TORNAR

El govern d’Igualada es compromet a tornar pràcticament la meitat del deute que té amb els bancs

El govern fa balanç del primer any de mandat

economia
Dijous, 28 juny 2012. 03:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull
A finals de la legislatura el govern d’Igualada haurà tornat 20 milions d’euros als bancs. La xifra és pràcticament la meitat del deute que exclusivament té l’Ajuntament amb les entitats financeres. L’anunci s’ha fet durant el balanç del primer any de mandat.

Joan Torras i Marc Castells durant l'acte de balanç del primer any de mandat

Amb l’objectiu de millorar la situació econòmica i financera, el Govern d’Igualada ha anunciat que ‘en aquesta legislatura es tornaran 20 milions d’euros a les entitats financeres’. Això és pràcticament la meitat del deute que té exclusivament l’Ajuntament amb els bancs, que és d’uns 42 milions d’euros.

En total, el deute acumulat és de 61 milions d’euros, xifra que inclou el deute de l’ajuntament amb els bancs, el de les societats municipals i el dels proveïdors. Així ho va revelar l'auditoria que es va realitzar a principis de la legislatura.

L’alcalde assegura que ‘la contenció serà important’, però apunta que d’aquesta manera ‘garantim que a finals de la legislatura la situació econòmica financera estigui molt millor de la que ens vam trobar quan vam entrar al govern’. Marc Castells diu que ‘ara és el moment de trucar a totes les portes per aconseguir importants subvencions’.

Respecte el deute als proveïdors, Castells ha apuntat que ‘avui estem pagant a 110 dies, molt per sota dels 250 dies que es pagaven quan vam entrar al govern’.

'La Ciutat Possible'

Pel que fa al balanç del primer any de mandat, l’alcalde d’Igualada, Marc Castells, i el tinent d’alcalde Joan Torras, estan ‘satisfets del rendiment que hem obtingut amb les eines i els recursos dels quals disposem’. A patir d’ara el govern s’encamina a fer d’Igualada ‘La Ciutat Possible’, i això passa per ser una ciutat ‘eficient, solidaria, amable, ambiciosa i planificada’.

Segons l’alcalde per fer aconseguir una ciutat eficient ‘hem de gestionar i racionalitzar els recursos amb sentit comú’. Per això ‘seguirem regint el nostre pressupost amb un pla de viabilitat de manera estricta i continuarem reduint el nostre dèficit’. Un exemple recent de racionalització, ha exposat l’alcalde, ‘és el tancament de la llar d’infants l’Espígol, on amb només tres llars, i després de tancar les matriculacions de cara l’any que ve, podem dir que a Igualada encara hi ha 49 places lliures’.

La Igualada solidària, segons el tinent d’alcalde d’Acció Social i Promoció Personal, Joan Torras, és aquella on ‘és possible que tothom sense excepció pugui viure, créixer i compartir’. Torras ha explicat que s’està treballant des de tots els àmbits i regidories ‘per no deixar a ningú pel camí’ i que de cara la tardor es convocarà un ple extraordinari ‘per fer públiques totes les mesures que s’estan elaborant en matèria de solidaritat’.

Un tercer objectiu és ser una ciutat amable, és a dir, ser ‘una ciutat neta, endreçada, segura, equilibrada i accessible’. Per aconseguir-ho l’alcalde Marc Castells afirma que el govern ‘posa èmfasi en millorar la neteja, la seguretat i en adoptar noves ordenances sobre soroll i civisme’. Seguint aquesta línia també s’aposta per fer ‘millores en alguns barris de la ciutat, com el centre històric com a pol del comerç i el barri del Rec, la joia de la corona’.

