo ho veig molt facil:

Durant 10 anys heu pagat un cadastre per sota del valor real de mercat, i ningu ha dit... Llegir més mai res. Ningu es va plantejar, si era justa aquella situació. Com el Miquel apunta, es de tontos de manar de pagar més, per tant, si pagues de menys calla i ves fent.
I ara, de cop, us apugen el cadastre per ajustar-lo al preu de mercat (mercat com tots sabem infladissim) i ara resulta que tampoc voleu pagar, i entre molts arguments trovem el que diu que clar, que el cadastre no es correpon amb el preu de mercat, que ara el preu de mercat es més baix...
Jo el que veig és que durant 10 anys, com que us convenia, heu callat i que ara, que puntualment la situació no us veneficia, pues clar, a liar-la. No se, segur que heu de pagar una pasta per que clar, cases tant pijes deuen tenir un valor alt. Pero nois, de vegades es guanya i de vegades es pert. Plantejeu-vos que lo que pagareu de mes aquest any en relació al mercat (si es que el preu de mercat realment es inferior al que diu al cadastre, ja que no se si podeu demostrar aquesta afirmació) anira per compensar els vostres anys de ”viva la vida”, el meu patrimoni val 100 i pago com si valgues 10.

Que... us ha indignat llegir aixó, eh??!! ja ja ja. Pero dubto que vosaltres sapigueu el que de veritat es no arribar bé a fi de mes...
QUe disfruteu del vostre xalet, i recordeu que si encarano heu pagat l’IBI, crec que teniu només fis demà :)

j

josep

igualada

29 de maig 2009.20:10h

Respondre

Tinc tantes raons per a dir que l’equip de govern d’ôdena actúen com papanates que finalment ho dic, encara que sigui lleig fer-ho.

Em sap greu, perquè considero que dins dels socialistes... Llegir més d’òdena hi ha gent honesta, entregada, amb vocació de servei i amb ganes d’ajudar i amb qui crec que es pot confiar. Però l’actual lideratge del senyor Guisado arrastra a tot els seu entorn.

I no per mala fe, al meu entendre. Amb la voluntat de tirar endavant i no defallir en la feina d’alcalde que li hem encomanat, s’ha agafat als vents que bufen on l’economia és la única raó (qui diu única diu principalíssima i ja sabem que els economistes i les seves prediccions estan, segon es va explicar a la conferència del sopar de l’empresari, a només un esgraó per sobre les prediccions dels homes del temps).

Una raó massa sovint cega o poc respectuosa amb la convivència i els valors humans. Una raó que es serveix de demagògia barata evocant un falç progrés basat en el més i més creixement en quantitat i que justifica un comportament i unes pràctiques un tant despotes (que tard o d’hora se li tornaran en contra).

La postura del senyor Guisado davant el cadastre és només un exemple. Com molt bé explica en Miquel, ”Quina cara els hi queda als que no van fer recurs confiant en la versió de l’Ajuntament i ara veuen el greuge comparatiu??”. Per què no es va voler escoltar el malestar i arribar fins al fons?.

No desitjo que governi ni CiU ni ERC, no sé pas com ho farien, només desitjo que el senyor Guisado sàpiga escoltar i reflexionar per copçar el malestar i conseqüències a curt i llarg termini que està portant les seves estratègies, enlloc d’escoltar i reflexionar per a esquivar les opinions i demandes que l’interpel·len.

I perquè no es digui que vull només destruir, un consell positiu. Senyor Guisado i regidors de tots els colors polítics, quan no pogueu respondre a un argument, no val dir aquesta és la teva opinió (frase preferida dels senyor alcalde en les respostes en els plens) i seguir com si res. S’ha d’arribar al fons de cada qüestió i agafar-se a l’argument sòlid encara que no sigui el desitjat. A pàrtir d’aquí en surt la honestedat que possibilita la transparència. D’altra manera potser sortireu al pas, però a la llarga ho acabarem pagant tots.

Perdó, pel sermó, però, on anirem darrera actuacions papanates?. Necessitem els polítics però no hi ha manera de poder-hi confiar!

