TORNAR

Activitat escolar de la setmana

Divendres, 30 abril 2010. 03:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull
Setmana d'allò més intensa als centres educatius de tota la comarca... La protagonista clara ha estat, evidentment, la festa de Sant Jordi. Però tampoc hi han faltat altres activitats, des dels més menuts de les llars d'infants fins als més grans, a l'institut.

Acadèmia Igualada

Catalans i austríacs al monestir de Montserrat

Sant Jordi a la llar d'infants de Calaf

Teatre a càrrec de les mares, al Joan Maragall

Lectura de poemes (CEIP Joan Maragall)

Sant Jordi a l'Ateneu

Astèrix i Obèlix al Garcia Fossas

Sant Jordi al Garcia Fossas

Festa de l'expressió a l'escola Pia

L'aeroport de l'escola Mowgli

Cuinem? al Gabriel Castellà

Alumnes d'un curs de formació ocupacional

Intercanvi entre alumnes del Gabriel Castellà i l'escola Àuria

Sant Jordi al Gabriel Castellà

Biel Ràfols, escola Gabriel Castellà

Camp d’Aprenentatge dels alumnes de Cicle Mitjà

Els nens de l'escola Marta Mata

Escola Marta Mata: Allibera, intercanvia, crea… viu el Sant Jordi

A l’escola Marta Mata començàvem els preparatius de Sant Jordi tot just tornant de Setmana Santa. Unes maletes misterioses ens esperaven a les aules. Inicialment tenien un aspecte semblant , calia personalitzar-les i decorar-les segons l’estil i les propostes dels infants. Quan les obríem ens sorpreníem del contingut: quatre elements quotidians, diferents a cada maleta, sense cap lligam en comú… susceptibles de fer volar la imaginació de tots plegats. Aviat ens emocionàvem i jugàvem a crear i a inventar. Tot hi tenia cabuda, la diversió i l’emoció estaven assegurades. Uns i altres esperàvem intrigats la posada en escena de cada grup d’infants a l’escenari de l’escola. Les famílies ens acompanyaven puntuals en aquestes petites pinzellades literàries, que vàrem dosificar al llarg de la setmana de Sant Jordi. Des d’unes fotoendevinalles a històries i narracions originals i inventades, passant per un ampli recull de tradició i folklore en llengua catalana (poemes, cançons, versets, cantarelles…). Tot engalanat amb un fons de senyera catalana que havíem elaborat a partir de les empremtes de les mans de tots els alumnes de l’escola.

Mentre tot això succeïa a les cases, els adults, desempolsàvem llibres oblidats o no tant oblidats de les prestatgeries per tal de donar-los ales, d’alliberar-los, oferint així noves oportunitats per ser llegits i estimats per d’altres persones de la comunitat… inauguràvem d’aquesta manera el Racó de llibres alliberats, que pretén perdurar al llarg del temps en un espai de l’escola. Tothom qui ho vulgui resta convidat a alliberar llibres o a fer-hi una ullada per si quelcom és del seu interès.

En la mateixa línia oferíem als infants del centre un intercanvi de llibres entre comunitats, amb tot el treball intrínsec que se’n deriva: saber donar i regalar, confiar un llibre estimat a algú, per després rebre’n un altre a canvi… els nens i nenes participaven de manera voluntària de la proposta que tenia el seu punt àlgid en la Diada.

Ja el dia de Sant Jordi el vestíbul de l’escola lluïa. Acollia una reproducció plàstica dels escenaris del conte De qui és el bosc, de Mercè Canela (la nostra madrina de biblioteca). De manera plàstica totes les classes aportàvem i contribuíem en recrear aquell bosc de roures, sovintejat per uns infants que volien impedir que les màquines i la mà de l’home acabés amb el seu espai de joc més preuat. A mig matí l’Ampa de l’escola ens oferia un esmorzar a la catalana, un bon pa amb tomàquet, que entre ballarugues festives compartíem petits, mitjans i grans, al pati de l’escola. Seguidament els infants reposaven en coixins, formant petits grups recollits (el petit, el mitjà i el gran), mostrant el seu conte, en la ja tradicional i coneguda asseguda literària de la nostra escola.

