TORNAR

Més d'una setantena de comerços es van donar d'alta a Igualada el 2014

El balanç, segons l’Ajuntament, és positiu davant d’unes 24 baixes

economia
Dimarts, 3 novembre 2015. 03:00. Francesc Vilaprinyó i Albareda.
D'un cop d'ull

El redreçament econòmic a la capital de l'Anoia es veuria refermat per les dades que aporta l'Ajuntament sobre els comerços pel que fa a 2014. Entre el polígon de Les Comes i la resta de la vila, 76 locals comercials van obrir portes el darrer exercici.

Els darrers exercicis, l'Ajuntament ha detectat un augment de les altes de negocis a la ciutat, sobretot, afirma la responsable de Dinamització Econòmica i primera tinent d'alcalde d'Igualada, Àngels Chacón, "al polígon de Les Comes", on el 2014 es van obrir 31 nous negocis. En el global d'Igualada, el nombre d'altes més importants "són els establiments comercials, on es requereix una inversió menor". Els locals comercials s'obren, però també hi ha un índex de rotació molt elevat, admet la regidora. El balanç a Igualada el 2014 segons el consistori és de sis locals comercials oberts a les Comes i 70 a la resta de la ciutat. Xifres lleugerament superiors al 2013, amb 3 i 67 altes respectivament, en aquests punts.

El carrer de l'Argent, una de les zones comercials més robustesLes baixes de locals van reduir-se significativament del 2013 al 2014. En aquell primer any, cessava l'activitat comercial en 32 establiments, mentre que l'any passat es reduïa a 8, és a dir, una quarta part. Chacón, de tota manera, apunta que de cara a propers exercicis, s'activarà l'Observatori Socioeconòmic, que permetrà obtenir dades del moviment dels negocis molt més actualitzades, com també de les insercions laborals. 

"El 95% de les obertures d'altes de negocis són petites i mitjanes empreses" assegura la tinent d'alcalde. A nivell d'establiments la restauració té un volum molt notable entre els nous negocis. En un bienni de polèmiques a Igualada davant la implementació de Mercadona i Aldi, l'edil matisa que "en les reunions amb altres ciutats europees com les que estem tenint en el projecte Urbact ens n'adonem que les problemàtiques són les mateixes". Una de les dinàmiques a llarg termini que s'observa és que, amb crisi o sense, la població ha assumit comportaments de compra per internet que va en detriment de part del comerç.

"Que els hàbits de consum han canviat ho noten totes les ciutats" assegura Chacón. Sobre l'impacte de les dues superfícies (més les dues que van obrir fa anys Montbui i Vilanova), la tinent d'alcalde ressalta que "hi ha un consumidor que va a preu i que pot anar a les superfícies d'Igualada o les de Montbui i Vilanova" però matisa que "el públic amb poder adquisitiu no està deixant de comprar a les botigues especialitzades que hi ha a la nostra ciutat". Són un perfil "que no cerca grans superfícies, sinó simplement la qualitat".

 

 


3 Comentaris

j

josep d'orpí

Orpí

9 de novembre 2015.20:38h

Respondre

Sra. Chacón: No me la crec. Surti de l’ajuntament i doni una volteta pel centre d’Igualada i veurá que hi ha mes comerços tancats que oberts.

M

Mitges veritats

3 de novembre 2015.19:49h

Respondre

I al 2015, han tancat 77! Fins ara !
Tot un exit.

M

Maria

Igualada

4 de novembre 2015.00:01h

Te’ns tota la raó. Jo també em preguntava el mateix. Ara a tothom ens diuen que ens hem de fer emprenedors (empresaris), malaïda paraula. Que no haguessin deixat tancar tantes empreses i les... Llegir més haguessin ajudat. Segur que no ens trobaríem així.

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.