TORNAR

El Gabriel Castellà entra a la xarxa educativa Escola Nova 21

És el primer centre públic d’Igualada que s’afegeix al programa de renovació pedagògica

ensenyament
Dimecres, 29 març 2017. 03:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull

El CEIP Gabriel Castellà serà l'onzè centre anoienc que s'integrarà a la xarxa educativa Escola Nova 21. Aquest projecte, definit com a un programa de millorar integral del sistema educatiu a través de la col·laboració i l'aprenentatge mutu, engloba a mig miler de centres a tot Catalunya.

Per aprofundir en els canvis metodològics de l'escola, el centre igualadí Gabriel Castellà s'ha plantejat la seva inclusió a la xarxa Escola Nova 21 "per tal de compartir aquest procés amb d'altres escoles de la zona". Aquesta escola igualadina serà l'onzena de la comarca que entra en el programa i la cinquena d'Igualada. El Gabriel Castellà, que va engegar fa anys projectes com el de violins i violoncels, és també l'únic centre públic de la capital que passarà a formar part de la xarxa.

Una de les classes del CEIP Gabriel Castellà, que se suma a Escola Nova 21Des del centre expliquen que "tenim moltes ganes d'enriquir-nos amb la diversitat d'alumnat i de poder atendre totes les seves necessitats amb tots els mitjans possibles". Aposten per iniciar una tasca de "turisme pedagògic" i iniciar un procés d'innovació, "doncs, a molts centres educatius de Catalunya s'està canviant a tot arreu la manera de treballar i si ho fem tots junts i ens ajudem els uns als altres serà un procés més enriquidor i de qualitat". Les altres escoles anoienques que faran el pas a aquest programa són Les Oliveres de Cabrera d'Anoia, l'Institut de Montbui, el CEIP Josep Masclans de Vallbona, l'escola Cèrvola Blanca de Tous, el Castell d'Òdena i el Font del Roure de Masquefa; i, a Igualada, Escola Pia, Escolàpies, Mowgli i Escoles de l'Ateneu.

Escola Nova 21 reuneix a gairebé 500 centres de tot Catalunya i partirà d'una autoavaluació de fins a quin punt les pràctiques de cada escola s'ajusten al marc de l'"escola avançada". La base és el treball en xarxa per compartir avenços i l'optimització del model escolar. Aquestes modificacions s'han traduït en alguns centres en l'aparcament dels llibres de text i el treball en base a projectes.

L'escola igualadina va encetar el 2009 el projecte de violins i violoncels que està donant molt bons resultats a nivell emocional i de cohesió de grup. També "apostem per l'aprenentatge de l'educació artística en anglès amb molt bons resultats a nivell d'ús d'aquesta llengua. En aquest últim curs, hem engegat el treball de diferents metodologies com treball per racons, o treball cooperatiu amb dos mestres a l'aula per treballar la llengua catalana i les matemàtiques, i en ocasions amb la intervenció de les famílies, cosa que fa que puguin implicar-se més en l'aprenentatge dels seus fills" recorden. Una altra novetat és que "comencem a treballar per projectes un tema transversal per tots els cursos de Primària amb grups internivells". Per tal de poder assolir aquests canvis "ens cal aquest treball en xarxa que engegarem el proper més d'abril".


0 Comentaris

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.