//Plugins sense CDN ?>
Una sola candidatura, la paraula la té ara la Generalitat. Ni Taradell, ni Sant Fruitós ni Moià, que declinava a finals de setmana presentar la candidatura, faran la competència a la proposta anoienca. A partir d’ara, el DPTOP haurà d’examinar-la durant un període màxim de 45 dies, per tal de comprovar que s’ajusten als criteris fixats, que inclouen requeriments medioambientals i urbanístics, entre d’altres. Un cop presa la decisió, s’hauran de dur a terme els tràmits urbanístics i aeroportuaris per al seu establiment; la redacció del projecte i l’execució de les obres de l’aeroport correspondrà al promotor, que podrà ser públic o, en virtut de la concessió corresponent, privat.
Moià espera que el concurs quedi desert
D'altra banda, L'alcalde de Moià, Josep Monràs, explicava fa uns dies a Conca televisió que demanarà a la Generalitat que modifiqui les bases del concurs perquè defensa que no hi ha cap municipi a Catalunya que hagi ofert un espai per fer la pista de 1.800 metres que demana el Govern, tampoc Òdena. Per tant, Moià espera que l'actual concurs quedi desert i demanarà a la Generalitat que obri una nova convocatòria. El seu objectiu és presentar-hi l`aerodrom del Prat, que té en el seu terme municipal i que ja està inclos en el Pla d`aeroports de la 2009-2015, amb l`esperança que la Generalitat el potencii.
El municipi disposa també d`uns terrenys a la zona de Les Umbertes que podrien reunir la majoria de requisits demanats per la Generalitat, segons es desprèn d`una anàlisi inicial dels terrenys.
Esperança anoienca
Representants polítics, econòmics i socials han manifestat des de fa mesos les esperances posades en aquest aeroport corporatiu, sobretot després que el mateix conseller del DPTOP assegurés que els requeriments del concurs no són excloents. El pes de la candidatura anoienca és també pel suport manifestat des dels inicis per gran part de ciutadans, i estaments públics i econòmics.
Bones! Respecto totes les opinions que heu anat manifestant, però no crec que es pugui comparar l’aeroport amb la presó de St. Joan de Vilatorrada. Segurament no seran tot flors i violes, algun... Llegir més problema hi haurà, i potser no tothom estarà content, però no podem negar que si enms el concedeixen, serà un focus important de negoci, un pol d’atracció d’empreses i creació de llocs de treball. Només cal esperar que no vagi tan lent com el Parcmotor, pq si bé és una bona cosa, s’ha desaprofitat molt anys, i encara no està ni la meitat d’operatiu que pot ser. Crec que el corporatiu serà una bona cosa, ara, haurem d’arrufar el nas unes quantes vegades, això segur.
Salut!
Estic molt d’acrod, l’aeroport corporatiu no ens aportarà res com a comarca, i més aviat ens portarà perjuicis, sino temps el temps. M’agradaria que d’aquí uns anys es valorés quant ens... Llegir més ha aportat i quan ens ha pres i que tot aquest concens en fos responsable, potser rodarien mes d’un cap, però no en aquest país les coses es fan i desprès ningú es responsable de res, sino digueu-els-hi els de la presó de Sant Joan de Vilatorrada, és molt i molt indignant
David, és fàcil.
Aquí és l’únic lloc on es parla de consens però és l’únic lloc on no s’ha consultat a la citadania.
Per poder-ho dir, es pregunta i ja està.
Per predre una desició... Llegir més respectuosa, democràtica i responsable es fa un referendum vinculant i ja està.
Als altres llocs ho han fet, aquí als ciutadans se’ns rifen i a sobre ens fan dir el que no hem dit. Al final de tant repetir-ho ens ho creiem.
Pervers, pervers, pervers, pervers
Anoia diari: afirmacions com les que inclou aquesta notícia:”El pes de la candidatura anoienca és també pel suport manifestat des dels inicis per gran part de ciutadans, ...” participen de l’enganyifa, de la mateixa manera que ho fan cadaun dels polítitcs o empresaris quan s’ho posen en boca.
No té res a veure amb si la comarca té molt o poc atur, té a veure amb una manera de fer preversa i mesquina que se’ns ha colat amb naturalitat.
Perquè serà que ningú a part de nosaltres vol l’aeroport? Som més llestos que ningú o els més burros del país?
pau
òdena
30 d'abril 2009.16:09h
Marta,
Jo també et respecto a tu, però no la teva opinió. M’explico.
Veig que et fa molta il·lusió que concedeixin el projecte i que voldries que anés molt depressa. Et sembla que així... Llegir més anirem millor. Ho respecto, faltaria més, tot i que no tinc element per poder-ho compartir. Ara bé, aquesta il·lusió et porta a acceptar que el procediment rastrer dels polítics i avaladors del projecte que parlen de consens de la ciutadania i ho presenten com un punt fort del projecte. Per poder parlar de consens s’ha d’haver preguntat, no hi ha cap més possibilitat. Aquesta manera de fer, presentant una realitat a conveniència, no la puc respectar de cap manera perquè li manca el mínim d’ètica que demano i exigeixo a aquells que em representen o aquells dits emprenedors a qui volem donar suport.
Esperem que realment no siguin comparables l’aeroport amb la presó!
Però tingués en compte que algun problema en el procés d’aprovació ja hi és a hores d’ara.
Si la visualització d’aquestes maneres de fer que s’escuden darrera del bé comú (almenys pretès bé comú) no ens subleven serà que estem bastant estupiditzats.