//Plugins sense CDN ?>
A partir de dissabte es començaran a aplicar els nous horaris de tren a la línia Llobregat-Anoia. La principal novetat són els tres semidirectes que permetran reduir els temps de trajecte entre 7 i 17 minuts, segons la franja horària, i s’eliminarà el transbordament a Martorell dels trens llançadora.
El mes d'abril el conseller de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya, Lluís Recoder, ja va anunciar a Igualada que en els propers mesos es presentaria un projecte per millorar la connexió de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) entre l’Anoia i Barcelona.
Segons Ferrocarrils aquest canvi respon a un doble objectiu: ‘fer el servei de trens més competitiu comercialment i ajustar el servei, encara més, a la demanda existent’.
Horaris
Els nous horaris seran vigents a partir de dissabte, però els usuaris no podran utilitzar els trens semidirectes fins dilluns ja que el cap de setmana no hi ha aquest servei.
Així doncs en total s’han introduït 6 trens semidirectes de dilluns a divendres, concentrats al matí i a la tarda, a les hores puntes. Al matí, entre les 6 i les 9 hi haurà tres combois que sortiran d’Igualada direcció Barcelona: a les 6.26, 7.26, 8.26h. I a la tarda els trens semidirectes s’han programat entre les 17h i les 20h, des de Barcelona en direcció a Igualada. Hi haurà servei semidirecte a les 17.13, 18.13 i 19.13h.
Les parades on els trens no pararan, tant direcció Barcelona com direcció Igualada són: Can Parellada, la Beguda, Martorell Enllaç, Martorell Vila i Castellbisbal, El Palau, Pallejà, Quatre Camins, Can Ros, Colònia Güell, Molí Nou Cooperativa, Magòria La Campana.
Consultar horari aquí
Millora ‘agredolça’
Des de l’Ajuntament d’Igualada la notícia es qualifica 'd’agredolça’. El regidor d’Urbanisme i Mobilitat, Jordi Pont, manifesta que ‘la millora és benvinguda, però insuficient i que encara queda molt camp per recórrer’. Segons Pont ‘et tren té una correcte freqüència, una bona accessibilitat, almenys a Igualada, però té una important mancança en velocitat comercial’. Aquests nous trens ‘milloraran una mica la velocitat, però no resoldran la greu mancança’.
El regidor d’Urbanisme i Mobilitat assegura que seguiran treballant, negociant i reclamant un tren que des d’Igualada a Barcelona, i viceversa, ‘tardi una hora o menys’, a més de continuar demandant ‘l’Eix Transversal Ferroviari’.
‘No tindrà transcendència a nivell empresarial’
Des de la Unió Empresarial de l’Anoia, el seu president, Ramon Felip, considera que l’entrada dels nous trens semidirectes és una bona notícia per que ‘qualsevol millora és benvinguda’, però puntualitza que ‘a nivell empresarial no tindrà massa transcendència i serà insuficient’. En aquest sentit Felip reivindica que ‘el que necessitem és el tren gran, sobretot el ramal que va des de l’Anoia, cap a Martorell i Barcelona’.
Suposo que ens costarà molt entendre-ho, però ara ens han ensenyat que hem de tocar de peus a terra i deixar de creure que vivim en el país de les mil meravelles.
Tindrem allò que podem... Llegir més permetre’ns, i no més. Ja se que tots aspiràvem a tot, ja se que tots teníem dret a tot, però era un miratge, i ara estem pagant totes les despeses que es van fer pensant que érem rics i no, no ho érem. Els alemanys per exemple no es poden permetre construir un aeroport sense que hi aterri cap avió, no es poden permetre tants AVES deficitaris com tenim aquí, no es poden permetre un metro com el de la línia 9 com el que volíem tenir aquí.
Toquem de peus a terra, i aprenem la lliçó. Per desgracia no tothom te dret a ser feliç pel sol fet de néixer, un ha de treballar i s’ha d’esforçar per poder tenir una part del que fins ara havíem disfrutat alegrement; ep! Nosaltres ho havíem disfrutat però no ho havíem pagat, s’està pagant justament ara que els ingressos han baixat d’una manera exagerada i així ens va.
Ens en sortirem, ja que menys d’una cosa es pot sortir de tot, però espero que a tots, els que ens esta passant, ens pugui servir de lliçó per no tornar a ensopegar mai més en la mateixa pedra
Hola,
Agrairé a AnoiaDiari corrobori el que crec entrendre. A partir del vostre link accedeixo als nous horaris, de la lectura dedueixo que:
A) El trajecte ”habitual” dura aproximadment 1h30m... Llegir més (el que surt a les 22:00 arriba a les 23.30), algun tren tarda dos minuts més.
b) El nou trajecte ”semidirecte” tarda 1h27m (el que surt a les 19:13 arriba a les 20:40)
O sia, la notícia és que ens estalviarem aproximadament 3 MINUTS??
Si aquesta és l’anunciada proposta del millora del Sr Recoder, potser valdria la pena estalviar-nos el seu sou.
28 de juliol 2012.12:08h
Com ve essent habitual, fent pegats al malalt. En primer lloc, estic d’acord amb Igualadina (3), però es que a més a més hi ha gent que hi va a la tarda (o que estudia a la tarda, o que va al... Llegir més metge o el que sigui) i li cal tornar més tard de les 19,13 h. Per això ja tenim la Hispano que torna a les 20 i és massa d’hora. En fi, mana qui mana i tenim el què tenim, per a ves a saber quins interessos, en ple segle XXI (lliure competència?)
Trobo molt bé que per fi,hi hagi alguna mesura més per tots aquells que van a Barcelona.Però espero i desitjo que això NO vulgui dir que a tots i totes aquells que l’utilitzem perquè... Llegir més treballem/estudiem, etc.. als municipis i rodalies d’Igualada no ens afecti, que pel que he vist, ja se n’han reduït hores en festius.Es tracta de que tothom en surti guanyant, ara però,no perdem serveis que ja hi eren.
Doncs jo crec que hauria tingut molt més èxit si directament se n’hagués fet un directe ni que fos fins a Martorell, ja que allà tens l’opció de fer transbords amb altres vies!
Una altra mostra de la ineficiència de la política per a solucionar els problemes econòmics.
Ningú comenta les bones (encara que en poca mesura) notícies ?
Xavier Huguet
Vilanova del Camí
28 de juliol 2012.20:31h
També s’han reduït trens. De 36 s’ha passat a 33. Abans el primer tren sortia a les 5:54 i ara surt a les 6:06, amb la qual cosa els que comencen a treballar a les 7 per la zona de Martorell...... Llegir més arribaran tard.