TORNAR
PUBLICITAT

Àlex Haro vol ser a dalt de tot del podi com a copilot en el primer Dakar a Aràbia

L’odenenc va ser segon l’any passat i ara afronta el repte amb l’equip Toyota

esports
Dijous, 26 desembre 2019. 03:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull

Aquest 2019, l'odenenc Àlex Haro va ser al segon calaix del podi com a copilot de Nani Roma, a la meta de Lima. Ara, amb 39 anys, enceta una nova etapa en un equip que aspira a tot, Toyota, al costat d'un pilot que ja ha guanyat el Dakar, Giniel de Villiers, el 2009. I en aquesta ocasió en un país nou en el raid, l'Aràbia Saudita, on la majoria de competidors no han estat mai.

PUBLICITAT

Haro i Villiers FOTO: Via Ràdio IgualadaPot ser el 2020 l'any en el que Àlex Haro sigui el primer anoienc en pujar a l'esglaó més alt del podi? Sens dubte, té una experiència molt important al costat de Nani Roma (van ser segons el gener passat) i ara correrà amb l'equip Toyoya -no hi va haver acord per seguir a Mini- amb un campió, Giniel de Villiers. El 31 de desembre s'embarcarà i farà les campanades a l'avió "ja ho vaig fer un any, just quan passàvem per sobre de Lisboa: vam veure els focs artificials" per aterrar en un territori desconegut per la majoria, l'Aràbia Saudita, en el primer Dakar que s'hi fa. "La majoria no ho coneixem. Sí que s'han fet algunes curses nacionals allà, però el trajecte no coincideix amb el que es farà al Dakar. Hi ha algun corredor local que ho coneix molt bé, com Yazeed Al-Rajhi, i hi ha Al-Attiyah que és de Qatar, un país amb unes condicions similars".

S'acaba l'etapa sud-americana que deixa un bon record a l'odenenc: "van ser molts anys. Jo era copilot de ral·lis i a l'Amèrica del Sud m'he fet copilot de raids. Ens hem sentit molt bé amb la gent d'allà, pel tema de la llengua també estàvem molt còmodes. Ara, anem cap a una experiència nova del tot. Però també tots gairebé partirem des de zero". No hi haurà avantatges per a ningú. Considera que "els trajectes seran més fora pista. A l'equip Toyota pot ser que aquest canvi ens beneficiï. Caldrà interpretar molt bé el nou terreny. Hem mirat de conèixer el país a grans trets". 

La caravana del Dakar es trobarà "cinc primers dies en un terreny accidentat i després, en canvi, les etapes seran per terrenys sorrencs. Serà molta diversitat". No hi ha referents clars a les zones per les que correran on hi hagi raids, "potser el Marroc i segons diuen Mauritània". Haro recorda l'any passat, amb pas exclusiu pel Perú, "com molt intens i tens. No hi va haver etapes de transició". A Sud-Amèrica "ens havíem d'avesar a la calor, ja que veníem de l'hivern"; ara, en canvi, "anem a un lloc on és hivern i les temperatures oscil·laran entre 0 graus i 30. He agafat més roba d'hivern que altres anys" confessa.

Àlex Haro passarà aquests darrers dies molt intensament amb la seva família, unes dates especials abans d'adreçar-se a un Dakar 2020 "que serà molt complicat, en el que canvia l'organització i serà molt difícil a nivell de navegació". L'aventura començarà el dia 5 de gener, a Jeddah. 

PUBLICITAT

0 Comentaris

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.