//Plugins sense CDN ?>
Diversos debats sobre el món de l'escola van posar-se sobre la taula la setmana passada al Gabriel Castellà amb un sociòleg de renom, Jordi Collet. Collet va subratllar la importància que pares i mares segueixin el dia a dia dels menuts sense interferir en la pràctica del professorat.
Jordi Collet, professor de Sociologia de l'Educació de la Universitat de Vic, va visitar la setmana passada l'escola Gabriel Castellà d'Igualada per pronunciar-hi la conferència '10 claus per millorar la relació famílies-escola'. Una xerrada especialment enfocada en els pares i mares del centre. Collet, que reclama una major porositat de la institució escolar envers les famílies, va assegurar: "Les famílies no s'han de posar en el disseny metodològic de l'escola, però sí que l'han de conèixer. És important que l'escola expliqui què hi fan els nens, a l'escola".
Fa unes setmanes, Collet ja va impartir una xerrada similar al professorat del Gabriel Castellà i algunes de les seves idees ja s'han començat a posar a la pràctica en el dia a dia. Per exemple, s'està treballant un pla pilot perquè pares i mares puguin veure el dia a dia dels nens sense interferir en la tasca del professorat. "És important que les famílies sàpiguen com es treballa a l'escola, per després poder ajudar els fills. Per exemple, ara els nens divideixen de manera estranya, oi? És important poder-ho veure i entendre-ho, per després poder donar un cop de mà quan és necessari", va raonar dimecres.
Convidat per Càritas d'Igualada i l'AMPA del centre, Collet va donar a les famílies alguns consells per motivar els seus infants: "Demaneu-los que siguin ells qui us llegeixin un conte. I, quan ho facin, presteu-los la màxima atenció. Perquè vosaltres sou unes persones molt importants per als vostres fills, i els heu de transmetre que tot allò que fan us importa de debò". El sociòleg també va alertar les famílies que la institució educativa té tot un seguit de codis lingüístics que no s'ha de tenir vergonya a combatre per facilitar la comunicació. "Al món hi ha diverses llengües: el català, el castellà, l'anglès, el francès... i el 'mestrià'", va ironitzar. "Els mestres parlen una llengua pròpia, que no s'entén de bones a primeres. I heu de reclamar-los que us expliquin amb les vostres pròpies paraules què s'hi fa, a la classe", va reclamar. Durant la xerrada també es va encetar un cert debat sobre la idoneïtat, o no, que els nens tinguin deures. "Sigui com sigui, és bàsic que famílies i escola acordeu quins 'deures' o 'activitats' han de fer els nens a casa", va concloure.