//Plugins sense CDN ?>
Sota la direcció del Consell Comarcal d'Anoia, el projecte "Anoia en transició" ha fet un pas endavant en crear "Artisania", una nova marca que té com a objectiu mostrar el territori rural de l'Anoia des d'una perspectiva d'artesania contemporània. Artisania considera l'artesania com una eina per millorar el benestar social i el desenvolupament econòmic sostenible, creant un sistema equilibrat i divers per al desenvolupament rural.
Més que simplement promocionar el sector artesanal, la marca cerca mostrar la riquesa cultural i turística del territori. Pretén ser una marca que parli de pobles amb encant, d'un entorn natural i de paisatges diversos, llocs per viure i inspirar-se i crear en un entorn rural connectat, amb serveis i espais singulars per descobrir, i una comunitat creadora en constant creixement que convida altres a acostar-se i triar Anoia per viure i visitar.
El projecte és obert a tota la comunitat artesanal i creativa de la comarca. Els artesans i les artesanes que vulguin formar part del projecte poden consultar la web, on es mostren les seves obres i l'agenda d'activitats i projectes en desenvolupament. Actualment, la web compta amb un primer grup d'uns vint artesans i artesanes de diferents municipis rurals de la comarca, però la intenció és anar incorporant-hi més creadores i creadores, fer créixer i enfortir la comunitat i donar-hi visibilitat.
La marca va ser presentada el 21 de febrer i és una iniciativa conjunta dels petits municipis del Bruc, Copons, La Llacuna i Sant Martí de Tous, que s'han unit per sumar-hi esforços, recursos i talent. Aquests quatre municipis col·laboren per convertir les poblacions rurals d'Anoia en un referent a Catalunya i al món mitjançant un projecte innovador i diferenciador que té com a eix principal l'artesania contemporània. Amb l'objectiu d'impulsar un model de vida sostenible que generi atracció i dinamisme cap a aquest entorn rural, es recuperaran espais singulars dels municipis i es crearan relacions de qualitat i noves oportunitats per a les persones.
A la presentació, que va comptar amb l'assistència d'unes setanta persones, hi va haver una gran representació del teixit artesà de la comarca, així com dels representants de les administracions participants en el projecte, com el gerent de Serveis de Comerç de la Diputació de Barcelona, Sergi Vilamala, el cap de l'Àrea d'Artesania Catalunya, Xavier Villas, el conseller de Turisme, Relacions Institucionals i Programes Europeus del Consell Comarcal d'Anoia, Dani Gutiérrez, i els alcaldes dels municipis impulsors: David Alquezar, alcalde de Sant Martí de Tous, Barbara Ortuño, alcaldessa de Bruc, Alex Prehn, alcalde de Copons, i Josep Parera, alcalde de La Llacuna.