//Plugins sense CDN ?>
A les 7 de la tarda d'ahir, a Cal Font, l'equip de govern engegava la il·luminació nadalenca i estrenava la campanya comercial, que s'ha fet conjuntament amb totes les entitats comercials. Josep Miserachs, primer tinent d'alcalde, ha replicat que la pista de gel de Cal Font "serà accessible" per a tothom malgrat el seu preu de tiquet de 6 euros, amb diverses possibilitats
Igualada ha encetat el seu mes nadalenc. Ahir, a les 7 de la tarda, representants de l'Ajuntament i el comerç activaven conjuntament les llums de Nadal. Al mateix moment, per tot el municipi s'il·luminaven desenes d'espais, carrers i equipaments. L'Ajuntament ha fet una aposta de 150.000 euros en una campanya conjunta que unifica comerç i programació cultural. Una despesa o inversió que ha aixecat fortes crítiques. Les crítiques assenyalen també el preu del tiquet de la pista de gel, de 6 euros. Josep Miserachs, regidor d'Entorn i primer tinent d'alcalde, ha replicat que "els preus són els estàndards d'avui en dia a altres ciutats" i ha afegit que "els comerciants tenen 40.000 vals de descompte, per un preu d'una beguda en un bar es té accés a patinar" a més que "pensem en les persones que tenen més dificultats. Tant com amb els Reis i les joguines, també entre els col·lectius amb més dificultats repartirem vals".
El col·lectiu Arran prepara aquestes setmana una campanya que denuncia l'exclusivitat d'iniciatives com la pista de gel, ja que el preu de 6 euros "és un robatori". La crítica central però és que en l'actual conjuntura econòmica "l’Ajuntament gasta 150.000 euros en la campanya de Nadal d’enguany" i fa una variació de l'eslògan de la campanya comercial "A Igualada som els reis": "Per Nadal sou els reis de l’oci per rics".
Un centenar de propostes
La campanya de Nadal és la més ambiciosa que hi ha hagut fins ara. Agrupa dues regidories, Entorn i Dinamització Econòmica, i espera un retorn econòmic molt elevat. "La pista de gel és una inversió per a la ciutat, per al comerç i per a la seva capitalitat. No volem que la gent marxi a Barcelona, i les activitats que plantegem són un element més" explica Miserachs. L'agenda cultural que s'ha llançat agrupa un centenar de propostes.
La fesomia de la ciutat ha canviat i canviarà aquests dies. Es multipliquen el nombre d’arbres de Nadal, a l'habitual arbre de la Plaça de l’Ajuntament se n’hi sumaran dos més: a la Plaça de Cal Font i a la Plaça Sant Miquel. Les activitats a l’aire lliure també tindran en compte el públic familiar amb activitats com ara un xutòmetre, un sumo futbol, bàsquet, bitlles catalanes o un taller de maquillatge que estaran ubicats en horaris comercials a les places cèntriques de la ciutat.
Joan Giner
Igualada
6 de desembre 2014.10:33h
I com m’agraden els Nadals abans de les eleccions!
Enguany tot és llum i color, tots estem contents,!
Tirem la casa per la finestra!!
Que han de votar! , perdó que ens han de votar!
Que no... Llegir més han de recordar el que hem dit i no hem fet!
Sr. Alcalde Marc Castells (que va vestit d’Igualada) , Sr. regidor Josep Miserachs, no som curts de gambals, ho veiem!
De fet no diria la veritat (i no vull semblar un polític de la meva ciutat) si ara digués que no m’agrada més llum i més color per aquestes festes, entenc que els comerciants s’apuntin, prefereixo això a l’escarransit Custionet, però recordo ara, fa quasi 4 anys, quant tot era negre, no hi havia diners, fins i tot quasi es suspèn el Saló de la Infància, etc. etc.
Ni tampoc aleshores, ni tant ara! Ni aquell moment era tant desastrós ni ara ho hem fet tant bé. L’estratègia estaria bé sinó fos tant descarada.
Bones Festes!