La principal patronal anoienca veu l'economia de la Conca en "terra de ningú": amb l'encallament de la solució per les baixes retroactives que proposava fa dues setmanes la consellera Àngels Chacón pel confinament i la problemàtica creixent per moure mercaderies i treballadors. Afirmen que "el corredor de mercaderies només ha aportat una solució provisional".
La seu de la UEA, a la carretera de Manresa
Sobre els ERTO hi ha un altre front: fa dies que s'està pendent de saber si els treballadors de la zona confinada que s'han de moure, o els de fora la zona confinada que hi han d'entrar, poden acollir-se a una baixa laboral. Una decisió que d'un moment a l'altre ha d'autoritzar el govern espanyol i aleshores es publicarà al DOGC, però que no arriba. El president, Joan Domènech, exposa que "hem estat batallant tan per demanar una resposta i una solució a aquesta problemàtica. Des de l'entitat estem fent tots els possibles, fent pressió i en converses amb les conselleries d'Empresa, Interior i Salut. Per l'evolució i el creixent nombre de contagis i de decessos, cada vegada ens diuen que veuen més complicat obrir l'àrea de confinament i/o crear un corredor de treballadors perquè només ells puguin anar al seu lloc de treball.
Entenen que "la situació és molt delicada". Domènech indica que "dijous passat vam fer arribar una carta a la Generalitat per tal de posar una mica de llum sobre aquesta qüestió i la resposta el mateix divendres de la Generalitat era per dir-nos que per ara ho veuen difícil, que per això, i tal i com també des de l'entitat i els municipis afectats se'ls va demanar, estan cercant solucions a nivell laboral, i en aquest sentit sabem que ben aviat hi haurà una solució per aquests treballadors i les empreses que es troben dins la zona de confinament, que no poden anar a treballar o no poden comptar amb la totalitat de la seva plantilla".
Conclouen que "seguim el tema de molt a prop, insistim i fem pressió per tal de poder aclarir aquesta qüestió el més aviat possible, però es una situació molt complexa, sense precedents, i que malgrat tots els impactes econòmics i empresarials que està tenint, és fruit d'una situació d'emergència sanitària i és aquesta, la salut de les persones, la que està en primer lloc. Seguim al peu del canó, treballant per poder tenir més informació i respostes, i comptem amb tot el suport de la resta de patronals catalanes".