TORNAR
PUBLICITAT

La Generalitat veu amb bons ulls el projecte anoienc per l'aeroport corporatiu

Balaguer: 'La proposta anoienca és seriosa i ben treballada; un projecte de present i de futur'

economia
Dilluns, 11 maig 2009. 11:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull
El director general de Ports, Aeroports i Costes de Catalunya, Oriol Balaguer, ha explicat aquest cap de setmana en el marc de la Fira Aerosport, que la Generalitat està fent els deures valorant la candidatura anoienca pel corporatiu, un anàlisi que tot i que encara no està acabat ja demostra que 'es tracta d'una proposta seriosa, ben treballada, ambiciosa i realista, que fa un projecte de present i de futur'.

El P2006T, un dels taxijets que operarien en el corporatiu ha aterrat aquest cap de setmana a l'aeròdrom amb 200 metres de pista

Oriol Balaguer, director general de Ports i Aeroports de Catalunya

Oriol Balaguer assenyalat també que el departament valora molt positivament el consens aconseguit a l’Anoia entorn de la idoneïtat d’acollir aquesta nova infraestructura. Balaguer ha dit que ‘volíem que la gent entengués que acollir un aeroport corporatiu és un valor per al territori. Estem molt satisfets perquè sabem que hi ha hagut un debat serè a moltes comarques’.

La candidatura anoienca és l’única que s’ha presentat per a acollir l’aeroport corporatiu, tot i que el Bages i Osona també ho havien estat valorant. Un dels punts més delicats en el cas anoienc és que la llei estableix que la llargada de pista del nou aeroport corporatiu hauria de ser de 1.800 metres, mentre que l’aeròdrom anoienc n’oferirà 1.500. Respecte a aquest punt Balaguer ha reiterat que la llei ‘no és un document tancat’, sinó que a l’hora de designar quina pista acollirà el futur aeroport corporatiu català es valorarà ‘si l’esperit del projecte anoienc compleix amb els requisits que estableix la llei’.

La Generalitat determinarà abans de final de maig si l’aeròdrom d’Igualada-Òdena és òptim per a acollir l’aeroport corporatiu, previst a la llei de d’aeroports i heliports de Catalunya.

D’altra banda el mateix Balaguer ha insistit que si finalment no s’atorgués el corporatiu a l’Anoia, la inversió de més de 30 milions d’euros aprovanda en el marc del Pla d’Aeroports es tiraria endavant. ‘Si fos que sí – ha reiterat – us puc assegurar que no ens quedarem a mitges. El com i de quina manera es farà (el corporatiu), ja es veurà’.

Aquest mateix cap de setmana, en el sí de la Fira Aerosport, ha aterrat a l'aeròdrom un dels últims models de taxijet en bimotor de quatre places, el P2006T, un model que en va tenir prou amb 200 metres de pista per aterrar. I és que com ja deia l'informe presentat per la Cambra de Comerç fa un parell de setmanes, bona part de les aeronaus que treballen en aquest tipus de vols corporatius i de negoci, podrien aterrar sense problemes amb una pista de 1.500 metres com la que projecta la proposta anoienca.


10 Comentaris

D

David

Igualada

12 de maig 2009.16:45h

Respondre

A més a més, no tindran la gent de la Pobla, a qui suposadament els hi passarà per sobre, alguna cosa a dir en el projecte? Allà s’ha aprovat? Una infraestructura tant important afecta no... Llegir més només als lobbies polític-econòmics, els ciutadans que el tindrem al costat de casa no hi tenim res a dir?

p

pau

odena

12 de maig 2009.16:32h

Respondre

Podem donar voltes i justificar el que volgueu però a altres indrets de catalunya s’ha explicat el projecte als ciutadans, se’ls ha deixat opinar i participar en la desició i aquí NO.

Jordi2... Llegir més Potser no saps que en el programa electoral el senyor Guisado no apostava pel corporatiu sino per un aeroport diferent del qual ja va aprovar-ne el pla de desevolupament. El senyor Guisado està fent el que va dir que no faria quan la gent el va anar a vortar. Busca un altre argument, que el de la represntativitat en aquest cas no s’aguanta.

