TORNAR

‘Sovint ens han comparat amb Facebook, però nosaltres ens seguim restringint a l’àmbit universitari’

'Patatabrava.com' és la web de referència pels estudiants universitaris i l'igualadí David Tardà una tercera part del projecte

Dijous, 10 març 2011. 01:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull
L’Igualadí David Tardà és un dels tres socis que actualment tiren endavant ‘Patatabrava.com’ una web i xarxa social que s’ha convertit en el punt de trobada de tots els universitaris de l’Estat, compta amb 350.000 usuaris únics mensuals i 35.000 apunts de diferents assignatures compartits. Tardà explica com una colla d’universitaris van engegar aquest projecte i les claus de l’èxit que han convertit ‘Patatabrava.com’ en el portal de referència pels universitaris del país: ‘Un de cada 4 estudiants entra a la web’.

'Patatabrava.com' va néixer l’any 2002 al bar de la facultat de comunicació UAB quan tres estudiants de periodisme van tenir la idea de preparar una pàgina web perquè la gent pogués compartir apunts, frases dels professors o comentaris sobre els estudis. La primera versió de la web va tenir tant d’èxit que al cap de pocs dies la pàgina rebia 1.000 visites diàries A partir d’aquí, els fundadors van decidir obrir el web a la resta d’universitats catalanes i posteriorment a l’Estat Espanyol.

L’Igualadí David Tardà es va incorporar al projecte l’any 2008: ‘Vaig conèixer l’Oriol, un dels socis, i em va cridar molt l’atenció el que m’explicava sobre Patatabrava.com. En aquell moment encara no es parlava massivament del que ara anomenen 'xarxes socials' però Patatabrava començava a ser-ne una’.

‘Un Facebook català’

Segons Tardà, molts cops els han comparat amb Facebook, ja que en els seus inicis, la xarxa social més famosa del món també estava restringida a estudiants universitaris, però segons Tardà, ‘mentre Facebook ha esdevingut una xarxa social global, nosaltres hem apostat per seguir estretament vinculats a la universitat oferint serveis específics que cap altre web pot oferir’.

330.000 usuaris registrats, 450.000 usuaris únics mensuals, 35.000 documents compartits i 60.000 frases ‘mítiques’ de professors penjades avalen el funcionament de Patatabrava que s’ha convertit en el portal de referència pels universitaris.

‘En època d’exàmens les descàrregues d’apunts treuen fum’

Patatabrava ofereix diferents serveis als estudiants. Segons David Tardà, a principi de cada curs el que més funciona són les eines de xarxa social que ajuden els universitaris a interelacionar-se entre ells però en època d’exàmens ‘les descàrregues d’apunts treuen fum’.

A més a més, a Patatabrava.com els usuaris poden trobar-hi la Store Patatabrava on s’ofereix a la comunitat d’estudiants una plataforma de compra de productes a preus especials. Diferents marques com Apple, Custo o Punto Blanco ja formen part de la cartera d’empreses que venen els seus productes a través de la web però David Tardà afirma que estan treballant per aconseguir-ne més.

Una web dirigida a estudiants, un caramel publicitari?

Tardà explica que la major part del finançament de Patatabrava.com prové de la venda de serveis publicitaris a empreses que es volen dirigir a un públic universitari. D’aquesta manera, l’igualadí matisa que, ‘malgrat que la inversió global en publicitat a tot l’Estat s’hagi reduït notablement, el fet de tenir un públic tan sectoritzat ens fa atractius a moltes marques’.

A part d’aquests beneficis, Patatabrava també obté ingressos a partir de la Sotre Patatabrava i dels esdeveniments off line que organitzen periòdicament.


1 Comentaris

f

facebook

igualada

20 de març 2011.18:16h

Respondre

Si us plau, no hi ha comparació posible d’aquesta pàgina amb Facebook, una mica de rigor home!!!

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.