TORNAR

'Igualada pot atraure a nous serveis, negocis i empreses gràcies a la fibra òptica'

El quart Dinar Networking de la comissió TIC de la Unió Empresarial de l’Anoia, TICAnoia, posa de manifest la necessitat de desplegar la xarxa de Fibra Òptica (FO) a la ciutat

Dijous, 24 febrer 2011. 01:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull
Una quarantena de persones van participar el passat dimarts en el quart Dinar Networking de la comissió TIC de la Unió Empresarial de l’Anoia (UEA), el grup TICAnoia, i que es va fer al restaurant Sesoliveres de la capital anoienca. La trobada va posar de manifest la necessitat de desplegar la xarxa de Fibra Òptica (FO) a la ciutat, ja que aquesta infraestructura “pot atraure a Igualada nous serveis, oportunitats de negocis i empreses”, segons va assegurar Alberto Murillo, consultor de l’empresa de telecomunicacions NAE. Ramon Felip, president de la UEA, i Jordi Riba, tinent d’alcalde a l’Ajuntament d’Igualada, van estimar també els avantatges que comportaria el desplegament d’aquesta tecnologia a la ciutat.

Tot i el moment de crisi econòmica, Murillo va defensar que avui 'la Fibra Òptica és una oportunitat que Igualada ha d’aprofitar. És una aposta de futur, que farà millorar la competitivitat de les empreses de la ciutat i atraurà a nous models de negocis, serveis i empreses', va valorar el consultor. 'Així com alguns cops he criticat algunes inversions públiques, avui he de felicitar l’aposta de l’Ajuntament d’Igualada pel projecte de la FO, que portarà riquesa i llocs de treball a la comarca”, assegura Ramon Felip, president de la UEA. Per la seva banda, Jordi Riba va demanar la col·laboració de les empreses igualadines a l’hora de definir les necessitats de Banda Ampla: 'Volen escoltar i conèixer les necessitats de les empreses per poder ordenar aquest cap de treball', demanava el regidor.

És per aquest motiu que l’Ajuntament d’Igualada ha començat a distribuir, conjuntament amb la comissió TICAnoia, una enquesta a les empreses, directius i treballadors TIC sobre les necessitats de FO que esperen tenir en un futur. L’enquesta ha de servir per poder tenir un mapa més clar de les necessitats del teixit empresarial d’Igualada i poder definir unes prioritatsnen el desplegament de de la FO a la ciutat. L’enquesta es pot trobar a l’espai Docuteca de la pàgina web de TICAnoia.

Un projecte a 20 anys vista

Avui per avui, Igualada disposa de prop de 30 quilòmetres de FO desplegats per la ciutat. Les inversions fetes fins ara ascendeixen fins als 3 MEUR i han permès crear una gran xarxa de fibra òptica que ja està connectada al món gràcies al projecte de la Xarxa Oberta de la Generalitat de Catalunya. A partir d’aquí, la intenció de l’Ajuntament és desplegar la FO fins als domicilis, locals comercials, empreses i indústries, per tal de donar servei a les empreses actuals i les que puguin venir en un futur.

La inversió total del projecte ascendeix fins als 17 MEUR i està previst arribar al 85% de la població d’aquí 20 anys. Murillo assegura, però, que per “cada euro invertit en tecnologies TIC, Igualada rebrà entre quatre o cinc euros en el creixement del seu PIB. El futur serà Fibra Òptica o no serà”, avisà el consultor de NAE. Murillo, a més, va elogiar “la inversió pública feta per l’Ajuntament, ja que actualment l’oferta privada és incapaç de realitzar-la”, però va avisar que tard o d’hora 'haurà de buscar un soci per a desenvolupar-la'.

El projecte de la Fibra Òptica a Igualada preveu executar, d’aquí uns mesos, una prova pilot al barri del Set Camins d’Igualada per provar l’estat de la xarxa. Si la prova es supera amb èxit, la FO podria aplicar-se a la resta de la ciutat: 'La zona escollida és petita, però representativa de la ciutat i els seus resultats poden ser extrapolables a la resta de la població'. La inversió d’aquesta prova pilot s’eleva fins als 650.000 euros.

En paral·lel a aquest projecte, des de la Generalitat de Catalunya, en pocs dies s’iniciarà el desplegament de la xarxa troncal de fibra òptica al Polígon Industrial d’Igualada, teixint una xarxa de distribució que arribarà a cada 2/3 illes del polígon. Aquest segon projecte té un pressupost assignat de 1,1 MERU, a càrrec de la Generalitat.

Cafè Digital

D’altra banda, i seguint dins de les activitat de TICAnoia, aquest mateix dimarts es va celebrar una nova edició dels Cafès Digitals. En aquesta ocasió, els invitats van ser Màrius Cirera, Community Manager de la marca de sabatilles Munich i Llorenç Palomas, de l’empresa de comerç electrònic Trilogi. Una trentena de persones van voler interessar-se per aquests dos exemples de com les noves tecnologies (que en l’argot es coneixen com a TIC) serveixen per impulsar nous models de negoci. La seva presentació també es troba a l’apartat Docuteca de la web de TICAnoia.

El


0 Comentaris

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.