De roses, dracs i punts de llibres no en van faltar. Els elaboràvem dies abans a les classes, convertides en petits tallers, i ens en regalàvem entre nosaltres. D’aquesta manera els més petits vam regalar roses als mitjans, els mitjans punts de llibre als grans i els grans dracs pels menuts. Ja per acabar i desafiant la pluja intermitent, que no para d’acompanyar-nos aquesta primavera, no ens vam deixar el passeig per les paradetes de roses i llibres properes a la nostra escola, a la recerca de bons exemplars per ampliar les nostres biblioteques d’aula.

Escola Gabriel Castellà. L'hora del conte

A l’escola ens va visitar una Contacontes: l’Anna Garcia i ens va fer per cicles el taller de l’hora del conte. Aquest taller consisteix en diverses activitats. Quan els alumnes entraven a la biblioteca de l’escola es van trobar a l’Anna que tocava el seu acordió diatònic, que el va presentar com un instrument de vent que respira. Tot seguit ens va delitar amb la narració de dos contes adaptats a cada cicle. Entre conte i conte ens va fer cantar un parell de cançons molt animades. I ja al final de la sessió va tornar a tocar una cançó amb el seu acordió per acomiadar-nos. Va ser un taller molt divertit i en el que els alumnes s’ho van passar d’allò més bé.

Comissió de revista - Judit i Anna

Biel Ràfols, al Gabriel Castellà

Si hi ha un esport que el Biel hagi practicat milers de vegades amb la seva família, aquest és l’orientació.Des de ben jovenet el seu pare organitzava viatges a l’estranger que li servien d’excusa per apuntar als seus fills i a la senyora a les curses d’orientació que s’organitzaven en diferents països. El Biel coneix mig món i molt a fons, perquè orientar-se en paratges desconeguts, ja sigui de dia o de nit, no és una tasca fàcil.

I si a més has de ser el més ràpid en passar per totes les 'estacions' encara és més complicat.

A l’escola ens vam assabentar que el Biel rondava per Igualada i vam pensar que seria una bona ocasió per a conèixer-lo més a fons i perquè ens apropés el seu estimat esport als nostres alumnes. Quan va arribar a l’escola ens va ensenyar la medalla que acabava de guanyar al campionat d’Espanya. Flamant Campió, doncs! Els alumnes van poder tocar la medalla, provar-se-la i fer-s’hi fotos amb la mateixa il·lusió com si l’haguessin guanyat ells...

Per tal de fer més entenedores les explicacions ens va passar un muntatge fotogràfic amb imatges d’ell practicant curses d’orientació, el material que s’utilitza, la indumentària que s’ha de portar i amb les quatre coses bàsiques que cal saber. Quan vam acabar la part teòrica vam sortir al pati i el Biel ens va donar els plànols i l’ordre de sortida de cada parella. Va ser divertit, perquè tothom corria amunt i avall i encara que es coneixen l’escola, algunes de les 'valises' costaven de trobar. En acabar va fer el lliurament de premis i va sortejar els seus pantalons de l’equipació de la Selecció Catalana. La samarreta la va regalar al centre, i com la del Viladoms, la penjarem en un lloc destacat del gimnàs. Li volem agrair al Biel el temps que ens va dedicar i li desitgem que segueixi recollint molts èxits en un futur.

Eva Castells

Comissió de revista de l’escola Gabriel Castellà

Sant Jordi al Gabriel Castellà

En motiu de la Diada de Sant Jordi a l’escola Gabriel Castellà hem fet un certamen literari en el qual hi ha participat tota l’escola. Enguany el monogràfic de l’escola són els contes populars i el certamen ha girat entorn d’aquest recurs literari.

