//Plugins sense CDN ?>
El creador del mocador tubular Buff, Joan Rojas, traspassava aquest dilluns als 71 anys víctima d'una llarga malaltia. Aquest 2017, el mocador feia un quart de segle al mercat, convertit en un dels complements estrella del món de l'esport i l'aventura.
Aquest dilluns al matí es coneixia la notícia del traspàs de Joan Rojas, el fundador d'una de les marques igualadines amb més renom, Buff. Rojas, nascut el 1946, provenia d'una família vinculada al tèxtil durant generacions. Per la seva part, el 1991 va començar la iniciativa de Buff, que amb el temps es va consolidar com una de les apostes més distintives a nivell d'innovació de l'àmbit tèxtil.
A dia d'avui, Buff és un dels productes més exportats de l'Anoia i l'empresa s'ha consolidat. El 2016, Buff va inaugurar l'ampliació de les seves instal·lacions al polígon d'Igualada. El mocador tubular és exportat a una seixantena de països de tot el món i s'ha convertit en un referent de la moda igualadina.
"Va creure en la seva idea"
En conèixer la notícia, es produïen les primeres reaccions del món empresarial. Blai Paco, president de la UEA, explicava que "ell va creure molt en la seva idea, i des de principis dels 90 va ser molt perseverant per tirar-la endavant. Era una persona que no tenia mandra, valent, emprenedor que va crear un gran projecte empresarial que va començar sol i que, en aquest moment, dona feina a centenars de persones a Igualada, però també arreu del món".
Blai Paco elogiava el seu tarannà "discret i humil i, per sort, fins al darrer moment l'hem vist amb el seu somriure a la boca". Afegia que "a la UEA vam tenir el plaer, al 2016, coincidint amb l'ampliació de les instal·lacions de Buff, d'atorgar-li el premi, reconeixement, a la seva Capacitat Emprenedora. Un premi que ell va rebre amb molta satisfacció. Joan Rojas és un empresari estimat que trobarem molt a faltar".
"Emprenedor genuí"
Per la seva part, l'alcalde igualadí Marc Castells, el recordava com "un emprenedor genuí que ha aconseguit, amb el treball i esforç constants, crear una marca que és referent mundial i que ha posicionat Igualada al mapa".