L’alcalde, en aquest balanç, també ha explicat que ‘durant anys no sabíem què volíem ser’, però que això s’ha acabat per que ‘sabem que volem una ciutat ambiciosa’ i això passa per convertir Igualada en ‘un referent a nivell europeu’. En aquest sentit destaquen dos projectes: el Centre d’Innovació per a la Simulació en l’Àmbit de la Salut 4D Health, en funcionament l’any 2013 a l’antic Hospital, i la futura Escola d’Enginyeria d’Igualada (EEI), que hauria d’entrar en funcionament el 2014, gràcies en bona part al finançament rebut per la Generalitat. Marc Castells ha remarcat que ‘fa mesos que treballem en aquests dos projectes, que el procés és lent, però que després d’aquesta sembra en podrem recollir els fruits’. D’altra banda, també ha apuntat que només ‘s’invertirà en accions que tinguin una repercussió econòmica i social a la ciutat’, com el cas de l’Urban Running, el Night Shopping o l’European Balloon Festival, entre altres.

Finalment, Igualada ha de ser una ciutat planificada ‘que sap cap a on ha d’anar’ i com a tal ‘actuarem per complir el què hem programat inexorablement’. Així l’alcalde ha explicat que ‘dotarem el centre de la ciutat de noves zones blanques d’aparcament, demanarem ajuda a la Generalitat per crear una via que enllaci directament el centre d’Igualada amb la ronda sud, que ara només uneix Vilanova i Montbui’ i, com a darrer cas, ‘iniciarem el procés, per part de la Generalitat, que ha d’acabar eliminant el pas a nivell de ferrocarril a l’avinguda Montserrat, una acció llargament reclamada pels veïns de la zona’.


18 Comentaris

A

ANTONIO MARTIN

martorell

30 de juny 2012.10:18h

Respondre

Igualada se la conoce por sus precios outlet, mi señora i sus amigas, vienen a igualada a comprar a tiendas de fabrica, punto blanco, lula, sita mur, tambien ropa para niño, con relacion calidad... Llegir més precio muy aceptable. El que no puedo entender, que EL REC, se pueda vender en temporada, sin ser rebajas, en unas condiciones antihigienicas, i sin ninguna seguridad para los propios clientes. No entiendo que el ayuntamiento de la ciudad no sancione, las tiendas instaladas en unas condiciones tan precarias. En martorell no se dejaria abrir en estas condiciones. A principios de junio venimos toda la familia, con unos
amigos de Barcelona, nos fuimos muy decepcionados.
En cuanto al comentario de NURIA le diria que la gente que venimos a comprar a igualada, venimos a tiendas concretas, outlets. Creo que el comercio d,e IGUALADA se tendria que aprovechar de la afluencia de clientes de otras ciudades, cosa que no hacen, ya que las rebajas que se realizan en martorell, y muchas mas ciudades de cataluña, los descuentos en primeras marcas llegan hasta el 60%, en igualada solo el30%.
Creo que los comerciantes de igualada no saben aprovechar la realidad que percibimos los vi
sitantes de esta ciudad tan bonita.
Respecto al ayuntamiento de IGUALADA hace un flaco favor a los comerciantes de la ciudad, al permitir que se realice el rec, por todo lo dicho anteriormente, y que venden marcas que
muchas tiendas de la ciudad tambien venden. ESTO ME DESCONCIERTA.
Por ultimo vengo mucho a esta ciudad, ya que soy minusvalido, y esta ciudad esta bastante adaptada. Pido disculpas por si he ofendido a alguien, por mis comentarios, pero creo que la opinion de un foraneo, puede ser constructiva. GRACIAS.

R

Raul

Manresa

29 de juny 2012.18:38h

Respondre

Igualadí, com a treballador a Igualada i domicili habitual a Manresa i per els comentaris que molt veins en fan, el concepte que tenim a Manresa es que el comerç de Manresa está de capacaiguda i... Llegir més son molts els que venen a comprar a igualada, ja que la qualitat i preu son molt aceptables.