Els més petits (els alumnes de P3, P4 i P5) van representar uns rodolins i uns dibuixos del conte de la rateta que escombrava l’escaleta. Els van recitar amb un micròfon i sobre de l’escenari per tots els nens i nenes de l’escola.

La resta de cursos de l’escola, que també han estat treballant els contes populars, van preparar contes inventats dels quals es van escollir tres finalistes de cada classe. Les fotografies dels tres finalistes apareixien projectades a la paret i després d’un repic de timbals sortia la fotografia de l’alumne guanyador. Tots els guanyadors van llegir les seves creacions i se’ls va obsequiar amb una flor i un llibre. A la resta dels finalistes també se’ls va donar una flor. El certamen es va obrir i tancar amb una petita mostra de la cantata dels alumnes de quart.

Comissió de revista - Judit i Emma

Intercanvi cultural entre l’escola Àuria i el Gabriel Castellà

Els alumnes de 1r i 2n de l’escola Gabriel Castellà han participat en un intercanvi amb els alumnes de la classe dels Blaus i dels Taronges de l’Escola Àuria.

Primer, el dia 1 de març, els alumnes de 2n van visitar l’escola Àuria i a més de viure una hora del pati amb els seus alumnes, també van poder gaudir d’un conte sensorial amb diferents elements de so, color, llum, i textura molt divertit.

Després el dia 12 d’abril els alumnes de l’Escola Àuria van visitar l’escola Gabriel Castellà i els alumnes de 1r i 2n els van fer una representació del conte musical amb expressió corporal “Neptú, Neptú”. Aquesta obra ja l’havien ballat junt amb d’altres escoles d’Igualada i Vilanova del Camí a Can Papasseit dins la UDI que cada any organitza l’Escola de Música d’Igualada.

En general ha estat una experiència que ha fet que els alumnes de les dues escoles es coneixessin millor i compartissin molt bons moments.

Núria Ramon

Mestra de música de l’escola Gabriel Castellà

Cuinem? Al Gabriel Castellà

El dimecres, dia 21 d’abril, va començar un taller de cuina freda al CEIP Gabriel Castellà, adreçat a les famílies de l’escola acompanyats dels seus fills i filles. Aquest taller té quatre sessions i acabarà el dia 12 de maig. Els nens participants tenen entre 5 i 10 anys, una bona edat per fer de petits cuiners. Pares i mares i nens i nenes treballen en equip i s’ho passen molt bé fen unes receptes bones i saludables. L’activitat està sent un exit de participació, fins i tot ha superat amb escreix les previsions del centre.

Pla d'Entorn d'Igualada

Espectacular Festa de Sant Jordi a l’Escola Mowgli

El passat diumenge, dia 25 d’abril, l’Escola va convertir-se en l’Aeroport Mowgli per celebrar tots junts la Festa de Sant Jordi. Com ja és tradicional a l’Escola Mowgli va celebrar la seva Gran Festa Major coincidint amb Sant Jordi. Enguany el tema central del projecte era el 'R@apte d’Europa' i els diferents països amb els que l’escola s’ha relacionat a través del Projecte Comenius.

Tota l’Escola estava guarnida com un autèntic aeroport: control de seguretat i passaports, pista d’enlairament i d’aterratge, avions, botigues 'dutty free', megafonia, maletes..., i com no podia ser d’altra manera, amb molta gent amb ganes de viatjar.

Les aules estaven ambientades en 9 països europeus: Catalunya, Grècia, Itàlia, França, Finlàndia, Hongria, Anglaterra, Irlanda i Gal·les. S’hi podien veure tots els treballs realitzats pels alumnes de cada grup. Un recorregut preestablert permetia a totes les famílies 'viatjar' pels diversos països, viure l’experiència d’un simulador de vol i fins i tot participar en un concurs familiar organitzat pel responsable de manteniment de l’aeroport.

