TORNAR

Igualada Som-hi denuncia que 200 alumnes es tornen a quedar sense plaça al Milà i Fontanals

Igualada Som-hi reclama una resposta per part de la Generalitat de Catalunya

ensenyament
Dilluns, 17 juliol 2023. 13:23. Redacció AnoiaDiari.

Igualada Som-hi ha anunciat que, segons les primeres previsions, uns 200 alumnes es quedaran sense plaça al Milà i Fontanals per estudiar la primera opció que havien escollit. Aquestes dades ja es repetien anys enrere, l'any 2020 es van quedar fora del centre 250 alumnes per manca de places, el 2021 van ser 300 alumnes i el 2022 uns 400.

Des de la formació demanen que el Departament d'Educació escolti la ciutat i la necessitat de donar una solució als alumnes que es queden sense plaça. "Una de les demandes és ampliar l'Institut Milà i Fontanals perquè pugui absorbir tots els alumnes que volen estudiar-hi, però Igualada Som-hi està disposat a escoltar altres propostes que tingui la Generalitat".

El regidor d'Igualada Som-hi Anselm Pasquina explica que "un any més hem rebut la inquietud de molts alumnes i les seves famílies davant la manca de places per estudiar al Milà i Fontanals. És d'una absoluta injustícia aquesta situació que es repeteix any rere any. Deixant fora tants alumnes es deixen fora projectes vitals, optimisme i la il·lusió d'aquells joves que havien decidit poder formar-se per tenir oportunitats laborals. Com a ciutat no ens podem permetre que això estigui passant".

Igualada Som-hi remarca que "no és una petició de partits, és una petició de ciutat. És una petició que ha fet la Unió Empresarial de l'Anoia, CCOO, UGT i el mateix centre. És una reclamació que està per sobre dels partits i reclamem a la Generalitat que escolti Igualada i solucioni el greu problema que tenim".


0 Comentaris

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.