S

Santi

Òdena

29 de maig 2009.18:48h

Respondre

Miquel , sento dir-te que el teu escrit m’ha portat mes confusió que altra cosa. No pots explicar les coses de manera mes entenedora ?
Estàs dient que el mateix tipus de pis a Igualada i a Òdena... Llegir més paga menys el de Igualada que el Òdena ?
Jo tinc un familiar meu a Igualada que te un pis un xic mes petit que jo i actualment jo pago 240 € i ell 520 €.
A veure si aclarim les coses que em sembla que les coses son mes senzilles.
I per últim em cansa una mica aquesta mania persecutòria que tens contra l’ajuntament d’Òdena, no seràs pas un regidor de l’oposició camuflat ?

M

Miquel

L'Espelt

29 de maig 2009.12:47h

Respondre

Hola pagador, no sé que tenen a veure les gallines igualadines amb la hipocresia, ja ho buscaré al google.

Com que escrius amb pseudònim, no sé si ets aquella persona que quan va a comprar... Llegir més demanes que t’apugin els preus perquè ho trobes tot molt barat. Els valors cadastrals els determina la Delegació del Cadastre (obvi) i si eren més baixos que els valors de mercat no correspon als veïns demanar apujar-los, o és que tu demanes que t’apugin els impostos?

Els veïns d’Òdena només demanem pagar el que és just, i per saber si és just només cal comparar amb els preus dels municipis que t’envolten. NO és just que la família que viu en un pis al centre d’Òdena tingui un valor cadastral que tripliqui el que viu a un pis al centre d’Igualada, senzillament perquè la relació entre el preu de mercat d’ambdós pisos no és aquesta. Com que veig que ets igualadí i perquè entenguis que no és res contra Igualada també et diré que el 90% de Manresa està més barat que Òdena amb l’estudi de mercat fet el mateix any 2007!!

Tampoc vull allargar-me massa, però si un propietari es ven un habitatge per sota del seu valor cadastral pot tenir una revisió per part d’Hisenda i haver de pagar més diners en impostos complementaris. D’aquí la importància que el valor cadastral correspongui al 50% del valor de mercat d’un habitatge (això és el que diuen les normes cadastrals).

Per no fer-me pesat no t’argumentaré més raons per les quals ens queixem, només et demanaria que t’informéssis una mica més dels temes abans de faltar al respecte als altres.

Hola Santi, la baixada de preus de la que parles ja està aplicada en les zones de valor de les ponències. És a dir, la mateixa zona de valor tenia un preu més alt el 2007 que el 2009.

El problema és que s’ha considerat que qualsevol zona d’Igualada és més baixa en l’escala (és a dir més barata) que qualsevol zona d’Òdena (tant les urbanes com les industrials) i com bé saps, els preus de mercat no reflecteixen això.

Us recomano que analitzeu la comparativa que està penjada a la mateixa notícia i en tregueu conclusions.

I en quant a les culpes, és molt senzill. Primerament, la Ponència de Valors d’Òdena que ens ha portat a aquest desastre de cadastre, no va ser recorreguda quan tocava per l’Ajuntament i posteriorment, en reunió amb representants de l’equip de govern i l’oposició, l’Alcalde ens va negar qualsevol tipus d’ajut argumentant que els valors eren majoritàriament correctes. També et diré que ja hem aconseguit rebaixes en centenars d’habitatges amb els recursos fets fins avui.

Quina cara els hi queda als que no van fer recurs confiant en la versió de l’Ajuntament i ara veuen el greuge comparatiu??

