//Plugins sense CDN ?>
Dues noves propostes formatives que abordaran l'elaboració d'un pla de promoció del negoci i l'establiment del preu dels productes.
L'Ajuntament d'Igualada, a través del departament de Dinamització Econòmica i amb la col·laboració de l'àrea de Desenvolupament Econòmic de la Diputació de Barcelona i el programa Catalunya Emprèn de la Generalitat de Catalunya, organitza diverses activitats formatives per a l'acompanyament de persones emprenedores i la consolidació i el creixement d'empreses. L'objectiu d'aquests tallers és oferir eines concretes que permetin a empreses i persones emprenedores millorar les habilitats directives i de gestió, afavorint el desenvolupament de la seva activitat empresarial.
Es començarà amb el taller 'Com elaborar un pla de promoció i difusió del meu negoci?', permetrà entendre com estan evolucionant els mercats, conèixer com actua el nou consumidor, aprendre a dissenyar l'estratègia de màrqueting i comercialització més adequada i assimilar diferents eines de màrqueting que permetin potenciar la relació amb el mercat. En la primera part del taller, s'abordaran els reptes del màrqueting i la comunicació d'un negoci, fent èmfasi en les lleis comercials actuals que regeixen les relacions amb els consumidors, les tendències en màrqueting per millorar la proposta de valor comercial, les eines per millorar l'enfocament comercial i de màrqueting i les principals estratègies comercials que un negoci ha de tenir en compte per projectar la seva marca.
En la segona part, s'explicarà com fer una anàlisi interna i externa de l'empresa, que permeti determinar quins són els trets distintius i els factors clau d'èxit, les eines de comunicació més adequades per a la projecció del negoci, les eines de promoció i difusió per projectar la pròpia marca i fidelitzar la clientela i, finalment, quan i com es pot implementar una estratègia de comunicació digital. Aquesta activitat està adreçada principalment a empresaris, comandaments intermitjos, treballadors autònoms i, en general, a persones amb una activitat empresarial ja iniciada i en funcionament. El taller anirà a càrrec d'Anna Serrano i Oriol Cesena. de l'empresa Focalizza, experts en l'assessorament en l'àrea de màrqueting i comercialització. L'activitat es farà els dilluns, 20 i 27 de març, de 9 a 1, i tindrà una durada total de 8 hores.
La segona activitat, 'Com posar preu als meus productes o serveis', permetrà aprendre a aplicar diferents sistemes per determinar el preu de venda, entendre les fórmules per a fixar els preus dels productes o serveis i, finalment, calcular el marge brut comercial i entendre la seva importància, ja que és un factor determinant en la viabilitat del negoci.
En el marc de la sessió s'analitzarà què és i com es calcula el marge brut comercial, les fórmules per fixar els preus, com afecta el preu en la viabilitat de la meva idea des dels punts de vista de la imatge, el punt d'equilibri i el pla de tresoreria, i com realitzar la gestió del negoci en funció dels marges per seccions o productes. Aquesta activitat està adreçada principalment a persones emprenedores que tinguin un projecte o una idea empresarial i a petites empreses que comencin la seva activitat. La sessió, que anirà a càrrec d'Eulàlia Balañà, amb més de vint anys d'experiència en la creació i consolidació d'empreses i especialitzada en la gestió comercial, estudis de mercat i màrqueting, es realitzarà el dimecres, 5 d'abril, de 9 a 2/4 de 2. Els tallers de formació són gratuïts i les places limitades. Es pot consultar el programa complet dels cursos al web www.igualada.cat. Per a més informació i inscripcions, es pot contactar amb Ig-nova Tecnoespai al telèfon 93 806 65 55 o a través del correu
oficinaempresa@aj-igualada.net.