TORNAR

La majoria d'aparells utilitzats arreu d'Europa pel vol coporatiu podrien aterrar a l'aeròdrom

Dels 7 avions més utilitzats, només dos no podrien aterrar per llargada de pista

economia
Dilluns, 27 abril 2009. 17:15. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull
A falta de poques hores perquè es tanqui el termini per presentar candidatures per l'Aeroport Corporatiu de Catalunya, la proposta anoienca ja està entrada i Moià ha renunciat a presentar-ne cap. Paral·lelament, la Cambra de Comerç ha presentat avui un informe sobre les possibilitats de futur de l'aeròdrom, entre les que es contempla que, amb la llargada de pista prevista en el projecte pel corporatiu (1.500m), la gran majoria d'aeronaus de vol corporatiu podrien aterrar sense problemes en una pista inferior (1.200m) (àudio).

La pista de l'aeròdrom

Representants del sector polític, empresarial i social de la comarca han assistit a la presentació

Oliver explicant que la majoria de trajectes corporatius són inferiors a 500km.

'De les 7 aeronaus que fan la majoria de vols corporatius i de negoci, 5 podrien aterrar sense problemes en una pista com la que preveu el projecte. Les altres dues, que necessitarien una pista superior a 1.500m són aparells que només s'utilitzen per vols transoceànics, que són els trajectes menys freqüents, ja que la gran majoria són recorreguts inferiors a 500 quilòmetres' (àudio). Així de clar s'ha mostrat Òscar Oliver, director d'Estudis de Gestió i Promoció Aeroportuària, l'empresa responsable d'elaborar l'estudi encarregat per la Cambra de Comerç de Barcelona.

El document, a banda de repassar la bona situació a nivell de xarxa viària i les característiques actuals de l'aeròdrom, en funcionament des de fa més de 50 anys, planteja tres possibles escenaris de futur de l'aeròdrom (àudio).

Continuista: basat en l'execució del Pla Director. Amb una pista de 1200m, semblant a les característiques del de Sabadell. Amb una dedicació essencialment d'aviació lúdica i esportiva , amb capacitat per fer formació i acollir una part d'aviació corporativa (d'abast curt o mitjà, com l'europeu) tipus aerotaxi.

Especialització: Més enllà del mateix Pla Director, allargant la pista fins als 1.350m i reorientant-la. Es podria adaptar per a operacions de vol instrumental (per fer vols sense claror de dia i no haver escurçar l'horari de servei a l'hivern), cosa que requeriria construir un edifici terminal. Propiciaria, a banda de les activitats de formació i vols lúdics i corporatius, l'activitat de manteniment d'aeronaus i s'atraurien noves empreses per incrementar l'àmbit de la formació o fons i tot amb sinèrgia amb les àrees industrials properes, de manera limitada, a nivell de càrrega aèria (just in time) i l'aposta per l'R+I+D. Es podria estudiar la creació d'un parc aeroespacial dedicat a l'aviació general.

Alta especialització: Amb una pista d'entre 1.600 i 2.000m de llargada, l'aeròdrom s'especialitzaria completament amb activitats vinculades a l'aviació corporativa, aerotaxi i paqueteria (just in time), que es combinaria amb l'aviació general corporatiu, lúdic i formatiu. El vol instrumental esdevindria cabdal i requeriria també un edifici terminal d'aviació corporativa. Evidentment hi inclouria el manteniment d'aeronaus i la formació, amb necessitat d'edificis per oficines i la possibilitat de creació d'un parc empresarial d'activitat relacionada amb la indústria aeroespacial o el transport de mercaderies, en aquest últim sentit, l'aposta clara pels productes de valor afegit. Aquest escenari representaria un canvi també per àrees properes com el Parcmotor de Castellolí, amb l'acostament i facilitat de transport de personal i mercaderies.

De fet Òscar Oliver ha remarcat que en tots tres escenaris, hi ha capacitat per acollir aviació corporativa i altres activitats pròpies de l'aviació general, com la formació, el manteniment o els treballs aeris. 'Es fa difícil parlar d'aeròdroms monofuncionals dedicats a una sola activitat econòmica en l'actualitat', puntualitza el responsable de l'estudi, i afegeix que aquesta diversificació és una perspectiva 'interessant' per a l'aeròdrom.

En la presentació s'ha pogut veure una vegada més el suport dels dos alcaldes implicats amb el projecte pel corporatiu, una candidatura que ja està presentada des d'Òdena i per la que, com ha assenyalat el mateix alcalde Jordi Aymamí, 'compta amb tot el recolzament de l'ajuntament d'Igualada ara que per Òdena és quan serà més complicat, amb l'atenció i les explicacions als veïns i els "problemes" que poden sorgir, als quals farem costat'.


0 Comentaris

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.