Una gran festa molt concorreguda i on tots els assistents van valorar molt la tasca realitzada per tots els qui formem l’Escola Mowgli.

Festa de l’expressió a l’Escola Pia

Enguany durant la setmana de l’expressió (del 19 al 23 d’abril) els alumnes d’educació infantil han treballat com a eix transversal 'coneguem els dracs'. A plàstica, van dibuixar i pintar dracs gegants. A la mediateca, van conèixer la mascota Teca i la Mònica Torra va explicar contes. Els alumnes de la classe de les girafes i dels koales van fer representacions teatrals. A música, van aprendre cançons… I altres activitats, en les quals els dracs han estat els protagonistes.

Com a cloenda, el diumenge 25 d’abril pares i fills vam celebrar la festa de l’expressió. El drac, els timbals i les gralles de Santa Margarida de Montbui (Casc Antic) van iniciar la festa amb una cercavila. Els alumnes de 4t d’ESO de l’escola van preparar tallers i jocs i, per agafar forces, l’APA ens va repartir esmorzar. El moment més esperat va ser quan les gralles i els timbals van sonar molt fort per anunciar la presentació de la Revista Infantil Quin Guirigall!

Han estat uns dies que ens han fet apropar al bestiari i a la cultura popular catalana; dracs, diables, correfocs, cercaviles… Si coneixem, valorem i, si valorem, estimem allò que és nostre!

Visita del Pare Provincial de l’Escola Pia

El Pare Provincial de l'Escola Pia de Catalunya Jaume Pallarolas i el responsable de Comunicació de l'Escola Pia de Roma, Julio César Boffano, van visitar l'escola d'Igualada per conèixer de primera mà la seva tasca i xerrar amb personal docent i d'administració. Acollits per la directora del centre, Rosa Sánchez, van visitar les instal·lacions actuals així com les noves obres del tercer edifici, que s'esperen enllestir pel proper curs. En el transcurs d'aquesta visita, van voler assistir a la darrera classe de cuina d'un curs de formació ocupacional i compartir una estona amb el grup d'alumnes que segueixen aquesta formació.

Aquesta jornada a Igualada forma part de la primera visita a Catalunya del responsable de Comunicació de l'Orde, que l'ha portat a conéixer escoles a Olot, Granollers, Moià, Tàrrega i Barcelona, així com l'activitat de fundacions socials i Comunitats de l'Escola Pia, durant una setmana.

Sant Jordi al Garcia Fossas

Un cop més pares, mestres i alumnes de la nostra escola hem volgut celebrar la diada de Sant Jordi i l’hem encetat amb una activitat molt esperada per tots/es: els padrins de lectura on els nens/es més grans expliquen un conte als més petits/es en el racó de l’escola que més els hi agrada. A la tarda vam poder gaudir d’una original llegenda de Sant Jordi representada pel grup de teatre de pares i mares i finalment va tenir lloc el lliurament de premis del certamen literari que cada any s’organitza.

Astèrix i Obèlix al Garcia Fossas

Com ja és habitual a la nostra escola es duu a terme un monogràfic. Enguany, el tema escollit ha estat l’Astèrix i l’Obèlix, ja que aquest any es celebra els 50 anys de l’aparició del primer exemplar del còmic d’aquests personatges. Durant tota aquesta setmana els alumnes han treballat diferents aspectes relacionats amb aquest tema: la descripció dels personatges, les vestimentes típiques de l’època, la situació geogràfica i l’alimentació, entre d’altres. Com a cloenda del monogràfic s’ha fet una exposició amb tots els treballs realitzats pels alumnes de l’escola durant aquesta setmana. Els alumnes han tingut l’oportunitat de conèixer els personatges d’aquest còmic, que per molts d’ells eren desconeguts.

