Economia

Es creen un 77% més d'empreses a Igualada el 2008

Dijous, 13 agost 2009. 12:45

Mentre que el nombre d'empreses es va reduir l'1% durant el 2008 a Catalunya, la ciutat d'Igualada va experimentar un creixement del 77,6% en relació al 2007, segons les dades del Registre Mercantil. Així, la capital de l'Anoia va passar de 125 empreses a 222.  Antoni Pàmies, alcalde accidental, va explicar ahir al migdia que una de les causes d'aquesta dinàmica diferent d'Igualada és que 'el sacseig de la indústria tèxtil d'Igualada ja va començar abans, amb l'eliminació dels aranzels per part de la UE l'any 2005'. No obstant, com M. Àngels Gabarró, regidora de Desenvolupament i Ocupació, va reconèixer, bona part d'aquestes noves empreses corresponen a l'autoocupació.
El nombre d'empreses es va reduir l'1% durant el 2008 a Catalunya

Dimarts, 11 agost 2009. 03:00

El nombre d'empreses actives a Catalunya a finals del 2008 va sumar 619.624 societats cosa que va suposar una reducció de l'1% en relació amb el nombre de les empreses registrades el 2007, segons ha publicat l'Institut Nacional d'Estadística (INE). Aquestes dades signifiquen que Catalunya és l'autonomia de l'Estat amb el nombre més elevat d'empreses vives, el 18,5% del total, per davant de la comunitat de Madrid i Andalusia on estan concentrades el 15,3% i el 15,2% de les societats, respectivament. En el conjunt de l'Estat, el nombre d'empreses va arribar a 3,335 milions de societats, amb una caiguda de l'1,9% en relació amb el 2007, cosa que suposa una contracció superior a la registrada a Catalunya.
El 'cas Gürtel' amenaça l'estrena dels parcs eòlics de l'Alta Anoia
Red Elèctrica proposa una subestació mòbil com a solució provisional

Divendres, 7 agost 2009. 03:00

Era públic que la subestació elèctrica per descarregar l'energia dels 37 nous aerogeneradors que hi ha a l’Alta Anoia aniria amb retard, i això no permetria posar en funcionament els dos parcs eòlics aquest mateix estiu, com recollia el termini inicialment previst. No obstant, darrera els problemes financers s’hi han afegit els problemes jurídics, després que l’empresa Begar, subcontractada per Red Eléctrica de España (REE) per a executar el moviment de terres de la subestació, hagi entrat als jutjats pel cas Gurtel. Ara, una subestació elèctrica mòbil és la solució provisional que proposa REE per poder estrenar els molins eòlics a l’octubre.
L'atur es manté gairebé invariable per sobre dels 10.000 aturats a l'Anoia
Un lleuger creixement situa la taxa en 16,68%

Dimarts, 4 agost 2009. 18:15

En relació a les últimes dades del mes de juny, l'atur es manté gairebé inalterable a l'Anoia, per sobre de la xifra psicològica dels 10.000 aturats. Concretament, segons les dades facilitades per la Generalitat, el mes de juliol s'ha tancat amb 10.152 treballadors a l'atur, 31 més que el mes de juny, que fan créixer 0,5 punts la taxa fins a situar-la en el 16,68%, la més alta de les comarques centrals de Catalunya. Cal destacar que aquest petit creixement trenca amb la lleugera tendència a la baixa que s'havia iniciat el mes de maig.
La UEA signa un conveni amb el consorci de l'EUETII

Divendres, 24 juliol 2009. 00:45

La UEA i el Consorci de l'Escola Tècnica d'Igualada (EUETII) han signat, recentment, un conveni de col·laboració amb la finalitat de realitzar activitats conjuntes per promoure el desenvolupament socioeconòmic de l'Anoia.
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT