TORNAR

Igualada Comerç es referma en renunciar al 'Black Friday' per potenciar la campanya de Nadal

Xavier Figueres remarca que fer ofertes aquesta jornada pot reduir marges de benefici

Empresa
Dijous, 5 gener 2017. 03:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull

Si fa unes setmanes el director general de Punto Blanco, Josep Ignasi Reixachs, manifestava el seu escepticisme entorn la conveniència de les promocions del 'Black Friday' pels efectes que podia tenir en la campanya de Nadal, ara el president d'Igualada Comerç, Xavier Figueres, ha mostrat una opinió similar. La patronal dels botiguers aposta per no fer promocions en aquesta data.

El 'Black Friday' és una cita comercial que ha guanyat força a Europa els darrers anys. El divendres de novembre posterior al dia d'Acció de Gràcies té una àmplia tradició a l'altra banda de l'Atlàntic. Al nostre país, cada cop més multinacionals fan promocions aquest dia. Xavier Figueres, president d'Igualada Comerç, considera però que "com a entitat tenim una postura molt neutra i hem triat no fer cap campanya activa". Les vendes que es fan aquesta jornada no són extraordinàries "sinó vendes que s'avancen a Nadal i que amb els descomptes que suposa signifiquen menys marge per als botiguers".

La Gran Festa del Vi, una de les activitats d'Igualada ComerçFigueres explica que "les grans cadenes fan molta pressió perquè es faci el 'Black Friday'". Enguany, als associats, se'ls va recomanar que "si el feien (el 'Black Friday') es vigilés a quins productes aplicaven preus rebaixats per tal de no afectar negativament a la campanya de Nadal". Aquesta jornada significa "molts descomptes, just poc després de l'Igualada Slow Shopping, que fem el mateix novembre". Es va parlar amb els associats donant via lliure " que fos una decisió particular". Figueres apunta que "és una venda anticipada que només afavoreix a les grans marques".

La patronal assenyala que "la campanya de Nadal implica un 20 ó 30% de les vendes de tot l'any" i és un "perill" aplicar aquests descomptes setmanes abans. La campanya de Nadal va "reduir-se l'any passat a dos o tres dies" per l'efecte de les vendes anticipades. Figueres matisa que el 'Black Friday' és "d'una cultura diferent a la nostra, ja que els Estats Units tenen també unes condicions i un calendari fiscal molt diferent. Està tot encaminat a afavorir les grans marques". 


1 Comentaris

M

Marià

Igualada

5 de gener 2017.09:14h

Respondre

Totalment d’acord amb al gremi dels comercials, personalment crec que ens estem deixant influir per tot el que ve d’a fora i ens deixem perdre les contres costums i tradicions.
Ens dediquem a... Llegir més potenciar el que ens assenyalen des de fora i deixa de costat el que els nostres avis ens van donar, una llàstima.
Menys o res de “papa noel” i mes caga TIO
Menys o res de “halloween” i mes Castanyada
Menys o res de anunciar en els mitjans la festa de “laid” i mes dilluns de Pascua, etc, etc.

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.