//Plugins sense CDN ?>
El conseller d'Empresa i Ocupació, el convergent Felip Puig, assenyala a l'anterior Govern Tripartit (2003-2010) per la seva alta despesa que ha suposat un llast per a l'actual equip. En la seva visita a l'Anoia, Puig beneeix l'aposta per l'actual model industrial i anuncia modificacions en la gestió dels polígons anoiencs
La mateixa setmana que el Govern ha plantejat els pressupostos del 2015, on la política d'austeritat porta a reduir fins a 7,1 milions la despesa de la Generalitat a l'Anoia, Felip Puig ha visitat la comarca per expressar el suport a iniciatives com el Campus Motor. Puig, conseller d'Empresa i Ocupació, va elogiar en la seva estada a Castellolí l'empenta del govern igualadí al nou polígon per a empreses adoberes a Igualada-Jorba, amb un apèndix a Òdena, i va manifestar que s'està fent una planificació "que s'ajusta al que vol Europa". Va secundar les paraules del Secretari d'Empresa i Competitivitat, Pere Torres, sobre "reconvertir la filosofia" de polígons industrials com els de l'Incasòl a l'Anoia, amb casos com Plans de la Tossa o el mateix de Can Parera, on s'ubica el Campus Motor. Torres avança que "en primer lloc instal·larem serveis per oferir, amb nous criteris i posar mitjans".
De fet, el Campus Motor s'erigeix solitari al Polígon de Can Parera, en parcel·les de l'Incasòl que cap inversor privat s'ha animat a ocupar. Pere Torres assenyala que s'ha acabat "vendre sòl perquè s'hi implantin activitats". Felip Puig en aquest sentit també va anunciar que -en una dels diversos retrets que va fer al Tripartit- que tant en els polígons com en els centres d'investigació es tendirà a la seva limitació. Per al conseller "anem cap a una aposta per l'especialització i els sectors estratègics". El motor i projectes com el Parc d'Innovació del Cuir i la Marroquineria estan dins aquest àmbit.
L'empresariat exigeix accions
El motor és un sector punter, per a Felip Puig. "Hem recuperat moltes posicions els dos darrers anys" va afirmar i veu afermats productors com Seat i Nissan, a més de Volvo i Renault, amb els seus centres d'investigació. El conseller va afegir l'interès per recuperar el sector de la moto i Vicenç Aguilera, home fort del Clúster del Motor a Catalunya, va assegurar que espera que el 2020, el PIB derivat dels esports del motor representi 1.000 milions d'euros a Catalunya. En aquest punt, va intervenir el president dels Polígons dels Plans, Ramon Felip, que va demanar a Puig que es potenciessin qüestions com la de l'empresa Trire d'Òdena, que acobla pneumàtics i llantes per a Nissan però per a Seat -molt més propera, a Martorell- no, ja que ho fa una empresa... de Saragossa, a 300 quilòmetres.
El pes del deute
Puig també va retreure al Tripartit "que ens faci pagar a l'actual Govern 7 milions d'euros diaris d'interessos". El conseller assenyala aquesta càrrega com a un dels factors pels quals l'Anoia rebi una mica més d'aquesta quantitat per tot l'any com a inversions: 7,1 milions. Va admetre que "és insuficient, ho sé" davant les xifres que es destinaven fa uns anys i per a les necessitats actuals que té l'Anoia.