//Plugins sense CDN ?>
Segons Nadal, la ubicació del nou aeroport corporatiu català a l'Anoia 'dóna resposta a una comarca que s'ha mobilitzat unànimement a favor seu', alhora que també 'contribuirà alhora al desenvolupament de la xarxa aeroportuària de Catalunya i de la indústria aeronàutica'. També ha destacat com un punt molt important a favor de la candidatura anoienca l'ampli consens social, econòmic i polític que s'ha generat entorn de la nova infraestructura.
Amb la decisió que avui ha pres del DPTOP 'es dóna el primer pas per convertir l’aeròdrom d’Igualada-Òdena en un aeroport corporatiu al nivell dels més moderns d’Europa i amb capacitat per acollir vols d’aviació privada, de negocis o empresarials, així com culturals o esportius, de paqueteria o d’emergència. Es tractarà d’un aeroport que acollirà aeronaus capacitades per a fer vols de curta, mitja i llarga distància, majoritàriament a Europa i Espanya', assegura el departament.
Quan sigui operatiu, a final del 2012, l'anoienc es posarà al nivell 'd’alguns aeroports europeus de referència com Farborough (Londres), Le Bourget (París) o Cannes'.
L'experiència és un grau
El departament també apunta com a mèrits que l'Anoia 'ja compta amb una tradició, experiència i activitat aeronàutica associada. Actualment, en aquest aeròdrom es fan vols d’aviació esportiva, d’emergències i extinció d’incendis així com de globus aerostàtics. Igualment, acull tres escoles de vol i una empresa de fabricació i disseny de globus. A més, la comarca fruit de la seu interès per l’aviació ja ha acollit diverses fires aeronàutiques (Aerosport) que han fet que l’Anoia sigui conegut com un territori molt vinculat a l’aviació'.