P

Pagès

Ôdena

29 de maig 2009.11:20h

Respondre

Sr. pagador, està be això de ser hipòcrita per no queixar-se. Em vol fer creure que quan han passat un anys i no et queixes, quan ho fas ja t’ha prescrit el termini per queixar-se? És perd la... Llegir més raó, la veritat i el dret a queixar-se amb els anys?
Llavors tots els espanyols som hipòcrites i gallines, o gallines hipòcrites, per no queixar-nos per tenir valors baixos.
Segur que sap que és l’ajuntament demana les revisions dels valors. Per tant la culpa que a Òdena no s’hagués fet revisió des del 1989, quan es complien els 10 anys de la darrera revisió és només culpa dels governs de CiU i PSC-PSOE que hi ha hagut a Òdena des del 1999.
Per altre costat, ja es va encarregar l’Ajuntament, com preveu la llei, d’apujar el % de l’IBI per compensar la baixada de valors. És el que s’ha de fer i fan el 100% dels ajuntaments d’Espanya.
La descompensació entre els valors cadastrals i els de mercat és un fet natural i inevitable quan es fan revisions cada 10 anys com marca la llei. Imagineu si se’n tarda 19 a fer-la!!!.
Precisament des del 2004 els valors cadastrals s’apugen automàticament d’un 2 % cada any. Aquest fet ara perjudica a Òdena amb el mercat a la baixa i a Òdena pugen un 2% cada any. Visca incompetència!!!!
Pagador, comenta amb raonaments i no amb insults, el diàleg serà més ric i tots millorarem els coneixements.

P

Pep Solé Vilanova

L'Espelt

29 de maig 2009.10:53h

Respondre

Santi, es cert el que dius que a Òdena varem estar de mala sort pel moment en que es va triar fer la revisió de valors.
Tens raó que no es recorda una baixada tan brusca de valors. Però ara el... Llegir més tema no és la baixada de valors (que una mica també tot i que el fet és fruit de la mala sort) estem parlant de si l’estudi de mercat fet al 2007 es va fer bé o no.
De totes maneres, la baixada de valors immobiliaris, que sent molt pessimistes pot arribar al 30%, no justifica en cap cas que, per posar un exemple, el Barri de Fàtima tingui uns valors 4 vegades més baixos que el Barri de Santa Olga. O que el centre d’Òdena sigui quasi 3 vegades més alt que la Rambla d’Igualada.
Estic d’acord que ara no és el moment de buscar culpables. La ponència d’Òdena està recorreguda al Tribunal Econòmic Administratiu, que no brilla per la seva rapidesa. Si d’aquí a 5 anys la ponència d’Òdena és anul•lada l’ajuntament entrarà en fallida per que haurà de retornar amb interessos els imports cobrats indegudament. I aquí hi perdem tots.
Ja buscarem culpables quan sigui el moment i la solució estigui en marxa, però et puc assegurar que en aquest cas no hi ha el més mínim dubte de qui son i on estan. Temps tindrem.
Ara cal trobar una solució airosa a tal desori.

p

pagador

igualada

29 de maig 2009.10:06h

Respondre

si pero, els anys que els valors del cadastre estaven tant baixos en comparació amb els valors de mercat... vau callar com a gallines...
No us sembla una mica hipocrita?

S

Santi

Òdena

29 de maig 2009.10:00h

Respondre

Davant d’aquesta baixada dels valors immobiliaris el que cal es demanar al cadastre que revisi a la baixa els valors d’Òdena i altres pobles que es van fer l’any 2007.
Tots sabem que el 2007... Llegir més els valors de la vivenda estaven en el seu nivell màxim i des de llavors només han fet que baixar, per tant cal arreglar-ho fent una nova revisió a la baixa.
No cal culpar a ningú d’una situació mai vista fins ara, que els preus de la vivenda baixen en lloc de pujar.

S

Santa Olga

odena

29 de maig 2009.09:49h

Respondre

Pues yo vivo en el Bario de Santa Olga y ahora resulta que tengo un “palacio” comparao con los señores empresarios que viven en la calle Balmes de Igualada.
Estos políticos me llevan la ruina.

c

content

Òdena

29 de maig 2009.09:44h

Respondre

Jo no vaig presentar recurs quan van canviar el valors a Òdena per que l’alcalde em va dir que els valors del poble estaven be.
Ara resulta que a Igualada paguen quatre vegades menys.
Felicitats... Llegir més Alcalde, d’això en dic estar al costat del ciutadà.

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.