//Plugins sense CDN ?>
Un nou escenari, un nou company, un nou repte. Armand Monleón (Igualada, 1987) no estarà sobre la motocicleta aquesta vegada, sinó com a copilot de la categoria de 'booggies' de Gerard Farrés. Correran pel triomf amb un vehicle oficial de l'equip Monster Can-Am. El dia 1 de gener marxen cap a l'Aràbia Saudita, en el primer Dakar que es corre en aquest país.
L'any passat el Dakar va deixar enrere Sud-Amèrica després d'onze edicions i també Armand Monleón decidia deixar, almenys pel que fa al raid, la moto i provar una nova experiència. Serà el copilot de Gerard Farrés en la categoria SxS (side by side), els 'boogies'. L'igualadí es mostra desitjós de conèixer com serà ara la prova en un nou país, "que no coneixem la immensa majoria de competidors. Això és bo, perquè és nou per a tots". Com a pilot de motos, Monleón era conegut per la seva excel·lència en la navegació i això va decidir a Farrés en fer-li l'oferta perquè fossin companys.
Què els espera a l'Àsia? "Per la informació que tenim, ens trobarem amb una primera setmana de terrenys muntanyosos i una segona setmana més pròpia de desert. Potser les condicions dels primers dies seran similars a les que hi havia a Bolívia, per tenir un referent. Ens trobarem amb dos ral·lis diferents gairebé, en un país i unes etapes que són desconegudes per la majoria de pilots".
Amb Gerard Farrés "ens compenetrem molt bé. Molt més ràpid del que em pensava, hem après a treballar junts. De fet, quan competíem en motos ja teníem molt bona relació (Gerard Farrés també és un bon amic de Jordi Viladoms), més que rivals érem companys. Quan vam començar a preparar aquest Dakar ens en vam adonar que tenim una manera similar de treballar".
El canvi de la moto pel 'boogie' serà també una modificació de les rutines del dia a dia durant la prova. "Amb la motocicleta, quan acabava l'etapa et trobes amb un esgotament físic molt bèstia; ara, l'exigència com a copilot no és tan física com psíquica. Un error en la navegació és molt més greu amb els 'boogies', perquè la moto és més lleugera i pots corregir i refer el camí. L'estrés com a copilot és molt gran, estàs amb una gran tensió, però és una tensió positiva. Estar amb els cinc sentits. Et fa sentir molt viu".
Com a referent de copilot té l'odenenc Àlex Haro, que va quedar segon l'any passat. Armand Monleón explica que "és la primera trucada que vaig fer quan em vaig decidir a fer el pas de motos a copilot. Li vaig demanar consell i em va ser molt útil. Li estic molt agraït". Tots dos es trobaran aquest gener a l'Aràbia Saudita, un per guanyar en cotxes i l'altre en SxS.
Per últim, també està expectant per conèixer l'Aràbia Saudita. Apunta que "l'organització ens imposa un codi de conducta força estricte. L'entorn serà molt diferent i també en la vestimenta estarem obligats a portar pantalons llargs sempre, mai la màniga per sobre del colze, etc. Però el cert és que anem allà a competir i ens hem de centrar en això, en res més".