//Plugins sense CDN ?>
L'equip directiu i el claustre de professors, de l'Institut Pla de les Moreres de Vilanova del Camí han volgut puntualitzar en una carta adreçada al nostre mitjà que mai no s'ha produit ni cap acte discriminatori ni cap mala pràctica docent envers alumnes del centre per raó de religió i concretament per alumnes que profesen l'islam com a religió. Amb aquesta carta volen aclarir les manifestacions que en data 10 de març una alumna feia en una entrevista a AnoiaDiari.
Els responsables del centre vilanoví han negat que durant el curs 2016-2017 hi hagués cap tipus d'acció discriminatòria contra alumnes que portaven mocador(hijab). En la carta enviada a Anoiadiari han volgut les declaracions d'una jove estudiant que explicava que se'ls hi havia demanat en un examen a ella i a una altra alumna de confessió musulmana que es traguessin el mocador per si amagaven auriculars a les orelles.
Ara, la direcció de l'institut vol deixar ben clar que cap docent ha pres mai cap decisió discriminatòria i remarca que el professor, a què feia referència l'alumna, simplement "pretenia que tot l'alumnat realitzi les proves en les mateixes condicions i evitar qualsevol element que pugui facilitar la còpia en els exàmens". Subratllen que aquesta petició del docent està en concordança amb les normes que dicta el Consell Interuniversitari de Catalunya (CIC) per tal de procedir als exàmens de selectivitat.
En aquest punt, aquest reglament estipula que "durant les proves tots els alumnes hauran de tenir els pavellons auditius descoberts". També sobre l'examen del que parlava la jove, des del centre consideren que "és curiós que es consideri un exemple de discriminació el fet que un docent demani a unes alumnes que porten un hijab, que mostrin les orelles durant un examen (...) El que preval en aquest cas és el principi d'igualtat".
Pel que fa a les queixes que es van fer referents que en el Tribunal de Recerca se li fessin qüestions "que no eren pertinents", repliquen que "seria absurd que els examinats s'encarreguessin de decidir quines preguntes dels examinadors són pertinents, o que les expectatives dels examinats haguessin de condicionar el tribunal. També ens sembla absurd que les preguntes del tribunal o la nota obtinguda es puguin interpretar com a indicis de tracte discriminatori. Però és encara més sorprenent que es facin tals retrets sense haver fet ús prèviament del dret a revisió". En aquest sentit, entorn a aquesta polèmica, l'Institut Pla de les Moreres ressalta que la jove "no va activar cap reclamació seguint els mecanismes que hi ha a disposició de l'alumne".
Finalment la direcció del centre justifica no haver exercit abans el dret de rèplica perquè no volien que aquest joc de rèpliques i contrarèpliques poguessin interferir en el final de curs de l'alumna, un curs, 2n de batxillerat, que per si sol ja és prou intens i complicat.