Festa de Sant Jordi a les Escoles de l'Ateneu

Les Escoles de l'Ateneu han cel.lebrat la festa de Sant Jordi com és tradició. Al matí els alumnes de Cicle Superior han explicat contes als seus companys més petits. A la tarda els nens i nenes de Cicle Inicial han fet un recital de poemes de diversos autors. Després els alumnes de Cicle Mitjà han representat la llegenda de Sant Jordi i finalment, com a novetat, s'ha llegit el veredicte del 1er Certamen Literari de les Escoles de l'Ateneu, organitzat per l'Ampa. Els guanyadors d'enguany en les diferents modalitats han estat: Premi de Poesia: Pol Arcarons ( Cicle Mitjà), Laura Marcet ( Cicle Superior), Elisabet Orpinell ( Adults). Premi de Narrativa: Cesca Marcet ( Cicle Mitjà), Aixa Jorba ( Cicle superior) , Ma Jesús Martínez (Adults).

El proper dimarts dia 4 de maig les Escoles de l’Ateneu Igualadí presentaran el nº 28 de la revista “Patim, patam, vi blanc” sota el títol “INVENTARIUS”. Aquesta edició ha estat dedicada al món dels invents i els inventors i ha estat treballada des de diferents àrees per totes les classes de l’escola com a treball interdisciplinari que és. Aquesta presentació anirà acompanyada d’una xerrada, a la tarda, al Teatre de l’Ateneu Igualadí a càrrec de’n Marc Boada presentador del programa Què, Qui, Com? de TV3.

L’escola Joan Maragall llegeix poemes a la plaça Sant Jaume de Barcelona

Amb motiu de la diada de Sant Jordi, l'Escola Joan Maragall va participar a l'acte “Horta de versos”, a la plaça Sant Jaume de Barcelona. Un grup d’alumnes d’educació primària de catorze escoles catalanes que porten el nom de Joan Maragall van ser protagonistes d’aquesta activitat literària, promoguda pel Govern, que va consistir en una lectura de textos del poeta Joan Maragall, amb motiu del 150è aniversari del seu naixement.

En representació de l'escola vilanovina, Paula Muñoz i Eliza Irasoc van llegir amb molt bona entonació el poemes “Vistes al mar” i “Seguit de les vistes del mar”. El poeta estimava la paraula, però també el cant i la música. Per això, les lectures van ser acompanyades per peces musicals que interpretà el pianista Xavi Pardo. I finalment el cor infantil de l’Orfeó Català van cantar el seu himne “El cant de la senyera“ escrit per Joan Maragall.

A l'acte, dirigit per Jaume Bernadet i Jin Hua Kuan de Comediants, va participar el president de la Generalitat, José Montilla, el vicepresident, Josep-Lluís Carod-Rovira i els consellers de Cultura i Mitjans de Comunicació, Joan Manuel Tresserras, i d’Ensenyament Ernest Maragall. Aquesta diada de Sant Jordi ens va fer gaudir de la poesia i de les vivències d’ en Joan Maragall.

Un grup de mares representa ‘La princesa i el drac’ al Joan Maragall

Aquest any, l’escola Joan Maragall ha viscut una diada de Sant Jordi ben original, perquè algunes mares d’Educació infantil s’han animat a fer una mica de teatre i han representat la llegenda de Sant Jordi. Tot i que com expliquen des del centre semblava que els hi feia una mica de vergonya quan se’ls va proposar, finalment una desena es van animar a fer tots els personatges per interpretar la llegenda de Sant Jordi (pageses, rei, reina, princesa, drac i Sant Jordi).

Després d'alguns dies d'assajos, amb gran sentit de l'humor, el divendres 23 d'abril, a la tarda, van fer la representació. Segons afirmen des de l'escola, 'l’estrena ha estat, entre molts nervis, una revelació!'. Tothom s'ho va passar d'allò més bé i va gaudir d’una diada molt especial.

