TORNAR

El darrer emergent de l’any

Un resum dels millors reportatges

economia
Dijous, 29 desembre 2011. 01:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull
Aquest dijous arriba el darrer emergent de l’any. El salmó de la comarca, destinat a les notícies econòmiques i creat per difondre un relat positiu de les iniciatives anoienques supera el primer any de vida i el balanç és positiu, va quedar finalista dels Premis de Comunicació Local  Diputació de Barcelona. Diferents projectes innovadors, centenaris, diferents, clàssics... han vist la llum a través del suplement econòmic d’anoiadiari•cat. Us en oferim alguns exemples.

A Internet no n'hi ha prou amb ser-hi, cal que ens trobin' aTotArreu.com va sorgir el 2006 arran de l’experiència de David M. Oller i Jordi Gibert, amb la intenció de combinar la recerca i el desenvolupament de projectes d’internet amb el desenvolupament de projectes a mida per als seus clients. L’empresa, ubicada al Centre Tecnològic de Masquefa, planteja les relacions amb els clients amb vocació de llarga durada. Segons un dels responsables d’aTotArreu.com, Jordi Gibert, ‘no n'hi ha prou amb crear un projecte web i estar presents a Internet, cal ser-hi a sobre per analitzar, optimitzar, difondre, innovar i promocionar, de manera que l’èxit dels nostres clients és el nostre èxit’. Aquesta és la garantia d’aTotArreu.com per aconseguir els seus objectius, consolidar-los i seguir creixent.

Hi ha una cervesa per a cada moment del dia El 'líquid daurat és un aliment' i 'l'or líquid és mil·lenari' són algunes de les definicions que Bernat Dàmaso fa servir quan parla de la cervesa. Aquesta beguda, 'prestigiosa i excel·lent' és la passió de Dàmaso, i ha aconseguit convertir-la en la seva professió. L'igualadí es defineix com un 'assessor cerveser' i s'ocupa de proveir i distribuir cervesa de qualitat a aquells bars, tavernes i restaurants d'arreu de Catalunya que donen valor a la cervesa com a 'producte de qualitat i maridatge amb el menjar'.

Em considero un romàntic de l'Hosteleria Reinventar-se ha estat una de les apostes de l'Hotel Amèrica, que amb el lema 'Redescobreix l'Amèrica' pretén apropar el servei de restauració i hoteler a la ciutat i arreu. El director de l'hotel, Carles Carol, subratlla l'aire diferent i el canvi de mentalitat que s'ha aplicat a l'espai igualadí que té 56 anys d'història. De fet, l'hotel que va néixer com a lloc de trobada obligatòria per al pas de viatgers que es traslladaven de Barcelona cap a Madrid, ha esdevingut un hotel urbà que acull activitats de tot tipus, des de banquets fins a convencions, passant per festes i filmacions.

Estudiem què es pot dir i a través de quin canal

L’editorial Escucurucuc Edicions, que va néixer el 2004, fa publicacions a mida, amb personalitat i artesania. Amb seu al barri del Rec d'Igualada, l'editorial ha fet treballs com els llibres infantils 'El petit investigador' 'l'AZ Magazine' o llibres a mida. Ara, escucurucuc vol fer un pas més i passar del paper a la xarxa, una iniciativa que fa néixer 'escucurucuc continguts'.

El nostre valor afegit és la creació d'espais web a mida Tres fundadors. Tres creadors. Tres valors, i alguns més. Els idearis d'Aladetres destaquen, com a grup, per la concisió amb què treballen. Així, disseny, desenvolupament i estratègia és el trinomi que caracteritza i defineix l'empresa. La Susana Enrich, el Carles Ramos i l'Enric Vidal van fundar Aladetres ara fa vuit anys, una empresa que es dedica al disseny, la programació i l'estratègia web. 'Treballem de forma transversal, i el nostre objectiu és que els clients tinguin clients'.

Davant la crisi vam decidir créixer i passar de ser una productora a ser, també, una agència de comunicació

Caprabo, Mitsubichi electrics, BMW o Editorial Planeta són només algunes de les marques per les que treballa Boxcom, l'agència de comunicació igualadina que ha creat i dirigeix Joan Domènech. Entrant a les oficines descobrim un grup de persones treballant davant d'ordinadors, creant pàgines web, editant vídeos o pensant en un concepte de marca. Joan Domènech explica com va fer el pas de ser una productora a una agència de comunicació, com des d'Igualada ha aconseguit treballar amb grans clients i quines són les claus que fan que l'empresa sobrevisqui malgrat la crisi general i la del sector.

El vent ens ha portat a ser empresaris sense haver-nos-ho plantejat Globus Kontiki fa volar 3.500 passatgers en un any, i ho fa en 12 comarques de Catalunya. L'empresa es va constituir després que l'igualadí Àngel Aguirre i el seu soci, Miquel Messegué, demanessin un crèdit bancari per comprar el primer globus. Els dos eren estudiants d'Educació Física a Barcelona i havien creat, amb 21 anys, una petita empresa d'esports d'aventura. Després de 2 anys de treballar entre caiacs, aladeltes i barrancs van decidir especialitzar-se i, segons recorda Aguirre, 'el globus ens agradava molt'. A més, la casualitat va portar que hi hagués un buit empresarial en el sector, ja que 'oferíem els vols en globus com un producte turístic'.

El Mas de Pedrafita, l'espai per a la cultura El mas de Pedrafita està ubicat a la carretera de les Malloles, prop de Rubió i, abans de convertir-se en el restaurant i hotel que és en l'actualitat, era un antic hospital de camí. Al mas s'hi reuniran, aquest juliol, les Veus de Pedrafita, un seguit d'actes culturals vinculats amb el món de la música, la poesia, la moda i els vins. Xavier Andrés ha estat al capdavant de la transformació de Pedrafita, que l'ha ideat com l'indret de la cultura en tots els àmbits, des de la música fins el menjar, la moda, el disseny i la naturalesa de la comarca.

