//Plugins sense CDN ?>
Els organitzadors valoren positivament la resposta de l'empresariat encara que, reconeixen que, de cara altres edicions han d’arribar encara més lluny.
La segona edició de les Jornades IDEA -Igualada Disseny En Acció- van acabar divendres amb el doble de participació que el primer any. Així doncs, la iniciativa, que pretenia acostar el disseny i la innovació amb el teixit empresarial i industrial de la
comarca, ha fet un pas endavant cap a la consolidació. La principal novetat d'enguany ha estat el canvi de format: de una fira amb expositors ha passat a unes jornades que es centraven en els 'pitchings', presentacions en petit format, i els 'workshops', sessions de treball.
Per a l'organització, l'entitat disseny=Igualada, aquest nou format ha complert l'objectiu d'aconseguir que ambdues parts es comuniquessin i debatessin sobre els temes que es presentaven. "Considerem que aquest format ha servit per intensificar el debat i el punt de trobada, que era el que ens interessava. Per això, de cara l'any vinent treballarem per tornar a tenir Jornades IDEA amb el mateix format", declara Pep Valls, director de les jornades.
Les Jornades IDEA van néixer per explicar a l'empresariat la necessitat d'aplicar el disseny i la innovació en la producció per tal de millorar la competitivitat i, alhora, reindustrialitzar el territori. Tot i així, Valls, assegura que aconseguir integrar el disseny
en el funcionament industrial és un procés llarg: "Estem començant una carrera de fons. Es tracta de moure'ns perquè a poc a poc aquesta consciència cali dins de les empreses".
Encara que també reconeix que de cara a les pròximes edicions han d'arribar a més empresaris. "Hem d'aconseguir que tots els sectors de tots els indrets de l'Anoia en siguin partícips", expressa el director. Tot i axí, l'organització valora com un èxit la xifra 230 participants als 'pitchings' i 'workshops', fins on es van desplaçar des de Barcelona un nombrós grup d'alumnes de
l'Escola Elisava, de l'Institut Europeu del Disseny i l'escola de disseny Eina. També hi van participar alumnes i professorat de l'Escola d'Art Gaspar Camps d'Igualada. En les Jornades IDEA, que van tenir lloc a l'Adoberia Bella d'Igualada i al Campus
Motor de Castellolí, s'hi van debatre temes com la impressió 3D, la cooperació internacional, la cuina, el motor o la pell. La part del programa que va despertar més interès va ser el 'workshop' de la pell, on hi van participar més de 40 persones.
Aquest taller va acabar amb un debat entre tots els participants sobre la situació del sector a la ciutat, amb la presència de la investigadora de la pell de la UPC, Concepció Casas, Javier Peña, director de l'escola Elisava, Raffaella Perrone, directora de l'àrea del disseny de l'IED de Barcelona, els professors l'escola d'Art Gaspar Camps d'Igualada Xavier Vives i Olga Dubovik, la seva directora, Raquel Camacho, així com els igualadins Xavier Claramunt i Ricard Vila, arquitecte i dissenyador industrial, respectivament. L'Ajuntament d'Igualada, que dóna tot el suport a IDEA, hi va estar representat per les regidores Àngels Chacón i Maribel Cuadras. A més, IDEA compta amb la col·laboració de la Unió Empresarial de l'Anoia, Fira d'Igualada, el Campus Motor de l'Anoia, Escola d'art Gaspar Camps i Igualada Leather Cluster Barcelona.
Eduard
Igualada
14 d'octubre 2016.09:13h
FELICITATS I CORATGE als organitzadors, pel que costa tirar una iniciativa com aquesta, i que sens dubte és un motor per impulsar activitat econòmica i ocupació de qualitat, a mig i llarg... Llegir més termini, que falta ens fa en l’Anoia.
La competència territorial i global és elevada i ningú regala res.