La impossibilitat d’accedir als comptadors que es troben a l’interior dels immobles de Masquefa degut a les restriccions de mobilitat provocades per l'Estat d’Alarma es van traduir en un increment del rebut dels abonats degut a les lectures estimades. El sobrecost en les darreres factures va provocar més d’un centenar de reclamacions.
Fins al moment Anaigua ja ha rebut més d’un centenar de reclamacions de les quals la pràctica totalitat ja han estat tramitades i resoltes. Així, només resten per a gestionar les reclamacions presentades a finals de la passada setmana i les procedents de les darreres factures emeses, sobre les quals Anaigua -s’assenyala en el comunicat- es posarà en contacte per via telefònica amb les persones implicades.
L’objectiu d’Anaigua és resoldre les reclamacions en un termini màxim de 10 dies hàbils, si bé en aquests moments la mitjana se situa entre els dos i tres dies de resolució.
Les restriccions de mobilitat com a antecedent
Les restriccions a la mobilitat durant el període de confinament van impedir fer la lectura d’un gran nombre de comptadors. Anaigua va reprendre les lectures al mes de juny amb el pas a la Fase 2, realitzant una lectura adaptada que tenia com a particularitat fonamental la prohibició de prendre lectures en cas que els comptadors se situessin a l’interior dels immobles.
Degut a la impossibilitat de dur a terme lectures de comptadors, Anaigua va aplicar Reglaments de Servei municipals i va estimar un consum a cada contracte igual al del mateix període de l´any anterior. En el cas de les pòlisses que Anaigua tenia identificades amb algun tipus d’activitat que havia quedat restringida pel decret, per exemple bars, restaurants, hotels i escoles, entre altres, va estimar un consum de 0m3 des d’abril a maig. Aquestes estimacions es van fer amb l’objectiu d’aproximar-se al consum real i impactar el mínim als usuaris. Cal destacar que, en recuperar el consum real del següent període, es normalitza la facturació.