TORNAR

La Gaspar participa en una taula jornada sobre gènere a l'àmbit educatiu

Van formar part de la taula rodona sobre “Accions vers la lgtbiqfòbia: bones pràctiques educatives envers l’atenció a la diversitat de gènere i sexual”

ensenyament
Diumenge, 10 novembre 2019. 03:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull

Els professors David Obiols, Nil Morist i Patricia Carreño, i l'alumne de Gràfica Publicitària Xavi Aznar, de l'Escola municipal d'art i disseny Gaspar Camps, La Gaspar, van participar el passat dissabte 19 d'octubre a la segona Jornada Identitats de gènere, sexualitat i diversitats a l’àmbit educatiu, organitzada per Pandora, una associació, formada en la seva majoria per professionals de la psicologia i de l’educació, que té com objectiu afavorir les relacions igualitàries i no discriminatòries entre sexes. La jornada es va celebrar al Centre Cívic Barceloneta, on els igualadins van participar en la taula rodona “Accions vers la lgtbiqfòbia: bones pràctiques educatives envers l’atenció a la diversitat de gènere i sexual".

 

En aquesta taula, Lluisa Jimenez de l’Àrea per a la igualtat de Tracte i No-discriminació de persones LGBTI, va presentar el projecte Talent Art: Disseny i compromís social, que organitza el Departament d’Educació en col·laboració amb Direcció General d’Igualtat.

En el marc d'aquest projecte, que arriba enguany a la seva tercera edició, es presenta una convocatòria per disssenyar un cartell per sensibilitzar i informar sobre la diversitat de gènere i sexual. En cada edició s'ha escollit una temàtica diversa. El primer any es va destinar a sensibilitzar la comunicat dels centres de dia i residències de persones d’edat avançada. La segona edició, es ca dirigir als centres de secundària i batxillerat, i aquest curs la convocatòria està dirigida a sensibilitzar a tota la comunitat sanitària. 

 

En la primera edició l’alumnat de La Gaspar, va obtenir un segon premi i tres mencions. I en la segona edició, motiu de la taula rodona, va ser l’alumne de Gràfica Publicitària Xavi Aznar qui va rebre un primer premi ex aequo. L'alumne de La Gaspar va explicar el concepte que hi ha darrera de la seva proposta clara i contundent, acompanyat de la Patricia Carreño, que va aportar l’experiència docent del procés de treball a l’aula, com una de una de les professores que va formar part de l’equip docent encarregat de guiar el projecte. 

El professorat de La Gaspar van participar, per la tarda, en la sessió "Estratègies per apoderar adolescents lgtbiq"


0 Comentaris

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.