//Plugins sense CDN ?>
Són molts els que intenten convertir una etiqueta qualsevol en tema del moment i són molts els que analitzen els passos per aconseguir-ho. Però un tema del moment només apareix quan es donen dos factors bàsics: que el terme sigui popular i que els usuaris se’l facin seu.
Això és precisament el que va passar dilluns al vespre, dimarts i el que passarà en els propers dies. Tothom que envia un missatge amb l’etiqueta #EtsIgualadíSi ho fa perquè allò que diu significa alguna cosa, perquè darrera hi ha un sentiment. Ja sigui perquè recorda una persona o tradició que ja no hi és, perquè ha tingut una experiència agradable o desagradable o perquè realment sent el desig expressat.
Personalment, em sento orgullós per partida doble. Com a igualadí i també perquè aquesta etiqueta representa l’esperit del que han de ser les Xarxes Socials. En part, hem degenerat les Xarxes Socials en Xarxes Comercials, espais on simplement ens venen com a professionals, com a marques, com a experts en la matèria, com a locals comercials. Ens hem oblidat que les Xarxes Socials són més que productes. Ens hem oblidat que les Xarxes Socials són sentiments i experiències. Que les Xarxes Socials les formen les persones, no els productes.
Les Xarxes Socials són socials i són sentimentals. A les Xarxes Socials es parla d’allò que un vol, sent o desitja. Perquè triomfen els hastags sobre sèries, sobre d’indignació ciutadana, sobre futbol? Perquè són els temes que generen sentiments, ja siguin d’odi o d’admiració. Perquè l’etiqueta #EtsIgualadíSi ha estat tant popular? Perquè els igualadins tenim un sentiment de pertinença molt fort cap a Igualada. Perquè ens estimem la ciutat i perquè vivim la nostra ciutat. I perquè volem continuar vivint-la.
Hem de deixar de veure les Xarxes Socials com a altaveu comercial de la nostra feina, del nostre producte. Hem de conversar, d’estar en contacte amb els nostres amics i amb d’altres usuaris. L’èxit a les Xarxes Socials no es busca, només apareix quan un és sincer amb si mateix, ja sigui persona o empresa. Imagineu que quedeu amb un amic per fer un cafè. De què parlareu, de les bondats de les vostres empresa o d’allò que realment volta pels vostres sentiments?
Marc Mañé, assessor i apassionat de les Xarxes Socials. Ajuda a empreses, professionals i entitats a tenir presència en els canals 2.0.