//Plugins sense CDN ?>
Els socialistes anoiencs han presentat les seves esmenes als pressupostos de la Generalitat, que es debatran la setmana que ve. En les seves peticions se'n destaquen inversions per projectes que han quedat en segon terme com el Polígon de la Zona Franca a Òdena o l'Eix Transversal Ferroviari. Com a solució per aconseguir ingressos per sufragar més inversions proposen rescatar l'impost de successions
Les principals cares del socialisme anoienc van presentar ahir, acompanyats del diputat Sergi Vilamala, les esmenes que volen per als pressupostos de la Generalitat. Esmenes que suposarien una despesa extraordinària, de la qual segons Teo Romero, líder comarcal del PSC, considera que l'Anoia 'està urgida. Les més ressonants són per a projectes que havien restat oblidats els darrers anys i que el PSC vol tornar a posar sobre la taula: el polígon del Consorci de la Zona Franca a Can Morera, l'Eix Transversal Ferroviari (ETF), la segona Fase de la Ronda Sud o el nou institut de Vallbona d'Anoia.
Les esmenes del PSC concentren les seves peticions a la Conca i en menor mesura peticions per al nord -foment del turisme a l'Alta Anoia- i el sud: les depuradores de Piera i instituts a la mateixa Piera i Vallbona. Vilamala, osonenc, avança que "presentarem una esmena a la totalitat dels pressupostos". On més incideixen les peticions són en grans infraestructures que han quedat en segon terme els darrers anys, amb els projectes relegats per la crisi, o bé l'activació de les obres de circumval·lació de Piera de la B-224.
"És la inversió més baixa des que tenim registres que ha fet la Generalitat a l'Anoia" afirma Teo Romero, que va pujar el to de crítica: "CiU creu que l'Anoia és seva i tindrà poca crítica dels alcaldes". El fet és que algunes de les obres com la Zona Franca o l'ETF que demanen els socialistes serien contra la voluntat expressa de l'Ajuntament que acull els terrenys, el d'Òdena, i que només es podrien fer a molt llarg termini. Romero replica que "són projectes que ja tenien forma amb el Tripartit. El polígon de la Zona Franca és absolutament necessari, no hi ha terrenys de tanta magnitud per acollir les empreses que necessiten molta superfície".
"Som oblidats de nou"
Un altre dels punts on el PSC exigeix més atenció són els plans de xoc contra l'atur i, en concret, els que té cada localitat. Romero branda les xifres d'aturats i per altra banda les de les inversions de la Generalitat que "han caigut en picat" i que "deu molts diners encara als ajuntaments". Les dades que treuen els socialistes indiquen que des del 2010 la inversió de la Generalitat ha caigut un 70% a Catalunya amb les retallades, però "un 86% a l'Anoia". Admeten que la xifra de 498 euros per habitant i any del 2005, amb el Tripartit era "excepcional", però ara denuncien que el 2015 caurà fins als 60. Amb el Tripartit la mitjana era de 373 euros/habitant/any i en l'etapa convergent (2010-2015) és de 118.
El PSC segueix enrocat en un projecte que, entre altres coses, pretenia augmentar la població de l’Espelt a 31.000 habitants construint nous nuclis urbans aprofitant la bombolla de la... Llegir més construcció. Quins estadistes, tu.
El PSC esta completament ceg i sord. No sap ni vol saber que tot aixó de bombollas i especulacions de terrenys es el pasat. Ni zonas francas ni aeroports corporatius ni trens.
El pais esta... Llegir més cambiant, la societat vol transparencia, honestetat, conservar el territori, la natura, la gent, el treball i l’esforç.
Volem un pais millor sense perjudicar ningú ni malmetent l’entorn.
Crec que estem assistint al autoenterrament d’un partit que molt aviat serà residual a Catalunya.
El Teo encara reclama coses? No seria millor que renuncies als càrrecs que te dins al partit i a l’ajuntament, per poder-se defensar millor i no comprometre el partit?. Els altres polítics... Llegir més implicats en afers judicials així ho han fet.
Els projectes que es van dur a terme amb el tripartit no van ser res més que projectes que no calien i que van ajudar una mica més a malgastar diners per després abocar-nos a una crisi.
Realment... Llegir més és el que volem, el polígon de la zona franca? Heu passejat per aquells camins? Us n’heu adonat que si es fa aquest projecte estareu destrossant un gran zona verda de la comarca? Com quedarà el paisatge? I la gent que hi viu? No són gaires però hi són, i van escollir aquest lloc per viure tranquils. El futur està en el treball en xarxa, en els projectes locals i les petites empreses, aquests són els que us heu de preocupar d’ajudar.
Carles
Igualada
14 de desembre 2014.12:04h
Les bombolles i especulacions sorgeixen quan la planificació urbanística es fa a curt termini, a base de bolets ”instantanis” (diguem-ne requalificacions); les planificacions a mig i llarg... Llegir més termini fan por als que els hi agrada més plantar ”bolets”.
