TORNAR

El consorci de la Zona Franca manté la finalitat industrial del futur polígon d'Òdena

Projecte pendent de la Comissió d’Urbanisme catalana

economia
Divendres, 10 juny 2011. 03:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull
El Consorci de la Zona Franca de Barcelona (CZFB) manté la intenció de dedicar a finalitats industrials el futur polígon 'Can Morera' d’Òdena, actualment pendent de la seva aprovació definitiva per part de la Comissió d’Urbanisme de la Generalitat.

El Consorci fa aquest aclariment davant la difusió d’informacions que vinculaven aquest projecte amb la promoció d’una hipotètica Zona Franca. En aquest sentit, el Consorci reitera la seva intenció de que amb l’inici de la recuperació econòmica pugui posar en el mercat aquesta important oferta de sòl a l’Anoia per finalitats únicament industrials.

El CZFB i altres propietaris locals van posar en marxa l’any 2005 aquest projecte per promoure al terme municipal d’Òdena el polígon industrial 'Can Morera', que serà el més gran de L’Anoia.

El desenvolupament del projecte s’ha allargat més del que inicialment s'havia previst a causa de temes de planejament urbanístic que incidien en la viabilitat del futur polígon, com va ser el cas del pla director urbanístic de l’eix ferroviari orbital que dividia la zona industrial amb un traçat ferroviari, circumstància que finalment va ser modificada l’any passat.

Després d’aprovar-se provisionalment el Pla d’Ordenació Urbanística Municipal (POUM) al consistori d’Òdena, ara el projecte es troba pendent d’aprovació definitiva per part de la Comissió d’Urbanisme de la Generalitat, tràmit que s’espera que se superi a finals d’aquest any. Un cop produïda aquesta aprovació, tindrà lloc l’aprovació del Pla Parcial, després del qual podran començar les obres d’urbanització, cosa que podria succeir l’any vinent.

El Polígon Can Morera, que ha de comportar una inversió de més de 50 milions d’€, es construirà en una parcel·la d’unes 200 hectàrees brutes a peu de la carretera BV-1031, que va d’Igualada a Prats de Rei, i a 6 km de l’autovia A-2. Són uns terrenys que es troben molt a la vora del casc urbà d’Igualada i de l’aeròdrom d’Òdena.

La finca, un cop urbanitzada, pot donar lloc a una oferta neta de sòl industrial per comercialitzar de 91 hectàrees. El que implicarà multiplicar per tres l’actual disponibilitat de sòl industrial a la comarca.


1 Comentaris

p

pau

conca

10 de juny 2011.11:19h

Respondre

Ja,ja, ja,
No deuen coneixer als gestors dels nous polígons del parc motor de castellolí i de Monbui. O potser no han parlat prou amb l’Incasol que haurà de passar la desbrossadora per plans... Llegir més d’arau perquè es vegin les parcel·les.
Deuen ser dels que pensen que parlar d’inversió i repetir-ho moltes vegades n’hi ha prou per fer el projecte acertat i ben vist. Sentirem a parlar d’innovació i l’emprenedoria com a estratègia de futur però a l’hora de la veritat el que funciona en aquest país és el poder fàctic adquirit i prou. Després de la patacada de la boom immobiliari a Catalunya i Espanya, aquí hem d’observar com es segueix amb l’horrorosa estratègia de fer de la construcció (construcció de polígons) el negoci pilar del futur. No compte res més que allò de qui paga mana. Com deia aquell, sort que existeixen els i les poligoneres que utilitzen les instal·lacions que tant gentilment ens han encolomat.

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.