L'experiència pot fer sorgir una bona idea Gemma Murillo és una emprenedora que ha creat l'empresa Craft Accounting. Ella és economista i va tenir la idea d'obrir l'empresa quan va quedar-se sense feina després que l'empresa constructora on treballava tanqués. L'octubre del 2010 va néixer Craft Accounting i ni un any després Gemma Murillo es mostra satisfeta de l'emprenedoria que la va empènyer a començar el negoci.

Buff és un tubular multifuncional, útil i original Un mocador Buff és un tubular multifuncional sense costures. És una peça innovadora i útil, pensada per protegir del fred, del vent o del sol. En un principi l'empresa Buff es centrava bàsicament en el sector de l’esport i mica en mica la marca ha anat ampliant l’oferta de productes fins que, en l’actualitat, Buff compta amb el casual o urban Buff, que s’ha creat com a peça de moda.

Tenim la recepta de l'èxit i ens obsessiona treballar bé dia a dia L’interiorisme a la vista és l’origen del nom d’Interiorvista, l’empresa especialitzada en imatges generades per ordinador (Computer Generating Images) i aplicacions interactives per a la indústria del moble i la decoració. L’empresa, fundada el 2007, treballa amb una filosofia que és la recepta per a l’èxit: un equip humà cohesionat, sentit comú, qualitat i humilitat.

Els elements diferencials són temporals, es tracta d'innovar sempre El packaging de cartró, les etiquetes autoadhesives, l’edició publicitària i els PLV (Promoció de Llocs de Venda) són les quatre especialitzacions amb les que Grafopack SA es posiciona com una de les empreses líders en aquest sector en el mercat espanyol. La societat, que té més de 30 anys d’història, es consolida com ‘un dels sectors privats més importants de la conca d’Òdena’, assegura el director general de l'empresa, Joan Tort.

'Sovint ens han comparat amb facebook però nosaltres en seguim restringint al món universitari' L’Igualadí David Tardà és un dels tres socis que actualment tiren endavant ‘Patatabrava.com’ una web i xarxa social que s’ha convertit en el punt de trobada de tots els universitaris de l’Estat, compta amb 350.000 usuaris únics mensuals i 35.000 apunts de diferents assignatures compartits. Tardà explica com una colla d’universitaris van engegar aquest projecte i les claus de l’èxit que han convertit ‘Patatabrava.com’ en el portal de referència pels universitaris del país: ‘Un de cada 4 estudiants entra a la web’.

'L'any 2011 és l'any dels tablets' Roger Farrés i Albert Riba són els dos membres igualadins de Kinetical, l’empresa que des del 2002 es dedica a crear software per a entorns de mobilitat. Programes específics per l’ACB i l’Eurolliga de bàsquet, pels revisors dels trens o per catàlegs d’empresa són només alguns dels productes que actualment fa Kinetical. La visió de futur dels seus fundadors, que a principis de dècada ja van apostar per la tecnologia mòbil, ha convertit l’empresa en un referent del sector, que ja té una delegació internacional i presència al World Congress Mobile.

El mercat comença a valorar els vins catalans i les bodegues petites Macari Pujadó és la quarta generació d’una família dedicada al món del vi. A les bodegues Grau, ubicades a Maians, es fa tot el procés vinícola: Es cuida de prop el treball a les vinyes, es fa una producció limitada de vins blancs, rosats i negres i es prepara el producte final perquè surti al mercat. Una empresa familiar apassionada pel vi, 5 generacions que dia rere dia lluiten per millorar el producte i sobreviuen malgrat els problemes del sector.

Bicicletes aquàtiques, una realitat en expanció amb segell igualadí Aprofitar la resistència de l’aigua, la tendència que actualment existeix cap al ‘wellness’, i la consciència cada vegada més generalitzada de mantenir una bona salut cardiovascular són alguns dels factors que van motivar a Ferran Bosque a engegar el projecte de Poolbike, una empresa igualadina dedicada al disseny de bicicletes aquàtiques, un producte que, tot i que encara no és habitual en el mercat espanyol, cada vegada compta amb més usuaris arreu del món.

Punto Blanco no podria estar en un altre lloc que no fos Igualada Si hi ha alguna empresa històrica i vinculada a la ciutat en el món tèxtil, aquesta és Indústries Valls. La marca comercial Punto Blanco porta més de 60 anys de recorregut i actualment l'empresa compta amb un total de 300 treballadors ubicats a la capital de l'Anoia. El seu director general, Josep Ignasi Reixach, afirma: 'Estem encantats d'ésser a Igualada' El món dels mitjons és sovint desconegut però la innovació en teixits i tecnologies de producció és essencial per seguir fabricant un producte de qualitat, diferenciat i poder sobreviure en el món global. Tot i que Punto Blanco mai havia tingut la voluntat de ser 'retailers', el mercat els ha empès a començar a obrir algunes botigues pròpies i el proper mes de març obrirà la primera botiga fora de l'Estat Espanyol, a Lisboa.

Jordi Torra: 'Un cluster agroalimentari és l'única via si volem obrir nous mercats Avellanes, ametlles, panses, nous de macadàmia, maduixes dessecades i un llarguíssim etcètera de productes són els que entren i surten cada dia de Fruits Secs Torra. El negoci, amb més de quaranta anys d’història, opera actualment a tot Catalunya, Andorra i les Balears, però té perspectives d’obrir-se als mercats exteriors. El seu gerent, Jordi Torra, ens explica com pensen portar-ho a la pràctica.


0 Comentaris

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.