Demagog, no va haver-hi unanimitat(si sabies la resposta, perquè ho preguntes? i si no la sabies no podràs saber si hi ha un punt de demagògia en la meva resposta)

Octavi. A part del que li explica el pagès, la seva valoració de que ”actualment la oposició a l’aeroport corporatiu és insignificant” no sé en què la basa. M’agradaria saber com es pot fer aquesta afirmació si jo mateix sòc incapaç de saber si el projecte pot ser bó per la comarca o si els efectes negatius associats acabaran perjudicant-nos als que hi vivim, i això que he tingut interès en coneixer el projecte. Com pot saber la ciutadania en general si ens convé o no? Potser vostè se’n fia dels que no ens volen ensenyar el projecte ni els informes tècnics. Dels que no són capaços de dir-nos quans llocs de treball es fan i quans se’n desfan (què passarà amb ultamagic?, quantes empreses menys i caben en el polígon de les gavarreres?, quants pagesos han de plegar veles?, ....). Jo no me’n fio mentre no siguin capaços d’actuar en transparència, i més quan en el programa electoral defençaven una altra cosa. La seva afirmació em sembla tan gratuïta com la de que a la comarca hi ha consens amb el corporatiu.

P

Pep Solé VIlanova

L'Espelt

12 de maig 2009.16:14h

Respondre

Demagog, la candidatura es va aprovar per 10 vots a favor i un en contra. Majoria aplastant. Res a dir. Màxima legalitat.
Jordi2, el Sr. Guisado ostenta la màxima representació a Òdena obtinguda... Llegir més per majoria en les eleccions. Tampoc res a dir.
Però Jordi2, ningú diu que s’hagi de consultar a la ciutadania per QUALSEVOL COSA. El Corporatiu no és qualsevol cosa.
Considero que l’època de governar exclusivament amb la legalitat que dona unes eleccions ja s’ha acabat. Cal passar de la democràcia representativa, que motiva alta abstenció i desconnexió entre govern i ciutadania, a la democràcia participativa. Jo personalment ja no accepto que em preguntin només cada 4 anys.
Cap programa electoral d’Òdena parlava d’un aeroport corporatiu. Considero que el Sr. Guisado a mi no em representa en aquest tema. Accepto la representació que legalment ostenta. No el considero ni moral ni legítimament representant meu en el tema corporatiu. No ha intentat buscar cap suport en la ciutadania ja que ni tan sols ens ha explicat de que va.
Jo considero prou important el tema com per que s’exposi a la ciutadania el projecte abans de demanar-lo i que es valori la conveniència de fer una consulta popular.
Jo no entenc altra manera de governar. Però jo no governo. El lideratge no te’l donen les urnes, cal guanyar-lo. El Sr. Guisado de líder no en te res. Com diu el Pagès governa de manera superba. (supèrbia: Seguretat en un mateix, manifestada a través del menyspreu als altres).
Jordi2, ja que parles d’un rumor cert, qui convoca aquest acte de presentació?

J

Jordi2

Igualada

12 de maig 2009.09:22h

Respondre

És que no veu votar a un alcalde perquè us representés, els odenencs?
Què s’ha de fer, per tirar endavant qualsevol projecte s’ha de consultar a la ciutadania? Per això hi ha unes eleccions... Llegir més i s’escolleix a un partit que representa la veu del poble.

Per cert, hi ha rumors certs que d’aquí dues setmanes hi haurà un acte públic en el que es presentarà el projecte.

d

demagog

igualada

12 de maig 2009.08:30h

Respondre

pero el projecte d’aeroport, quan es va votar al ple, es va aprovar per unanimitat?

