//Plugins sense CDN ?>
El president d'Igualada Comerç, Xavier Figueres, s'ha mostrat en declaracions a Anoiadiari "molt satisfet" de l'esforç per aquesta campanya de Nadal conjunta de l'Ajuntament i les entitats comercials. Explica que la pista de gel és "necessària" per atreure el públic forani.
La campanya de Nadal de l'Ajuntament d'Igualada enfila la seva tercera setmana. El president de la principal patronal del sector comercial, Xavier Figueres, d'Igualada Comerç, explica que les vendes estan oscil·lant "depenent molt del sector", però que en tot cas "sabent el context del que veníem, està sent molt positiu. Els problemes del consum duren, però és millor que altres anys. És una situació d'excepcionalitat". En el marc de la campanya, que amb un cost de més de 150.000 euros ha aixecat veus contràries de col·lectius d'esquerres, Figueres valora la necessitat de la pista de gel, un dels elements més polèmics. Per al president d'Igualada Comerç: "ens serveix per captar visitants de fora. Per això hem volgut allargar-la. No volem ser triomfalistes, ni que ningú en quedi exclòs, però la gent busca els tiquets".
Segons dades de Ràdio Igualada, aquest divendres ja eren 3.000 les persones que havien passat per la pista de gel. Figueres entén que "l'oferta d'oci i lúdica està molt lligada a l'activitat comercial". Assegura que la idea de la pista de gel va partir dels propis comerciants: "hi hem estat treballant tot l'any. Moltes ciutats del nostre tamany en tenen una i té un èxit important. Quan vam veure l'esforç econòmic que representava, l'Ajuntament es va oferir a assumir les despeses". Segons fonts del consistori, la municipalitat costeja les despeses de seguretat i monitoratge -en conveni amb l'Igualada HC-, consum elèctric, so i altres elements d'intendència, mentre que Igualada Comerç ha comprat un 'pack' de tiquets per a descomptes a l'empresa que ha instal·lat la pista.
Figueres recorda com viles similars a Igualada com Vilafranca han fet les mateixes accions. "Coneixem aquests casos i per això ho hem pensat. La pista de gel reforça la capacitat d'atracció de la ciutat. Cal afavorir que l'emprin la majoria de persones" assegura. El president d'Igualada Comerç afirma que "hi ha un esforç extraordinari en aquesta campanya" per part de tots, institucions i entitats comercials, per convertir Igualada en un lloc de referència per al visitant.
Maria
22 de desembre 2014.09:44h
Bon dia!
forà -ana
adj. [LC] De fora, extern. Porta forana. Sentits forans. Gent forana.
Forani no és correcte.