Les escoles de Calaf celebren Sant Jordi

Tot i que la pluja es va presentar a la tarda, un matí assolellat i una agradable temperatura van permetre que es celebressin les nombroses activitats preparades pels centres escolars de Calaf amb motiu de Sant Jordi

A 2/4 d’11 ha començat, a la llar d’infants municipal, un divertit contacontes, que ha acostat la llegenda de Sant Jordi als més menuts del poble. Amb l’ajuda de titelles les educadores del centre han anat explicant fil per randa el conte, que els nens i nenes han seguit ben atents.

Al CEIP Alta Segarra tampoc hi ha faltat les parades de llibres i de roses. La fira de Sant Jordi s’ha obert als pares i mares a partir de les 12, quan també ha començat la 6a Mostra Gastronòmica de plats del món, elaborats pels participants al taller de pares i mares que es desenvolupa durant tot el curs. Pastissos, galetes, cus-cus, dolços de tota mena... com cada any la taula de la mostra s’ha omplert de propostes culinàries ben diverses, que els assistents han pogut tastar a partir de quarts d’una del migdia.

Els alumnes de 3er d’ESO de l’IES Alexandre de Riquer han muntat la paradeta de roses i de revistes Alumnàtica a la plaça dels Arbres. D’altra banda, a partir de les 12 del migdia, al Casal, s’han lliurat els premis del concurs de narrativa i poesia.

Llar d'infants de Jorba

El matí del dissabte dia 24, a la Llar d’Infants municipal de Jorba hi va haver molta activitat. Nens i nenes, pares i mares, avis i àvies s’hi van aplegar per pintar amb dibuixos una de les parets del pati de l’escola i també per renovar les plantes del jardí.

Sota les indicacions dels avis Mateu i Panadès, es va plantar de tot: flors, enciams, maduixes i plantes aromàtiques. D’altra banda, la Bet i l’Arian van dibuixar els personatges que des d’ara decoraran la paret del pati –els tres porquets, la caputxeta, el Patufet… - que els assistents, grans i petits, van pintar de colors.

Una molt bona feina feta entre tots, gràcies a la iniciativa de les educadores i la col.laboració de la Romina, que van aconseguir una jornada familiar i festiva on tothom s’ho va passar bé, amb l’acompanyament musical de les cançons de la Lluna, la Pruna, el Drac màgic i molts més.

Trobada del projecte Comenius a l’Institut de Montbui: 4 dies, 4 tresors

El passat dimarts 6 d’abril el nostre Institut va rebre un grup de 8 alumnes i 2 professors austríacs que ens venien a visitar en el marc del Projecte Multilateral Comenius “Treasures of the mountains” (http://www.treasuresofthemountains.eu ). Un dels objectius de la trobada era buscar uns quants geocatxés (www.geocaching.com) relacionats amb “tresors” de les nostres muntanyes, tot fent rutes a peu o en bicicleta, els tracks de les quals podeu trobar al web http://www.wikiloc.com). L’altre objectiu era que els alumnes d’ambdós països milloressin el seu anglès mitjançat la pràctica del mateix, per la qual cosa els alumnes austríacs es van allotjar a casa d’alumnes de Montbui.

Pel que fa a les sortides per descobrir tresors, el mateix dimarts vam visitar La Tossa de Montbui, ja que l’art romànic és un dels tresors que treballem dins del projecte i el nostre tresor local. Dimecres vam matinar per travessar la nostra geografia i fer la visita al MUME (Museu Memorial de l’exili) a La Jonquera, un dels tresors històrics que hem escollit. Després del museu, vam anar fins La Vajol, on vam visitar la mina d’en Negrín (on es va guardar el tresor de la República) abans de repetir el “camí de l’exili” fins el coll de Lli, tal i com van fer fa uns setanta anys els màxims representants del govern legítim de la República, la Generalitat de Catalunya i el Govern basc. Prop del coll vam aprofitar per amagar un “catxé”, segurament la part més lúdica del projecte.

