TORNAR

Fagepi creu en el centre tèxtil de km 0 a Igualada però avisa de la competència de la compra per internet

L’alcalde Marc Castells avança que Massimo Dutti obrirà portes a l’abril

economia
Dijous, 11 febrer 2016. 03:00. Francesc Vilaprinyó i Albareda.
D'un cop d'ull

El suport de Fagepi, patronal igualadina del tèxtil al projecte d'outlet a Òdena el 2009, va significar un punt i a part en la pretensió d'Igualada de crear un centre de botigues de fàbrica. Ara, l'estancament del projecte a la zona d'Scorpia i l'impuls d'un centre de quilòmetre zero que planteja el govern igualadí, harmonitzen les idees de patronal i Ajuntament.

El govern d'Igualada, en el marc del projecte europeu Urbact que cerca unir dinàmiques comercials de les ciutats, ha posat sobre la taula la llavor d'un centre de productes tèxtils de km 0 a la ciutat. Un dels emplaçaments possibles seria l'edifici situat al carrer Santa Anna que l'Ajuntameny vol convertir en el Mirador del Rec. El consistori hi té prevista una inversió d'1,7 milions d'euros en aquest mandat. El gerent de Fagepi David Garcia considera que "durant molt temps hem volgut ser l'outlet més gran d'Europa i ara els hàbits de consum han canviat amb el fenomen Rec o les compres per internet: un operador xinès té en un vida més vendes que tots els centres comercials de Corte Inglés en un any". Amb tot assegura que la idea d'un centre de botigues de fàbrica físic de referència "a nivell europeu en un espai urbà" pot ser positiva.

Per la seva part, Marc Castells, en referència al projecte que hi ha plantejat a Òdena, assegura que "en cap cas la nostra alternativa estaria fora de la trama urbana". Recorda que les alternatives de centres d'oci de les quals s'ha parlat els darrers mesos estan dins la ciutat "i no creiem en cap projecte que estigui lluny del centre d'Igualada". En aquest sentit recorda que "aquest mes d'abril, Massimo Dutti obrirà al centre de la ciutat". L'alcalde assegura que l'Ajuntament farà l'aposta per aquest centre de km 0, i que aquesta iniciativa s'ha de relligar "a nivell de Conca d'Òdena, amb una Montbui i una Vilanova fortes, que és el que volem, perquè també seran consumidors per als nostres productes".


2 Comentaris

J

J.R.E.

conca

15 de febrer 2016.06:55h

Respondre

Benvingut el oulett de MD Sera el” xuclador” de consumidors en un radi de 150 km mes important que tindra Igualada a exepcio de la celebracio puntual del REC. I tothom que es prepari en rebera... Llegir més els beneficis . Les meves propostes per el comerç textil alimentacio i restauracio esta en les hemroteques desde fa 5 anys. Igualada outlet.Felicitats Alcalda Avui si que toca.

pepsolev

Pep Solé Vilanova

L'Espelt

11 de febrer 2016.11:08h

Respondre

Com es masura això que ”un operador xinès té en un vida més vendes que tots els centres comercials de Corte Inglés en un any”?
Potser vol dir ”en un dia”?

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.