P

Pagès

Òdena

11 de maig 2009.22:27h

Respondre

Consens: ‘Acció mitjançant la qual el membres d’un grup o d’una col•lectivitat accepten uns determinats valors, unes idees o uns fets’.
La paraula consens ha d’anar acompanyada dels... Llegir més noms dels grups o col•lectivitat, si no és pervers el seu ús. Sense els noms del grups o col•lectivitats no sabem a qui representen i si tothom hi està representat d’una manera o alktra.
Octavi, estic d’acord en que quan es parla de consens cal dir qui forma part del consens.
No està escrit que calgui una consulta popular però es transparent i de bona educació preguntar.
Per sol•licitar una subvenció per la llei de Barris es va fer un procés participatiu, amb conclusions, power points, bombo i platerets. Pel corporatiu no han dit ni mu i amaguen el informes quan els demanes.
No mostrar el projecte a l’alcalde de la Pobla em sembla poc educat i demostra el tipus de consens obtingut.
Que l’alcalde Guisado ni tan sols informi als odenencs em sembla uns acte de supèrbia. I no demano cap consulta, si no com a mínim explicar què es va a fer, beneficis i inconvenients.
Però es que els regidors de l’oposició no van veure el projecte fins 2 dies hàbils abans d’haver de votar en ple la candidatura.
En el Ple en qüestió l’alcalde es va comprometre que en menys d’una setmana el projecte estaria penjat a internet. D’això ja en fa tres setmanes i a la web no hi ha res.
Quan demanes info com a ciutadà te la neguen. Sort que és un projecte collonut!!!
Què amaguen? Si tan collonut per que no esbomben a quatre vents la informació ara que ja s’ha demanat i s’ha tancat el termini?
Jordi, quan demanes info, i jo ho he fet, te la neguen. Repeteixo, te la neguen. El consens d’aquest aeroport només és de les entitats que hi tenen força a guanyar. Ni tan sols l’han explicat a qui en pot rebre els inconvenients. Per que tot projecte comporta inconvenients.
De quin consens parlen? La paraula consens aquí és enganyosa.
Estic segur que si s’expliqués a la ciutadania sense demagògia hi hauria contraris que aplaudirien al corporatiu i defensors que el condemnarien. Però es clar, sense info ja se sap, a especular!!!

O

Octavi

Igualada

11 de maig 2009.21:20h

Respondre

No hauríem de confondre el consens amb les consultes populars. Hi ha hagut consens en les forces polítiques i en els sectors empresarials, sindicals, culturals, en general. Dir que no hi ha hagut... Llegir més consens per què no ens ho han preguntat a nosaltres és treure les coses de lloc. És evident que no hi ha hagut una oposició significativa a aquest projecte. Quines són les veus discordants? La teva i quines altres? Amb tots els respectes, Pau, actualment la oposició a l’aeroport corporatiu és insignificant. En definitiva, Pau, la teva opinió, o la meva, o la de qualsevol és força important, però no tant com per a que ens ho preguntin tot. A mi no m’han vingut a preguntar a casa si vull el corporatiu, i tanmateix continuo pensant que hi ha hagut consens.

p

pau

òdena

11 de maig 2009.17:41h

Respondre

Estimat jordi,

No, no és precipitat treure la conclussió que parlar de consens sense haver-ho preguntat és manipular la opinió de la gent. No, no és precipitat denunciar que tots el polítics... Llegir més parlen de consens sense sapiguer si n’hi ha. No, no és precipitat no acceptar aquesta pràctica política com a ètica. El projecte ja s’ha sotmès i l’argument de que hi ha consens ja s’ha fet servir.

Com podem saber si volem aquest aeroport si per començar el projecte no el van voler fer públic amb l’excusa de que no volien donar pistes als competidors?. Pensa que ni l’alcalde de la Pobla l’havia vist. A quin conses van arribar amb l’alcade de la Pobla?. Només ens va arribar la informació filtrada pels que ens diuen que hi ha consens, els mateixos que no van voler ni ensenyar alguns dels informes tècnics.

Com poden dir que hi ha consens? (A d’altres pobles saben si hi ha consens perquè és va exposar el projecte i els ciutadans van poder manifestar-se,. Aquí no)

El problema és que no m’he informat prou?. No em prenguis el pèl!

J

Jordi

Igualada

11 de maig 2009.15:50h

Respondre

Estimat Pau,

Ja coneixes el projecte per estar-hi a favor o en contra?

Potser el que has de demanar és que t’expliquin el que suposa aquesta infraestructura abans de treure conclusions... Llegir més precipitades.

T’has apropat a l’ajuntament d’igualada o d’òdena a preguntar sobre el projecte potser?

p

pau

odena

11 de maig 2009.15:08h

Respondre

A l’Anoia és l’unic lloc on NO S’HA CONSULTAT a la ciutadania i és a l’únic lloc que es parla de consens.

Com pot ser?

”Oriol Balaguer assenyalat també que el departament valora molt... Llegir més positivament el consens aconseguit a l’Anoia entorn de la idoneïtat d’acollir aquesta nova infraestructura.”

El senyor Balaguer s’afageix a repetir com un lloro la mentida del discurs oficial.

Aquesta manera de fer dels polítics em fa sentir imbècil per haver confiat en ells i en la política actual.

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.