I respecte als projectes del tripartit, repassem: Ronda Sud 1a fase, Parcs de Bombers de Calaf i Igualada, CAP Igualada Nord, CAP de Vilanova del Camí, nou institut de Masquefa, variant de Piera, Eix Diagonal, reforma Milà i Fonatanals, nou CEIP Dolors Martí a Igualada, Pla de Barris a Tous-Piera-Montbui-Vilanova-Igualada-Calaf, ... apart del fons de cooperació local (obres locals), recursos per les escoles bressol, que ara CiU NI DÓNA NI PAGA els que deu als ajuntaments.
Sergio
Vilanova
15 de desembre 2014.10:10h
D’acord amb el tema de CiU i les seves retallades ideològiques, però el Pla Director es va fer en una època en què les previsions de creixement estaven influides per la bombolla de la... Llegir més construcció. Un exemple: el gran nucli urbà que s’havia de construir a l’Espelt, amb més de 14.000 habitatges, es va pensar mentre hi havia 60.000 pisos buits només a la ciutat de Barcelona. Era una planificació a mig i llarg termini tan ben feta que no preveia infraestructures previstes en els plans de les comarques del costat, com la línia ferroviària que anava de Vilafranca a Igualada i que ni s’esmentava en la nostra planificació a mig i llarg termini. Era una planificació a mig i llarg termini tan ben feta que preveia un polígon per les adoberies entre Vilanova, Igualada i Montbui en uns terrenys qualificats com a no urbanitzables ”ni a llarg termini” en el POUM de Vilanova o que no tenia en compte l’existència del Parcmotor. I mentrestant aquí seguim, amb una sèrie de polígons buits o infrautilitzats a la comarca, més de 1000 pisos buits entre Vilanova i Montbui i un llarg etc, tot entre les retallades ideològiques de CiU i els pals de cec d’un PSC incapaç.
Carles
Igualada
15 de desembre 2014.11:46h
El Pla General d’Ordenació Urbana d’Igualada, dels anys 80, preveia una ciutat de més de 78.812 habitants per l’any 2000. Hi havia bombolla immobiliària als 80 (població 32.000 habitants)?... Llegir més Es va arribar als 78.812 habitants? La ciutat es capacitat i es prepara pel cas que hagi d’utilitzar aquesta capacitat, i tenir un creixement ordenat.
El Pla d’Ordenació Urbanística Municipal de Vilanova n’estic segur que no preveu una ciutat de 16.000 habitants com els que té ara, sinó més aprop dels 25.000 o potser el doble. Era especulatiu? No, la planificació dota d’una capacitat segons i en acord amb la creació d’activitat que el mateix preveu.
Per cert, respecte la planificació del Penedès, consulta el plànol:
http://territori.gencat.cat/web/.content/home/01_departament/plans/plans_territorials/plans_directors_territorials/aprovats/pdt_de_lalt_penedes/documentacio_i_planols/ap_p03sistema_infraestructures_b.pdf
Veuràs que les úniques línies que connecten amb l’Anoia són: la línia actual e FGC i a l’extrem dreta l’Eix Transversal Ferroviari (inclòs a tota la planificació urbanística, territorial i sectorial d’infraestructures realitzada). Millor no creure’s certs rumors que alguns van fer córrer.
Maria
16 de desembre 2014.17:41h
És cert que el creixement dels nuclis de població ha de ser ordenat i que per tant s’ha de planificar. Però amb la situació actual i amb l’experiència que tenim, no és millor dedicar-nos a... Llegir més rehabilitar edificis dels nuclis urbans i/o acabar d’omplir els pisos buits que hi ha, enlloc de voler créixer encara més?
Tenim un munt de naus buides al polígon... Si estiguessin plenes, entendria que en necessitéssim més, però no és el cas. I ara em diràs... Senyal que falten infraestructures de transport! Però això també passa a altres poblacions més ben comunicades ;)
I on queda el que vol la gent? Reitero el que deia: economia local, treball en xarxa, respecte per l’entorn.
Carles
Igualada
19 de desembre 2014.10:57h
Cert! És més, el mateix Pla Director Urbanístic inclou que es fa necessari esgotar el sól urbà actual, realitzant aquelles actuacions de ”cirugia” per anar transformant zones actualment... Llegir més desocupades o d’usos desfassats (fàbriques al centre oa prop del centre). L’experiència diu que centrar-se només en actuacions al centre ciutat i no planificar a llarg termini és caldo de cultiu pels ”bolets” urbanístics, i després correm-hi tots i totes a dotar de serveis (educació, sanitat, comunicacions,...).
Doncs amb aquest argument últim de naus buides als polígons, no seria necessari un nou polígon industrial entre Jorba i Igualada, no? I les noticies d’aquest polígon nou no reben tantes crítiques. La proposta de polígon de la Zona Franca no obeeix a petites indústries, sinó grans.