Dijous vam visitar la muntanya de Montserrat, tresor natural, cultural i espiritual de Catalunya. Vam fer la caminada des de l’estació del funicular de Sant Joan fins al cim de Sant Jeroni, el punt més alt de la comarca que ens permet albirar des del Pirineu fins el mar. Tot baixant vam descobrir un catxé amagat per un altre equip. Divendres, el darrer dia de la trobada, vam organitzar la rebuda i participació a les aules de l’institut i l’última de les activitats programades que va ser una bicicletada des de Calaf, a l’Alta Anoia, fins a Igualada, ja que promoure entre els joves l’activitat física és un altre dels eixos del projecte “Treasures of the mountains”. En passar per Prats de Rei i la torre de la Manresana, vam recordar als austríacs que allà havia tingut lloc una de les batalles més importants de la Guerra de Successió a Catalunya, on casualment, catalans i austríacs lluitaven en el mateix bàndol contra francesos i castellans.

Després de dinar a la Manresana, vam continuar pedalant per les Maioles, on es troba el dolmen dels Tres Reis, que ens va servir per amagar el nostre darrer catxé. Finalment vam passar per sota mateix dels molins de vent de Rubió, el quart dels tresors escollits. Un cop arribats a Igualada, amb llàgrimes als ulls vam dir adéu als nostres amics, tot esperant retrobar-los el proper mes de setembre a la trobada que farem a Innsbruck.

1a edició del concurs Scalextric ‘Electrònica sobre rodes’ a l’Institut Milà i Fontanals

Aquesta competició d'Scalextric és fruit d'un conveni de col·laboració signat pel Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya i l'empresa TECNITOYS-Scalextric. Aquest conveni pretén desenvolupar una activitat de transferència tecnològica entre l’empresa i cinc Instituts públics de Catalunya on s’imparteix el cicle formatiu de grau superior "Desenvolupament de productes electrònics". Per aquest any a més dels alumnes d'aquest cicle de l'Institut Milà i Fonanals i participen: Institut Comte de Rius, de Tarragona; Institut Castellarnau, de Sabadell; Institut Montilivi, de Girona i Institut Escola del Treball, de Barcelona.

L’empresa Tecnitoys - Scalextric ha posat a l’abast del professorat i alumnat participant tota la informació i el material necessaris per tal que els centres puguin desenvolupar uns treballs que proposin millores d'alguns dels productes Scalextric, ja sigui per la versió Classic o Digital. Els treballs (projectes i/o prototips) estan ubicats en la programació d'algun, o alguns, dels crèdits del cicle formatiu esmentat i, per tant, constituiran una activitat acadèmica més adreçada a l’assoliment d’una part dels seus objectius terminals.

Un jurat constituït per professors i representants de l'empresa i de la Direcció General d'Ensenyaments Professionals, Artístics i Especialitzats fallarà els premis el 18 de maig a l'Institut Comte de Rius de Tarragona.

Acadèmia Igualada

Els/les alumnes de 6è de Primària, 1r, 2n, 3r i 4rt d’ESO, juntament amb els alumnes de 1r i 2n de Batxillerat de l’Acadèmia Igualada han fet, durant aquestes darreres setmanes, un seguit de composicions literàries per a la Diada de Sant Jordi. Una vegada triats/des els/les guanyadors/es, s’ha optat per una forma innovadora de presentar els escrits guanyadors a la resta d’alumnes dels cursos esmentats. S’ha triat la Videoconferència per a fer avinent a tots els cursos qui eren els/les guanyadors/es del Certamen. Ha estat una experiència innovadora ja que els alumnes no estan acostumats al sistema de la Videoconferència per a totes les aules, cosa que ha permès treballar d’una manera més interactiva aquest Certamen que cada any es fa a l’escola. A la fotografia podem veure una de les aules mentre els guanyadors/es llegien els seus textos per a tots/es els/les alumnes.


0 Comentaris

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.