TORNAR

Laura Orgué ensenya als escolars igualadins a resoldre conflictes en l’àmbit esportiu

Uns 650 joves participen en el programa Lovesport que dirigeix la campiona de quilòmetre vertical

esports
Dijous, 3 maig 2018. 03:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull

Laura Orgué, la campiona anoienca d'esports de muntanya, ha arrencat amb una nova faceta com a mediadora dels conflictes en l'apartat escolar i en l'àmbit esportiu en concret. L'esportista posa el focus en la mediació preventiva. 

Una de les esportistes anoienques més cèlebres, l'esquiadora de fons i corredora de muntanya igualadina Laura Orgué, ha engegat aquest curs, amb la col·laboració dels departaments d'Esports i d'Ensenyament de l'Ajuntament, el programa LoveSport en diferents centres escolars de la ciutat. Acompanyada de la regidora d'Esports, Rosa Plassa, Orgué explicava aquest dimecres un projecte que s'adreça als escolars de 5è i 6è de Primària dels centres escolars de la capital de l'Anoia i té com a principals objectius ajudar-los a "reconèixer els conflictes que es poden donar en el món de l'esport, emfatitzar i preservar els valors positius que aquest aporta, aprendre a viure la competitivitat de manera saludable, desenvolupar l'empatia amb els companys, ajudar els nois i noies a trobar fórmules pacífiques per resoldre els conflictes en què es poden trobar involucrats i reforçar l'autoestima dels joves esportistes".

Orgué, en una de les sessions als institutsEn paraules d'Orgué, l'element clau a l'hora d'assolir aquests objectius "és la mediació preventiva, que ensenya a identificar i gestionar els conflictes amb un seguit d'accions orientades a resoldre'ls abans que creixin o es quedin en estat latent, quelcom que els pot fer latents en el temps i perjudicar les relacions entre les diferents parts". La igualadina amb el projecte LoveSport organitza sessions de treball amb els escolars, encaminades a prendre consciència dels valors que la pràctica de l'esport comporta i a
aprendre a resoldre els conflictes que s'hi puguin generar. Identificant i escenificant els problemes més habituals que es donen en el marc de les activitats esportives, en
escenaris com poden ser el pati, l'assignatura d'Educació Física, els vestidors o l'esport escolar i extraescolar, en les competicions escolars i extraescolars, els grups
treballen i reflexionen en sessions d'una hora i mitja de durada fins a trobar una bona solució.

De LoveSport, la corredora de muntanya en fa "una valoració molt positiva. Penses en un primer moment que els infants no detectaran les problemàtiques, però el cert és que sí, que ben aviat ho detecten". Les problemàtiques són "sobretot en matèria de fixar les regles, com arbitrar, així com l'acompanyament que fan les famílies i algunes de les actituds durant el joc".

El projecte es vol atansar també entrenadors, monitors, professors, àrbitres o pares. Segons afegeix Orgué, l'esport és "àmpliament conegut i valorat com un element de
cohesió social molt eficient". Tot i això, més enllà del vessant purament formatiu, competitiu i de rendiment, hi ha molts elements que poden distorsionar aquesta funció de creixement personal i social. Per això, defensa, és necessari transmetre una sèrie de valors als joves, perquè gaudeixin plenament de l'esport i dels beneficis que aquesta pràctica comporta.

Una edició amb 17 escoles i 645 alumnes

En aquesta edició de LoveSport, hi prenen part 645 alumnes d'Igualada, pertanyents a 17 escoles: la Garcia Fossas, el Jesús Maria, les Escolàpies, la Dolors Martí, els Maristes, l'Ateneu Igualadí, l'Escola Pia, el Monalco, l'Escola Àuria, el Mestral - Montclar, la Mowgli, l'Acadèmia Igualada, l'Emili Vallès, el Gabriel Castellà, la Mare del Diví Pastor i la Ramon Castelltort.


1 Comentaris

L

Laura orgué

4 de maig 2018.22:17h

Respondre

moltes gràcies per aquest artícle!!

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.