N

Núria

igualada

29 de juny 2012.09:33h

Respondre

Com sempre es pot aprofitar qualsevol ocasió per desmerèixer. Però jo l’hi diria, que el fet que la gent d’aquí vagi a comprar a altres llocs, és tan normal i habitual, com que la gent de... Llegir més fora, vingui a comprar aquí.

És un fet comú a qualsevol ciutat de Catalunya. Jo per això no m’amoïnaria de debò. És allò que deia que no cal menystenir.

i

igualadí

28 de juny 2012.21:35h

Respondre

Núria no t’enganyis, la gent va venir de fora a comprar perquè van venir a participar (o com a acompanyants) a la cursa (últimament estan de moda, esperem que duri el foment de l’esport).... Llegir més Creus que vindrà gent de fora de la ciutat a comprar ? Què els oferim d’especial ? Queda ben clar només veient que els d’aquí van a comprar molt sovint a fora.

j

jaume rodriguez enrich

igualada

28 de juny 2012.21:31h

Respondre

Ramon F. depent de nosaltres , a mi un ciutada anonim els tecnics m en donat la solucio elq ue no pot esser que desde el govern muncipal s ignori Un regidor va recneixem que fa dos anys que noutlisa... Llegir més lhispano..
a parti d avui entro en vaga desilenci fins que aquets dos greus problemes estiguin arreclats Bona nit

n

núria

Igualada

28 de juny 2012.20:14h

Respondre

Sens dubte, la suma va ser la clau, això no ho retreu ningú.
Però la Night Shopping, s’haguera organitzat de tota manera , com s’ha fet a Barcelona, Sant Cugat, Granollers, Banyoles, Girona,... Llegir més Berga i un llarg etc.
M’agrada la ciutat ambiciosa, però insisteixo, primer hauríem de procurar no menystenir el que ens queda i facilitar.
Per altre banda i és una opinió, Mercadona, no crea valor, crea llocs de treball a un lloc i en destrueix uns altres, no es menja més per tenir més supermercats

R

Ramon F.

Igualada

28 de juny 2012.19:00h

Respondre

A mi, aquest balanç hem sembla molt positiu i esperançador (que falta ens fa), i sobretot venint d’on venim amb un endeutament molt important.

Si ens haguessin dit que al final dels quatre anys... Llegir més de mandat, la situació econòmica de la ciutat estaria més o menys normalitzada o seria acceptable, penso que ja haguéssim estat contents, però ara, que al cap d’un any de mandat ens puguin dir això i que a més a més les factures dels proveïdor es paguin a 110 dies en lloc dels 250 a que es pagaven, ja és un èxit.

Si a sobre hi afegeixen que es dibuixa un nou model de ciutat que es basa en el Centre de Simulació en l’àmbit de la salut que pot ser un referent europeu en la especialitat; en la nova Escola d’Enginyeria; i encara que no s’ha dit aquí però s’ha esmentat recentment, en la nova Càtedra de la UPC A3 in Leater Innovation i en voler convertir Igualada en la capital europea de la pell de qualitat, penso que anem força ben encaminats, que tot això ens ha de servir per millorar la nostra autoestima i sobretot per posar les bases perquè Igualada torni a ser un lloc atractiu pels emprenedors que es el mateix que dir, que s’hi puguin crear molts llocs de treball.

En quant als comentaris:

.- Pau, reduir l’endeutament es molt important, ja que els diners que ara es destinen a pagar interessos(diners perduts) es podran destinar d’aquí a un temps a fer inversions i millores a la ciutat, i si veritablement redueixen el deute, això no es fum ni bones intencions, es una realitat.
I estic d’acord amb el Daniel quan diu que a l’administració se li pot demanar que no posi les coses difícil i que col-labori a l’estímul i promoció, i això entenc que és el que es va fer amb Mercadona (que no ho oblidem, crearà bastants llocs de treball)

.-Jaume, som la comarca més deprimida de Catalunya, tenim unes comunicacions pèssimes, 8 velocitats diferents etc., es cert, però hi ha coses que podem fer i altres que no depenen solament de nosaltres i ens costaran més, però penso que o hi posem tots il-lusió i ganes o amb això de que malament que estem, que desgraciats que som, no anirem enlloc.

