//Plugins sense CDN ?>

Series.ly va néixer fa un any de la mà de tres joves, els igualadins David Tardà i Oriol Solé, I d’Andreu Cartig, però subratllen que fa tan sols sis mesos que treballen fermament en el projecte. En aquest breu període de temps, la xarxa social privada –només s’hi pot accedir amb invitació-, ja compta amb 500.000 usuaris registrats i un volum de 300.000 visites diàries.
L'especificitat d’aquesta xarxa social és que els seus usuaris poden organitzar-se l’entreteniment: comparteixen sèries, pel·lícules i poden saber quins continguts audiovisuals consumeixen els seus ‘amics’. Tal com afirma Solé, ‘és una manera de fer-se la programació de TV a la mida de cadascú’. Així, Solé matisa que no es tracta d’un web de descàrregues, sinó d’un espai on els usuaris comparteixen enllaços a pàgines on es poden veure sèries, pel·lícules, programes de televisió...
Fins fa uns dies, just abans del tancament de Megaupload, que ha alarmat als usuaris d’Internet d’arreu del món, més del 50% dels enllaços de Series.ly eren d’aquest web de descàrregues: ‘la nostra xarxa social és un mirall del funcionament de consum audiovisual, i a Espanya, megaupload no era l’única web de descàrregues, però sí la majoritària’.
Una oportunitat per series.ly
Malgrat que a primer cop d’ull pot semblar que el tancament de Megaupload pot afectar molt negativament la xarxa social que té arrels igualadines, Oriol Solé afirma que a ells els agradaria veure-ho com una oportunitat: ‘És un mercat que es mou molt ràpid i sempre està canviant’. Si aquest dimecres ja s’apuntava que els webs de descàrrega legal estaven augmentant substancialment el seu trànsit després de la notícia del tancament de Megaupload, Solé explica que des de Series.ly ofereixen alternatives al visionat de continguts audiovisuals i els usuaris poden trobar a la xarxa social noves idees per seguir obtenint resposta per cobrir la seva demanda: ‘Els usuaris volen veure l’estrena d’una sèrie americana al mateix temps que s’emet en un canal d’EEUU’.
Un nou model de consum
Oriol Solé afirma que encara no hi ha una oferta audioviusal legal amb preus competitius i record a que per comprar una pel·lícula dels anys 80 o 90 a l’I-tunes s’ha de pagar 9 euros: ‘molts consumidors no estan disposats a pagar aquest preu’. Per això afirma que cal que s’introsdueixi un model de negoci diferent: ‘Amb la música, Spotfiy ho ha aconseguit’ i també aposta per altres modalitats com inserir publicitat en els vídeos.
Joan
Igualada
26 de gener 2012.14:10h
Quins cracks!! Jo entro cada dia a aquesta web i no sabia que dos dels fundadors eren igualadins. Espero que ho tireu endavant ràpid perquè ara mateix no s’ hi pot veure gairebé res...