"Volem ser el primer clúster que es posicioni en el gènere de punt per mitjans digitals". Aquesta és la declaració d'intencions amb què arrenca 'Igualada Fashion Go', el projecte que es presentava aquest dijous a l'Adoberia Bella. El director de Fitex, David Garcia, apunta que "cal donar a conèixer d'una manera atractiva i visual el potencial del tèxtil anoienc".
La ponència de Josep Maria Ganyet, a l'Adoberia Bella
A l'agenda, de moment, ja n'hi ha almenys quatre. La campanya compta amb el suport de l'Ajuntament d'Igualada i té un altre as a la màniga, el portal web tricot.fashion, l'únic portal europeu especialitzat en gènere de punt, que serà un marketplace per posar en contacte proveïdors i marques, a més de recollir continguts d'interès per al sector sobre moda, innovació i aspectes tècnics de procés de fabricació tèxtil.
Tant el portal web com el film es presentaven en un acte aquest dijous dia 21 de març a l'Adoberia Bella, que comptava també amb una xerrada de l'expert en comunicació audiovisual Josep Maria Ganyet i amb les intervencions del president de Fagepi, Josep Ignasi Reixach, el propi David García, i l'alcalde d'Igualada i president de la Diputació de Barcelona, Marc Castells. L'acte el conduïa el periodista igualadí Joan Maria Morros i es va tancar amb un tast gastronòmic de productes de proximitat.
Pel que fa al 'fashion film', hi ha diversos festivals internacionals especialitzats en aquest tipus de produccions audiovisuals a ciutats com Barcelona, Madrid, Milà, Berlín, Los Angeles, Londres, Miami i Istanbul. Precisament, amb l'objectiu que el tèxtil fet a l'Anoia tingui presència en aquests certàmens que se celebren arreu del món, el Clúster ha impulsat el microcurtmetratge 'Knitting Dreams', dissenyat i produït per l'empresa Boxcom d'Igualada que fusiona cinema, moda i publicitat, i presenta de forma creativa i estètica uns valors que van associats a la producció tèxtil anoienca, com ara la proximitat.