.- Núria,tot lo de l’Urban Running i la Night Shopping va anar bé?, donç si va anar bé millor per a tots i a tornar-ho a repetir un altre any.
A la nostra ciutat per desgràcia estem molt acostumats a aquest tipus de coses, quant van be tothom si apunta i quant van malament ningú vol saber-ne res. Ara jo també et podria dir que sense l’Urban Running no hi hauria hagut Night Shopiping, però no ho faré, va anar be?, si?, dons endavant.

N

Núria

Igualada

28 de juny 2012.15:48h

Respondre

Una coseta perquè sembla que aquí tothom s’apunta al carro guanyador. L’Ajuntament va organitzar i molt bé la ” Urban Running”. La ” Night Shopping ”, la va organitzar íntegrament... Llegir més Igualada Comerç. Organitzativament i economicament parlant. Les coses pel seu nom si-us-plau !

I sí, Sr.Rodriguez, veure l’Anoia a l’última posició fa caure l’ànima als peus.
Potser l?Administració no en té tota la responsabilitat, però sí que té un paper clau, de cohesió i s’ha d’esforçar per promoure i protegir el que ens queda.

No m’agrada empassar-me les polítiques d’aparador. Tal com dirien els del seu partit
” Ara no toca”.

j

jordi mas camacho

piera

28 de juny 2012.15:04h

Respondre

els ajuntaments no tenen que crear empleo dierctament pero tenen l obligacio de instaura poltiques i accions que el provoquin. fFen mes competitiva la ciutat activan activitats queecivi el comerç, i... Llegir més captan inversions per el territori.

D

Daniel Roig

Igualada

28 de juny 2012.14:14h

Respondre

Jaume, CesK, estem d’acord. A l’administració se li ha de demanar col·laboració i implicació amb mesures concretes per afavorir la resolució de la precaria situació, i segur que pot fer... Llegir més molt (a dins i fora de l’administració) i s’ha de vetllar perque així sigui i demanar responsabilitats per allò que es fa malament, però en cap cas exigir la solucio a tot, com es suggeria en anteriors comentaris. I Jaume, com a empresari bé dius que vols que l’administració agafi aquest esperit de gestor responsable, completament d’acord. Jo, com a enginyer ficat en gestió de projectes, simplement m’he alegrat que l’ajuntament agafi una mica aquest esperit, com un project manager que racionalitza i optimitza recursos, planifica, marca objectius d’eficiencia. Per sort, el temps dirà si tot queda en bones intencions o no, encara que per el be de tots, esperem que sigui quelcom més.

I Pau, fer un anunci que pot ser una bona noticia sobre l’atur, no es agafar la responsabilitat per l’efecte o la culpa. No s’ha de caure en fer relacions simplistes. Que l’ajuntament s’alegri, faci l’anunci o es preocupi no li dona la responsabilitat.

j

jaume rodriguez enrich

igualada

28 de juny 2012.13:24h

Respondre

Daniel d’acord però la administració te a la seva ma fer-la ciutat mes competitva i parlaré de dos aspectes que si preguntes et diuen que no i poden fer res.
L estació de bus a Barcelona ... Llegir més impresentable , La ratonera que representa la A2 en el trajecte IG BCN IG , desde el accés, 8 velocitats diferents 40,50,60, 80,90,100,110 ,120 . 21 canvis de velocitat i 2 radars trampa. Un regidor del Govern anterior va dir-me que no i podien fer res un regidor actual es va posar a riure. Jo com empresari demano que els politics actuïn com empresaris que el que fem es on tenim problemes de costos i actuem . I les multes i el pesim hispano repercuteixen en el compte de explotacio, cada dia . Nomes en dic 2 per veure si prioritçant les actuacions. arreclerem els problemes.
Perque consultats els tecnics , per els dos problemes existeixen solucions .

