//Plugins sense CDN ?>
La millora de la infraestructura de la línia Llobregat-Anoia s'emporta la major part de la inversió dels pressupostos 2016 de la Generalitat per a l'Anoia. Uns comptes que signifiquen un sensible increment dels diners dedicats a la comarca.
Els primers nombres dels comptes de la Generalitat pel 2016 en inversió territorialitzada signifiquen un tomb en la tendència dels darrers anys. Tant l'Anoia com les comarques de l'entorn veuen incrementada la dotació econòmica. El total de fa un any va ser de 7,1 milions; ara, pujarà a 10,5 milions d'euros, un 48% més. Aquesta pujada és equivalent en nombre a les de les comarques de l'entorn i de la Catalunya Central, com Bages, Osona o Solsonès. Aquests 10,5 milions se n'aniran en bona part a la millora de la línia ferroviària Llobregat-Anoia: 6,8 milions costarà aquesta actuació.
L'Anoia venia perdent pes en els pressupostos des de l'inici de la crisi. Les partides del 2012 van sumar 8,6 milions, en un pressupost que es va prorrogar el 2013. En el context de la davallada d'inversions a totes les comarques, el territori anoienc va ser un dels que més va notar la reducció. El 2014 van ser 7,8 milions i l'any passat es tocava fons amb 7,1. Ara, es produeix el primer increment positiu d'aquest lustre.
Més enllà de la partida ferroviària, els diners de la Generalitat es destinaran a actuacions a l'Hospital i en diverses carreteres de la seva competència. També es contempla una partida per a la finalització de la Ronda Sud a Vilanova del Camí, una obra esperada des del 2010. El desenvolupament elèctric dels polígons de la comarca també figura en aquestes partides.
Aquest pretès augment de la inversió a l’Anoia tan sols surt suman la inversió a la linea ferroviaria, es una inversió que afecta a l’Anoia, pero també al Baix LLobregat.
Llegeixo el... Llegir més Baix.Cat i aquesta inversió no surt, que vull dir, que tota està adjudicada a l’Anoia? quant en realitat es una inversió que afecta a dues comarques.
Si es així la inversió es menor.
Malgrat l’espectacular 60 % del titular (i 48 % d’increment), la inversió és ridícula en el Carrilet (i en l’Anoia). Continuarà sent carrilet, casi 2 hores per recórrer 60 km (a... Llegir més mens de 40 km/h).
Fins quan els trens directes o semi-directes, a Barcelona en 45 min. o en 1 hora ?
Quant el conseller de territori i sostinibilitat ”Santo Vila” va reclamar que la gent tenia que utilizar el transport públic, suposso que la selva visió de cstalunya comença a la diagonal i... Llegir més acaba a la entrada de badalona
I suposso que ell continua utilizant el cotxe oficial( de que en parla a del Aliciaen el pais de las maravilloso) es evident o en prenen per tontos o ells son poc inteligents
En primer lloc la foto del tren al se pas per IGUALADA
Ronda sud de Vilanova, una vergonya des de el moment que en va aprobar el projecte per par dels tecnics responsables de la generalitat... Llegir més (incompetens)
Ejecutar aquesta obra com es de llei en el seu moment es costat mol menys ja que tots eles elements eren sobre el terreny i ara a part del increment del preu de la obra em de sumar els desplazaments dels equips mecanics i humans.
Clar que poder algú es reservà un porcentatge per més endavant i si es més elevat el presupots millor
Tren, la partida destinada aquesta intervenció sera pero pintar les vies
Una vergonya que per anar amb tren a Barcelona es trigui tanta estima.
Poder si calgues una línea nova de metro a Barcelona ”peles no en faltarien”
Per desplazar viatges desde l’aeroport del Prat a Barcelona ”cap problema” i a la fi pero desplazar majoritariament a gen no residents.
Als ”senyors” que manen ja fa temps que sels veu la melena
Esther
Igualada
26 de maig 2016.13:09h
Si la inversió no es fa per reduïr el temps de trajecte entre Igualada i Barcelona, ens tornen a prendre el pèl.