//Plugins sense CDN ?>
Algunes de les empreses de transport de mercaderies expliquen que s'han hagut de reconvertir. Consideren que la COVID-19 ha de servir per enfocar el futur del sector en "clau ecològica".
La Unió Empresarial de l'Anoia celebrava la setmana passada una trobada amb les empreses de la comarca del sector logístic i de transports per detectar i exposar la situació viscuda durant la pandèmia. Les empreses assistents van destacar que degut a la COVID-19, les empreses de transport de persones -que depenen molt del sector de l'educació i del turisme- han quedat mola afectades i els hi queda molt per recuperar els nivells anteriors a la pandèmia.
Per la seva part, les empreses que treballen pel sector del transport de mercaderies, van destacar que el sector s'ha vist afectat, però de manera diferent en relació a la tipologia de negocis amb qui treballen. Alguns han apostat per la reconversió a un altre sector. Durant la trobada, les empreses assistents van destacar que "el confinament perimetral ha estat una decisió que ha tingut efectes negatius en quant a la seva gestió de negoci".
No obstant això, van incidir en què "ara és el torn d'entreveure l'oportunitat que se'ls hi presenta". En aquest sentit, van exposar que el model de negoci ha de passar per ser un model més ecològic i tecnològic, pensant en els vehicles del futur i invertir en tecnologies per diferenciar-se. En aquesta sessió, les empreses van posar sobre la taula una de les necessitats i preocupacions més imperioses i que té a veure amb la "manca de sòl industrial i d'infraestructures que arrossega la comarca, un problema endèmic que té l'Anoia, principalment, que s'impulsin infraestructures pendents com la Ronda Sud".