P

Pau

Igualada

28 de juny 2012.13:03h

Respondre

Daniel Roig si l’atur no és responsabilitat directa de l’administració perquè és ella que anuncia l’arribada d’un Mercadona? Com una gran notícia per l’atur de la ciutat, quan NO ho... Llegir més és.
Racionalitzar despeses...ai senyor, si grates una mica...ja veuràs que és llautó.

C

CesK

Igualada

28 de juny 2012.12:47h

Respondre

Daniel d’acord amb tu menys en un punt, l’administració acaba sent la responsable de tot perquè és la que té en molts casos la última paraula i el poder de decisió.

Que no és la que... Llegir més crearà llocs de treball és totalment cert, és més, l’administració ha de tenir sempre la mida més òptima, i no com sembla que era fins fa poc, que s’engrandia la plantilla per donar cabuda a tothom (i en alguns casos es diu que per colors polítics).
Però de l’administració si que depèn que els empresaris i emprenedors puguin ”emprendre” noves empreses i nous projectes a fi de donar un aire nou i revitalitzar el teixit empresarial de la comarca.

Es diu que l’acció de Govern va en aquesta direcció, però de moment tenim dos models contraposats i un esperançador que pot esdevenir bo, la nova universitat (que insisteixo que de per si sola no aporta res de nou si no s’acompanya de moltes més accions que acostin inversions del sector), el Mercadona d’Igualada (ara tindrem 3 Mercadones a tocar... em sembla una moda estúpida, però que hi farem, almenys donarà feina a algú) i el 4D Health que té molt bona pinta.

D

Daniel Roig

Igualada

28 de juny 2012.11:55h

Respondre

Hi ha una cosa que em sembla que molta gent te mal entés. Es responsabilitat de l’administració crear treball? No, el treball el creen les empreses i els emprenedors. A l’administració només... Llegir més se li pot demanar que no posi les coses dificils i que col·labori en certa mesura amb estimul i promoció. Res més. Però clar, en aquesta societat ha anat calant la idea que l’administració es la última responsable de tot, i quan les coses van malament tenen la obligació de treure’ns les castanyes del foc, i no es així. Els responsables de les nostres vides som nosaltres mateixos.

j

jaume rodriguez enrich

igualada

28 de juny 2012.11:16h

Respondre

Curiosa coincidència la roda de premsa del alcalde ,i la noticia avui a La Vanguardia de que el anoia es la comarca mes deprimida de Catalunya. Que difícil o te el Govern Municipal, i que... Llegir més difícil ho tenim els Anoiencs I si hem permeten jo reuniria totes les bones intencions en una ATUREM L ATUR: Aquesta es la bandera.

P

Pau

Igualada

28 de juny 2012.10:59h

Respondre

Reduir el deute per reduir el deute (com a objectiu) només es enganyar al ciutadà.
Bones intencions, pocs fets... i els fets realitzats amb moltes ombres.
Fum, fum, fum…tot l’any.

D

Daniel Roig

Igualada

28 de juny 2012.10:47h

Respondre

Doncs jo fa temps que esperava que una alcaldia digui el que aquesta esta dient: Que treballa (en present) per sanejar els deutes, que racionalitzarà els recursos i despeses i, sobretot,... Llegir més planificarà buscant la màxima eficiència, i no anirà a cop de volant com la majoria. Fa falta que tota administració es tregui la crosta populista i es comportin com a professionals de la gestió, que es el que haurien de ser.

J

JAUME RAMENTOL ESTEBAN

IUALADA

28 de juny 2012.08:23h

Respondre

SOLIDARIA., AMABLE, AMBICIOSA I PLANIFICADA , PERFECTA. I L ATUR?

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.