//Plugins sense CDN ?>
El departament d’Educació ha anunciat que avançarà l’inici del curs 2022-2023: el 5 de setembre per als cicles d'infantil i primària, que faran jornada reduïda durant el setembre, de 9 a 13 h; i el dia 7 per a l'ESO, el batxillerat i l’FP. Aquest canvi no modificarà un increment d’hores lectives, ja que hi haurà un dia mes de vacances per Nadal i un dia més de lliure disposició. El curs 2022-2023 finalitzarà el 20 de juny per a l'ESO, el batxillerat i l’FP i el 22 de juny per a infantil i primària.
Des del departament d’Educació han assenyalat que “l'inici del curs 2022-2023 s'avança com a mesura pedagògica, social i de conciliació familiar. Amb la racionalització del calendari escolar, hi guanyem tots: alumnat, famílies, professionals de l’educació i equips directius.”
El conseller Josep Gonzàlez-Cambray ha manifestat que el canvi tindrà un impacte positiu per a l’alumnat: "El període de desconnexió excessivament llarg de vacances pot provocar la pèrdua dels hàbits i pot tenir efectes negatius sobre el procés d’aprenentatge” i ha afegit que “el més beneficiat, però, és l’alumnat socioeconòmicament vulnerable que no té recursos per continuar treballant les seves habilitats cognitives, socials i emocionals durant el període de vacances”.
Josep Gonzàlez-Cambray ha remarcat que “donem resposta a una demanda de les famílies per compatibilitzar i conciliar la vida professional i la familiar, sobretot durant els primers dies de setembre, quan la majoria d’adults no tenen vacances i els joves i infants encara no han començat les classes”.
Pel que fa als professionals, el conseller ha assenyalat que “el canvi en el calendari escolar no comportarà un increment del nombre de jornades laborals pels professionals de l’educació. El professorat tindrà un horari més adequat per coordinar-se i els equips directius disposaran dels nomenaments al juny.”
Alfred Simó
Igualada
11 de febrer 2022.09:23h
Mesures unilaterals, presentades cinc minuts abans als centres educatius i menyspreant els seus representants laborals. Improvisen cortines de fum sobre un departament que no ha tingut capacitat de... Llegir més resposta als desafiaments dels últims mesos, bàsicament la pandèmia i la sentència judicial contra la immersió lingüística.
O millor dit, han donat la resposta de sempre: sobrecarregar una vegada més les persones treballadores de l’educació amb una nova exigència, com és crear la urgència d’obtenir un certificat C2 de català que hauran de pagar de la seva butxaca i del seu temps personal. Una mesura que podria ser lloable si hagués nascut amb uns pressupostos per fer-la efectiva en un marge suficient de temps, dins de la formació continuada del departament d’educació (desapareguda ja fa més de 10 anys) i prioritzant dins del col·lectiu diferents especialitats i cossos.
Així doncs, una fugida endavant d’un departament d’educació que menysté les seves i els seus professionals, que ja fa temps que fan un sobreesforç impagable (i impagat) sacrificant el seu temps de vida personal per ajudar a gestionar una pandèmia a la que el departament ha donat respostes incomplertes, equívoques i esquives, delegant tota la responsabilitat en uns equips directius col·lapsats.
A més, ara inicien una ”exposició pública” d’un canvi de currículum que planteja una major polivalència del professorat, una mesura que els ajudi en la gestió d’una borsa docent on hi ha manca de molts perfils professionals, amagant aquest fracàs sota l’eufemisme del ”treball per àmbits”, una nova rebaixa dels estàndars educatius per esborrar el fracàs educatiu a base d’esbiaixar i retorçar idees pedagògiques en les quals haurien d’invertir recurs, enlloc de servir-se’n per precaritzar les i els professionals de l’educació.