TORNAR

BSTIM tanca la seva segona edició, amb un augment del públic professional

Compradors de marques punteres com Grupo Inditex o El Corte Inglés hi han estat per contactar amb productors del país

Empresa
Divendres, 26 febrer 2016. 03:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull

La Fira BSTIM tancava aquest dijous al vespre la seva segona edició. L'ampliació de l'espai per a expositors i la proposta de comandes exprés, ben rebudes pels visitants.

El certamen firal ubicat a l'Escorxador ha tornat a complir amb les expectatives dels seus impulsors, l'Ajuntament d'Igualada, Fagepi i Fira d'Igualada. El mateix alcalde Marc Castells avalava el dimecres ja una tercera edició davant la notable afluència de la jornada. L'organització fa un primer balanç provisional molt exitós d'aquesta segona edició . El nombre de visitants s'ha mantingut respecte l'any passat amb un total de 1.400 persones, aquest any s'ha reduït la xifra d'estudiants i en canvi ha incrementat un 25% el nombre de representants de marques, és a dir, de visitants amb intenció de compra.

El perfil dels visitants ha variat amb la presència de més professionalsAlguns dels compradors que han assistit a BSTIM venien en representació de marques com Stradivarius, Massimo Dutti, Oysho, Bershka o Uterqüe del Grupo Inditex, El Corte Inglés o Nice Things, entre d'altres. També hi ha assistit visitants de països tan llunyans com Estats Units o Rússia. Els expositors que han tingut estand a l'Escorxador d'Igualada -principalment productors catalans i alguns d'altres punts de l'Estat- han destacat la qualitat dels visitants, que enguany han assistit a BSTIM amb objectius molt concrets i intenció reals de compra. A l'espera que l'organització pugui tancar un balanç econòmic de la fira, d'entrada es calcula que en aquests dos dies s'hauran pogut realitzar al voltant de 2.500 contactes comercials i s'espera que d'aquests contactes un bon nombre es converteixin en comandes les properes setmanes.

L'espai més exitós de la fira en aquesta segona edició ha estat el 'fresh Fashion', un punt de trobada per tramitar comandes ultraràpides. BSTIM ha fet confluir les primeres matèries, el productor i el comprador al mateix moment de manera que qualsevol visitant que ha contactat amb un productor i ha trobat fil en estoc podrà tenir aquella peça fabricada i enllestida per ser posada a la venda en un termini rècord de només 21 dies. Amb aquesta iniciativa els organitzadors han volgut posar l'èmfasi en un dels grans avantatges de la producció en proximitat que és la rapidesa dels terminis d’entrega, així com la possibilitat de fer col·leccions petites i mitjanes sobre la marxa i en funció de la demanda del públic, a diferència dels encàrrecs que es produeixen al continent asiàtic, que requereixen sèries molt grans i terminis molt llargs.

La conferència de Lutz Walter aplega més de cent persones

L'economista Lutz Walter, un dels experts més prestigiosos del sector tèxtil-confecció a nivell europeu, va aplegar més de cent persones a la conferència 'Tendències globals que impulsen la transformació de la indústria tèxtil-confecció europea' que va tenir lloc dimecres a l'Asil del Sant Crist. Walter va dibuixar les grans tendències de canvi del sector posant l'èmfasi en aspectes com la sostenibilitat, la digitalització, la personalització del producte i la tecnologia, i es va mostrar optimista respecte el futur del tèxtil català.
 


0 Comentaris

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.