//Plugins sense CDN ?>
La patronal anoienca desplegarà un seguit d'accions i propostes per ajudar a les empreses a atenuar els impactes ambientals de la seva activitat. L'acció s'emmarca també en les accions de fomentde l'economia circular.
La Unió Empresarial de l'Anoia se suma a la Setmana Europea de la Prevenció de Residus i presenta un manual de bones pràctiques. Sota el títol 'A l'empresa com a casa', el grup de treball de la patronal anoienca d'economia circular, i amb la sectorial mediambiental, parteix de la concepció que a nivell domèstic els ciutadans tenen més consciència en l'àmbit de la prevenció i la correcta gestió de residus. Volen poder-ho traslladar a l'empresa a nivell individual, però també col·lectiu.
El document presenta tot un seguit de propostes, accions i mesures de bones pràctiques en l'àmbit de la prevenció de residus en l'entorn empresarial. Paula Arias, gerent de la Unió Empresarial de l'Anoia afirma que "des de l'entitat, tant a través del grup de treball d'economia circular com amb la sectorial mediambiental, som molt conscients de com d'important és la gestió de residus. Per això presentem aquest manual, per acompanyar a les empreses perquè apliquin mesures que minimitzin l'impacte generat en matèria de residus".
Miquel Vila, representant del Gremi dels Adobers, membre del grup UEA circular, apunta que "la prevenció de residus és una font de productivitat per a les empreses, especialment les industrials perquè permet reduir els costos de gestió de residus i els costos de compra de les matèries i equipaments" i que per tant, "prevenir residus significa gestionar millor les matèries primeres i disminuir els residus de la fabricació". Per part de Fitex, Màrius Tomàs destaca que "des d'UEA circular vetllem per traslladar aquests conceptes i aquesta manera d'entendre l'economia, circular, a tot el teixit empresarial, i amb aquest document el que fem és proposar algunes recomanacions perquè es vegi possible i més fàcil de fer. Cal produir millor, consumir millor i allargar la vida dels materials, recursos i productes".
També es manté la campanya de contenidors per a les empreses de l'Anoia. Es tracta d'una campanya de dotació de contenidors per a oficines per tal de separar correctament les dues fraccions que més es generen en l'entorn de despatx i oficina: paper i envasos. Gràcies a la col·laboració d'un dels membres de la sectorial mediambiental i economia circular, l'empresa Centre de Gestió Mediambiental, es dotarà a totes aquelles empreses de la comarca de l'Anoia que així ho sol·licitin, de contenidors de cartró. Segons Néstor Requesens, de Centre Gestió Mediambiental, la iniciativa 'A la feina separem' ajudarà a les empreses a separar correctament les dues fraccions que més es generen en l'entorn del despatx i oficina: papers i envasos. El repartiment de contenidors començarà a partir de dimecres 11 de desembre. Les empreses que vulguin sol·licitar els contenidors, s'han de posar en contacte a través del formulari que hi ha al web de l'entitat. La dotació serà disponible fins a esgotar existències de contenidors.